Горещи новини
- ФОТОФАКТ - 10-И НОВ 32 000 ТОНЕН КОРАБ ЗА БМФ - "КАМЕНИЦА"
- Бъдещият шеф на Пентагона: САЩ искат най-благоприятното разрешаване на войната за Украйна
- Middle East Forum: САЩ не трябва да позволяват появата на още една руска военноморска база
- КНИГА ЗА "ИСТОРИЯ НА ЛЕТИЩЕ БАЛЧИК" БЕ ПРЕДСТАВЕНА В СОФИЯ
- Първата 155-mm самоходна гаубица RCH 155 е доставена на Украйна
- КНИГА СПИСАРЕВСКИ ПРЕДСТАВИХА НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
- Boxer RCT30 за Украина
- Нови американски самолетоносачи ще носят имената на Клинтън и Буш-младши
- Служба „Военно разузнаване“ отбеляза професионалния си празник
- Ученици от село Караджово гостуваха в Министерството на отбраната за Банко Васил
Иван Бориславов, Българските ВВС и Студената война
ИК "Еър ГРУП 2000"
Корейската война показва голямото предимство на самолетите със стреловидно крило пред тези с право крило. При съизмерими по мощност двигатели “стрелите” имат скорост и таван с 15-20% по-високи. Създаденият в ОКБ “Микоян-Гуревич” изтребител МиГ-15, “самолетът-войник”, взел участие във въздушните боеве над Корейския полуостров, е признат от всички специалисти за един от най-добрите изтребители на своето време.
През 1951 г. МиГ-овете идват и в България. По традиция тогава всеки нов тип изтребител най-напред постъпва на въоръжение в авиационната част, базирана на летище Граф Игнатиево. Разположено близо до Пловдив, почти в географския център на България, то “покрива” южната половина на страната от черно море до западната граница и се смята за елитно. Скоро идват и подобренитне въз основа на изводите от първите въздушни боеве в Корея самолети МиГ-15бис. ОКБ “Микояан-Гуревич” създава и учебно-тренировъчен вариант УМиГ-15, (УТИ МиГ-15), популярен като “спарка” (спарка – от руски “спаренный” – сдвоен). Това се оказва един от най-дълголетните самолети на българските ВВС. Бойният МиГ-15 е вече повече от десетилетие в историята, а “спарките” летят крило до крило и с МиГ-17, и с МиГ-19, даже с “делтите” МиГ-21.
Полети се провеждат ежедневно, включително и в неделя. (2) Не се правят сметки колко (часа дневно се лети. Важно е да се изпълнят планираните задачи! На авиацията са нужни бойни полети и всички сили и средства са насочени към изпълнение на това изискване. Започва и подготовката на изтребителите за нощни полети. На бойни самолети! Защото дотогава нощни полети в изтребителната авиация, при това само в прости метеорологични условия, са изпълнявани само с двуместните Як-11.Поради все още необорудваните със стационарни земни светотехнически системи летища очертаването на пистата става с ветроупорни газени фенери, фарове на автомобили и акумулаторни “панцерни” фенери... Колко напомня това за първите “нощни летения” на нашите авиатори през двайсетте години, когато огньове и фенери очертават летателното поле!
Започва и подготовката в изпълнението на свредел със стреловиден реактивен самолет. Изводите от въздушните боеве в Корея налагат овладяването на това аварийно положение, в което изпадат понякога летците при маневрения въздушен бой. МиГ-15/15бис няма предкрилки и при притегляне по-лесно влиза в свредел. Затова в СССР най-изявени асове.изпитатели разработват методика за излизане от свредел. Още повече, че МиГ-ът проявява “предпочитание” към коварния плосък свредел.
Тази интензивна летателна дейност, предизвикана от стремежа колкото може по-бързо да се достигне ниво на бойна готовност, осигуряващо надеждна защита на страната от въздушно нападение, е съпроводена и с неизбежните за авиацията в цял свят (но имащи разумен максимум, а той е превишен) аварии и катастрофи. По този повод генерал захари Захариев, командващ българските ВВС по това време, изрича думите:
“Забравихме, че конструкторите още не са създали самолет, с който летците да не се убиват!”
(2) По това време съботата е работен ден. – Бел авт.
ИК "Еър ГРУП 2000"
Корейската война показва голямото предимство на самолетите със стреловидно крило пред тези с право крило. При съизмерими по мощност двигатели “стрелите” имат скорост и таван с 15-20% по-високи. Създаденият в ОКБ “Микоян-Гуревич” изтребител МиГ-15, “самолетът-войник”, взел участие във въздушните боеве над Корейския полуостров, е признат от всички специалисти за един от най-добрите изтребители на своето време.
През 1951 г. МиГ-овете идват и в България. По традиция тогава всеки нов тип изтребител най-напред постъпва на въоръжение в авиационната част, базирана на летище Граф Игнатиево. Разположено близо до Пловдив, почти в географския център на България, то “покрива” южната половина на страната от черно море до западната граница и се смята за елитно. Скоро идват и подобренитне въз основа на изводите от първите въздушни боеве в Корея самолети МиГ-15бис. ОКБ “Микояан-Гуревич” създава и учебно-тренировъчен вариант УМиГ-15, (УТИ МиГ-15), популярен като “спарка” (спарка – от руски “спаренный” – сдвоен). Това се оказва един от най-дълголетните самолети на българските ВВС. Бойният МиГ-15 е вече повече от десетилетие в историята, а “спарките” летят крило до крило и с МиГ-17, и с МиГ-19, даже с “делтите” МиГ-21.
Полети се провеждат ежедневно, включително и в неделя. (2) Не се правят сметки колко (часа дневно се лети. Важно е да се изпълнят планираните задачи! На авиацията са нужни бойни полети и всички сили и средства са насочени към изпълнение на това изискване. Започва и подготовката на изтребителите за нощни полети. На бойни самолети! Защото дотогава нощни полети в изтребителната авиация, при това само в прости метеорологични условия, са изпълнявани само с двуместните Як-11.Поради все още необорудваните със стационарни земни светотехнически системи летища очертаването на пистата става с ветроупорни газени фенери, фарове на автомобили и акумулаторни “панцерни” фенери... Колко напомня това за първите “нощни летения” на нашите авиатори през двайсетте години, когато огньове и фенери очертават летателното поле!
Започва и подготовката в изпълнението на свредел със стреловиден реактивен самолет. Изводите от въздушните боеве в Корея налагат овладяването на това аварийно положение, в което изпадат понякога летците при маневрения въздушен бой. МиГ-15/15бис няма предкрилки и при притегляне по-лесно влиза в свредел. Затова в СССР най-изявени асове.изпитатели разработват методика за излизане от свредел. Още повече, че МиГ-ът проявява “предпочитание” към коварния плосък свредел.
Тази интензивна летателна дейност, предизвикана от стремежа колкото може по-бързо да се достигне ниво на бойна готовност, осигуряващо надеждна защита на страната от въздушно нападение, е съпроводена и с неизбежните за авиацията в цял свят (но имащи разумен максимум, а той е превишен) аварии и катастрофи. По този повод генерал захари Захариев, командващ българските ВВС по това време, изрича думите:
“Забравихме, че конструкторите още не са създали самолет, с който летците да не се убиват!”
(2) По това време съботата е работен ден. – Бел авт.
Други публикации
Напиши коментар