Горещи новини
- „Поради тъмнината капитанът не забелязал подводницата“ – посочиха кой е отговорен за сблъсъка между индийската подводница и рибарския кораб
- В САЩ прогнозират бързо изчерпване на боеприпасите в случай на война с Китай
- В САЩ е създадена далекобойна авиационна крилата ракета за нанасяне на удари по Китай, Русия и Иран
- /ВИДЕО/ Съливан: ВПК на САЩ използва конфликта в Украйна, за да изучи работата на военните технологии
- /ВИДЕО/ Съливан: САЩ завършват актуализирането на политиката за експорт на ракетни технологии
- Франция модернизира своята сухопътна ПВО с новото зенитно средство 4x4 Vampire Mistral 3
- /ВИДЕО/: В САЩ разказаха какво ще се случи в случай на пълномащабна война с Китай
- /ВИДЕО/: Шолц направи ново изявление за ударите с Taurus по руска територия
- Генералният щаб на ВСУ: Обстановката по цялата фронтова линия остава напрегната
- В Бразилия работят по новите версии на самолета C-390 Millennium
Това е времето на кризите. На няколко пъти светът е пред прага на трета световна война. Редят се Берлинска (1961 г.), Кубинска (1963 г.), Близкоизточна (1967 г.) криза. През тези периоди българските ВВС дълго са в състояние на повишена бойна готовност. Със седмици и месеци съставът е на аеродромите, самолетите са максимално готови за бойни действия. Провеждат се непрекъснато летателно-тактически учения за проверка на състоянието и за поддържане на бойния дух.
А тогава (1963 г.) в страната идват първите самолети от следващото поколение, МиГ.21 с триъгълно крило. Естествено, най-напред в летището-еталон Граф Игнатиево. (Втора ескадрила на 19-и ИАП). Фронтовите изтребители МиГ-21Ф13 дават ново самочувствие на летците от този елитен авиогарнизон. МиГ-21Ф13 е скоростен, лек и маневрен, една истинска стрела в небето. След две години идват и първите прехващачи от типа МиГ-21ПФ (Втора авиоескадрила на 18-и ИАП в Габровница), а след още една година и МиГ-21ПФМ (Равнец). ПФ и ПФМ са “гълъбите на мира” на българските ВВС, въоръжени само с две ракети “въздух-въздух” Р-3С (К-13). За дейдствия по земни цели можеха да носят по 32 НУРС-5 или 2 бомби по 500 kg. Но след тях започват да постъпват на въоръжение подобрените на базата на изводите от Индопакистанските конфликти и войната във Виетнам версии с по-високи летателни характеристики и по-мощно въоръжение: МиГ-21МФ (Граф Игнатиево, Габровница), МиГ-21Р (Толбухин), МиГ-21М и накрая МиГ-21бишс. Самолетите МиГ-17 и МиГ-19 нямат учебни варианти, за учебен и преходен при тях се използва УТИ МиГ-15. В началото на експлоатацията и за МиГ-21 също се използва като учебен старият верен УТИ МиГ-15. Затова идването на първите “спарки” МиГ-21 е истински празник за летците.
А тогава (1963 г.) в страната идват първите самолети от следващото поколение, МиГ.21 с триъгълно крило. Естествено, най-напред в летището-еталон Граф Игнатиево. (Втора ескадрила на 19-и ИАП). Фронтовите изтребители МиГ-21Ф13 дават ново самочувствие на летците от този елитен авиогарнизон. МиГ-21Ф13 е скоростен, лек и маневрен, една истинска стрела в небето. След две години идват и първите прехващачи от типа МиГ-21ПФ (Втора авиоескадрила на 18-и ИАП в Габровница), а след още една година и МиГ-21ПФМ (Равнец). ПФ и ПФМ са “гълъбите на мира” на българските ВВС, въоръжени само с две ракети “въздух-въздух” Р-3С (К-13). За дейдствия по земни цели можеха да носят по 32 НУРС-5 или 2 бомби по 500 kg. Но след тях започват да постъпват на въоръжение подобрените на базата на изводите от Индопакистанските конфликти и войната във Виетнам версии с по-високи летателни характеристики и по-мощно въоръжение: МиГ-21МФ (Граф Игнатиево, Габровница), МиГ-21Р (Толбухин), МиГ-21М и накрая МиГ-21бишс. Самолетите МиГ-17 и МиГ-19 нямат учебни варианти, за учебен и преходен при тях се използва УТИ МиГ-15. В началото на експлоатацията и за МиГ-21 също се използва като учебен старият верен УТИ МиГ-15. Затова идването на първите “спарки” МиГ-21 е истински празник за летците.
Други публикации
Напиши коментар