Горещи новини
- The Hill: Президентът Байдън оставя на Тръмп шокираща бъркотия
- New York Times: Посещението на Байдън в Киев през 2023 г. беше придружено от „призрачен влак“
- Fox News: Тръмп и републиканците ще следват стратегията на Рейгън - „мир чрез сила“
- Руските бойци започнаха битка за ключов логистичен пункт на ВСУ край Красноармейск
- Do Rzeczy: Отмяната на изборните резултати в Румъния - „демокрация на стероиди“
- ISW: Разполагането на "Орешник" в Беларус не увеличава рисковете от удари по Украйна или страни от НАТО
- Байдън: 80 000 американски войници са разположени в Европа за възпиране на руската агресия
- Президентът връчи висши държавни отличия за принос за развитието на въоръжените ни сили (ТЪРЖЕСТВЕНА ГАЛЕРИЯ)
- Ръководството на Министерството на отбраната проведе среща с Корпуса на военните аташета, акредитирани във и за Република България
- Нов войскови район на 1-ва група „Специални сили“ от състава на СКСО бе открит в Банкя (ТЪРЖЕСТВЕНА ГАЛЕРИЯ)
" alt="img" /> "...Наскоро имах възможността да прочета една статия под надслов "Монарси-пилоти" и заглавие "Крилати крале и императори" от Анри Коси, публикувана в брой 4253 от 22 юли 1939 г. на френското списание "Илюстрован свят" /"Огледало на света"/. В тази статия са описани успехите на редица короновани глави в авиацията. Но особен интерес за нас представлява следния пасаж, който предлагам дословно: "Но първия крал, който е познал радостта на планиращия полет, е крал /цар/ Фердинанд Български. По време на едно пътуване из Франция в разгара на лятото на 1910 г. българският владетел, наблюдавайки френски офицери на маневри в Мурмелон, изразява своя ентусиазъм за участие. Малко оставало да дебютира като летец с бъдещия генерал Феко. Но протоколът бдял и не позволил да бъде подложен на риск високият гост. Няколко дни по-късно цар Фердинанд заедно с двамата си сина се намирал в Белгия на летището Киеви, където без колебание разрешил на принца-наследник, настоящия цар Борис III, да заеме мястото в биплана на М. де Ламин след по-младия от него принц Кирил. Двамата млади принцове били затаили дъх в продължение на няколко минути, докато траело слизането, ентусиазирани до полуда, и не им било трудно да убедят баща си да последва техния пример. След една обиколка над пистата на височина около 20 метра, пилотът се приготвял за приземяване, но царят го помолил да продължи и не оставало нищо друго, освен след последвалия 7-минутен полет да установи контакт със земята. Като дебют в тази героична за авиацията епоха, не е било чак толкова зле!"
Йордан Андреев, Силвана Андреева
в-к Авиофен, брой 1/януари 1998 г.
Йордан Андреев, Силвана Андреева
в-к Авиофен, брой 1/януари 1998 г.
Други публикации
Напиши коментар