Arquus Scarabée публично за първи път на Eurosatory 2022

Pan.bg 16 юни 2022 | 18:07 views (716) commentaries(0)
img
pan.bg
На Eurosatory 2022 френската компания Arquus изложи за първи път своя лек брониран тактически автомобил Scarabée. Този френски военен автомобил 4 × 4 бе показан във версия, която отговаря на стандарта за серийно производство. Arquus Scarabée бе показан за първи път на предишното изложение Eurosatory през 2018 г. Тогава обаче това беше изложение само за VIP-лица и "приятелски" делегации. Изложеният експонат беше де факто демонстратор - концептуално превозно средство. Оттогава Arquus Scarabée е претърпял серия от тестове, включително и полеви. На тях бяха събрани мненията на бъдещите френски военни потребители относно използваните конструктивни решения. А сега на Eurosatory 2022 може да се види Scarabée, в който са внедрени тези промени в конструкцията. Една от тях веднага "хваща окото". Неконвенционалната странична врата - плъзгаща се назад по водачите (така проблемът с паркирането в тесни улици беше добре решен) е заменена с врата на панти, която се отваря отпред. Очевидно това е съобразено с желанието на войниците да имат някакво прикритие, когато куршумите "свирят наоколо". Заедно със самото превозно средство Arquus предоставя и редица тактико-технически данни за текущата версия на Scarabée. Показаният автомобил представлява разузнавателна версия, но са обявени и превозни средства са специалните части и патрулни автомобили за органите за сигурност. Екипажът се състои от четирима души, а въоръжението е дистанционно управляемата оръжейна станция Hornet, на компанията Hornet Defense, създадена в сътрудничество с Arquus и Safran Electronics & Defense. Станцията е въоръжена с 12,7- mm картечница MG и ПТРК Akeron MP на компанията MBDA (преди това е наричан MMP), често използвана в автомобилите от френската програма SCORPION. Допустимото бруто тегло на Scarabée е 8 t, а клиренсът - 0,4 m. Силовата установка е 3-l V-образен шестцилиндров двигател, който образува хибриден захранващ агрегат с електродвигател. Общата мощност на установката е 300 к. с. на гориво и 70 kW (100 к. с.) на електричество. Автоматичната скоростна кутия е с осем предавки, а напълно независимото окачване е с регулируем клиренс. Офроуд мобилността се изразява в способността да се изкачват склонове с наклон от 60% и да се преминава по склонове със страничен наклон 40%, да се преодоляват ровове с ширина 0,9 m, вертикални препятствия с височина 0,4 m и водни прегради с дълбочина 0,8 m. Максималната скорост е 120 km/h (pan.bg - дали не е само реклама!), а запасът от ход достига до 800 km.
Л. Дойчинов
По информация на https://zbiam.pl/
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка