Журналистът Тома Томов с глобално интервю за Господарите на Вселената

Pan.bg 03 фев 2017 | 04:20 views (5283) commentaries(4)
img
"В САЩ има кланова война между различните корпорации. Когато Барак Обама дойде на власт, той дойде с лозунга "Yes We Can" ("Да, ние можем") - "Аз ще направя революция вътре в системата". Е той не я направи, каза в интервю за предаването на Радио Варна "Позиция" журналистът Тома Томов.

С подобен слоган, но с други думи идва 45-ият президент на САЩ Доналд Тръмп: "Твърде дълго, малка група хора в столицата на нашата страна обираше цялото богатство на държавата, а всички разходи трябваше да поеме народът". Според новия президент, тази малка група, която е на власт, е направила клане в американските градове, каза още Тома Томов пред водещия Жоро Бекяров.

- Казвам добър ден на журналиста Тома Томов с когото ще коментираме основните външнополитически знакови събития от изминалата година, Брекзит и изборите в САЩ, които очевидно ще отекват още дълго време през следващите години.

- Здравейте.

- Преди да започнем, искам да припомня едни думи на вашия колега Димитри Иванов, с когото дълги години правехте телевизионни предавания, та той навремето беше цитирал американския президент Линдън Джонсън, който казвал, че „Когато никой не усеща топло, когато само ти усещаш топло, означава, че си пикаеш в панталона”. Правим паралел между този цитат и провала на елитите, защото те като че ли се откъснаха от реалността и не разбраха защо и как се случиха Брекзит и избирането на Доналд Тръмп за 45-и президент на САЩ. Съгласен ли сте с една такава теза?

- Аз много уважавам Димитри Иванов, той ми е приятел и за мен беше привилегия да работя с такъв забележителен мъж. Аз мисля, че господарите на Вселената са в САЩ. Ако приемем, че те наричат себе си „невидимата власт”... или има един друг израз „deep state” - дълбоката държава или третото - „Господарите на Вселената” (“the masters of the universe”). Тази велика малка групичка, която е 1/10 от 1%, този митологически звяр с пет глави, нека първо поясним кои са те. Първо, Федералната резервна система и Уолстрийт, финансовия сектор. След това, големите индустриални корпорации. Третото - 17-те разузнавателни и контраразузнавателни агенции. Четвъртата е военнопромишленият комплекс. И накрая медиите и Холивуд - „Ню Йорк таймс” „Уошингтън поуст”, големите тв корпорации - от Фокс,
до Си Би Ес и Ен Би Си. Това чудовище с пет глави, което управлява света, е в непрекъснат конфликт със себе си.

Когато вие сте президент на САЩ, независимо какво правите, в крайна сметка вие сте нает мениджър. Те ви наемат за 4 години, след това за 8, за да не вземе да сбъркате повече. Само Франклин Делано Рузвелт е имал четири мандата... и тъй като се греши много на този пост, те ги сменят, тези които ги наемат. Естествено, това се разиграва с избори, „свободата на народа да избира”.

В момента в САЩ има кланова война между различните корпорации. Когато Барак Обама дойде на власт, той дойде с лозунга - "Yes We Can" ("Да, ние можем"), "Аз ще направя революция вътре в системата". Е, той не я направи. Ще ви дам елементарен пример, една фраза: „Паразитите на Уолстрийт не произвеждат нищо освен хартийки. Единственият начин да има мир на света е да забраним на 50-те наши и чуждестранни банкери да престанат да се занимават с работата си.” Това звучи все едно го казва Тръмп, но така е говорил индустриалецът Хенри Форд.

Или да кажем, това което изрече Тръмп - "Твърде дълго, малка група хора в столицата на нашата страна обираше цялото богатство на държавата, а всички разходи трябваше да поеме народът". Той използва една страхотна метафора, като казва, че заводите в страната са ръждясали и приличат на надгробни камъни. Което е много остро. И допълни, че тази малка група, която е на власт, е извършила клане в американските градове.

- Имайки предвид загубата на работни места, тъй като корпорациите изнасят своето производство извън Щатите, в Азия и Мексико заради по-евтината работна ръка.

- Винаги има една християнска традиция, образно казано, на война. През целия ХХ век и началото на ХХI... и тя се води от глобалните финансови елити. В Давос имаше интересна реч на Джак Ма (основателят на онлайн платформата Ali Baba). Какво е била глобализацията в ХIХ век. Това, което са правили няколко аристократични семейства, които са управлявали различни империи - Британската, Руската, Австро-Унгарската.

През ХХ век глобализацията са войните и движението на капиталите, осъществявано от големите финансови къщи на Ротшилд, на Морган и т.н., а сега, видяхте, глобалните финансови елити получиха страхотен удар в тази война, която се води. Един човек, който представлява битката срещу тях - Тръмп, дойде на власт в Белия дом. Той използва донякъде идеи на сенатор Тафт, който пръв каза „Америка първа”. Или идеите на Линдън Джонсън за „Великото общество”... или динамичният консерватизъм на Ричард Никсън. Или идеите на Джон Кенеди. Тук имате една идеология, която утвърждава не правата и гражданските свободи на отделния човек, не класовата борба на Ленин, а една идеология, която говори за единство на народа. Още не знам дали някой не е измислил идеологията на тръмпизма, който е някаква форма на тръмпизъм–социализъм. Обаче в момента Тръмп създава големи проблеми вътре в елитите.

- Именно, да, създава проблеми. Вие споменахте за това, че корпоративна Америка не е доволна от неговите действия и идеи, най-малко защото ще си намали печалбите, ако върне производството в САЩ, където надниците са по-големи. В същото време стана ясно, че 13 от ръководителите на най-големите технологични компании, които бяха против него на изборите и всъщност подкрепиха опонента му Хилари Клинтън, влизат в специален съвет към президентството. Съвет начело със знакови фигури като Илон Мъск, основателят на „Тесла” и Space X, и Питър Тил, който ръководи PayPal. Не наблюдаваме ли преобръщане на тенденциите?

- Или по-скоро конфликт. Илон Мъск получаваше много пари от Обама, от държавата. Неговата програма Space X съществува благодарение на тези пари.

- Но сега твърди, че ще е посредник между новия президент и технологичния сектор...

- Много правилно следите това, което се случва в Силиконовата долина. Като си помислите, 2006 година кои са най-могъщите корпорации в света? Exxon. А какво е Exxon - петрол и газ. Колко е тяхната капитализация - около 300 милиарда. Тогава руснаците се надяваха капитализацията на "Газпром" да удари трилион. Каква е капитализацията на Exxon в момента? Много по-малка. Кои компании са начело в днешни дни? "Гугъл" и "Епъл". Има смяна на елитите и Силиконовата долина играе колосално важна роля.

В какво се заключава техният успех, на такива компании като "Епъл", "Майкрософт", "Гугъл" - те създават това, което наричат „идеи”. А това, което е производството, наричат го commodities, е едва 10%. Всичките финанси и усилия отиват в останалите 90% - интелектуалния труд. Производството отива в Азия - дали ще е Китай, Тайланд, Тайван е без значение.

От САЩ са изнесени 70 хиляди завода. Които след себе си са оставили безработни хора, които преди са получавали добри доходи, а сега получават съвсем малко пари. Да, глобализацията направи някои хора много богати и ето тук, ще се върнем към думите на г-н Ма. Основателят на "Али Баба" в разговора с Доналд Тръмп каза следното нещо: „Вашите фирми, корпорации и компании направиха колосални пари, като изнесоха заводите си при нас в Китай, но къде отидоха тези пари?” и отговаря на своя въпрос - „Ами вие водихте с тях войни”.

Истината е, че през последните 30 години САЩ водиха 17 войни, които струваха десетки трилиони. За това в момента Тръмп в Америка е модерен, защото има остаряла инфраструктура, изнесена индустрия зад граница, която той се закани, че ще върне и в това се състои конфликтът.
blitz.bg
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 4

  1. #1
    Borei 03 фев 2017, 04:47
     
    9
     
    2

    „Господарите на Вселената” (“the masters of the universe”).

    Първо тези, колкото и да са силни на нашата планета, не са в никакъв случай господари на вселената!!!

    Даже са дребни въшки в сравнение с възможностите на тези, с извънземните летателни апарати, които се появяват понякога при нас!

    Във вселената Бог е Господарят! А тези са алчни поклонници на парите и материалните богатства. Те са по-силни от нас, но в никакъв случай не са по-силни от Бога, който е създател на цялата вселена, включително и на тях! Нашата вселена е уникална, истинско чудо!
    И законите в нея са хармонични, "напаснати" много добре, за такъв тип развитие!!!

    Те (т.н. господари...) могат да се изживяват като "силни", само при по-слабо развити същества, НО Бог, ако иска, за нула време може да ги разпадне на атоми или даже и само на чиста енергия! Не го прави, защото им е дал и на тях индивидуалност и право на съществуване, ако не нарушават неговите закони! Един от законите му е свободна воля! И точно за това се опитват тези богаташи тука на земята за всичко да ни накарат да се съгласим! Само когато сме съгласни, каквото и да предприемат против нас, тогава те не нарушават закона за свободната воля! По този начин се измъкват от наказанието на Бога!
    Дори да убиеш някого, ако той е съгласен с това, то избягваш наказанието на Бога, понеже не си му наришил свободната воля!!!

    Ако техните жертви не са съгласни и силно емоционално се противят на това, което правят с тях, то наказанието им е неминуемо!!!!

  2. #2
    голям 03 фев 2017, 14:18
     
    13
     
    0

    Е, страхотен е Тома Томов! Това е професионалист, който може да защити всяка своя теза, да води аргументиран диспут с когото и да е. С Димитри бяха най-добрия тандем в българската журналистика. Да е жив и здрав!

  3. #3
    Стойо 07 фев 2017, 19:07
     
    0
     
    0

    Borei, къде е този бог? Някой виждал ли го е? Ти виждал ли си го? Как така е създал всичко? Преди да го създаде какво е било? Нищо? А какво е нищото? Явно този бог и живял в нищото и един хубав "ден" /или "нощ"/ е решил да създаде вселената? А него кой го е създал?
    Можеш ли да отговориш на някой от тези въпроси?
    Вярвай си в каквото искаш, но престани да ни занимаваш с твоите глупости.
    А защо този бог до сега не е унищожил лошите, а още ги търпи и ги умножава?

  4. #4
    Borei 08 фев 2017, 00:12
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #3

    Когато питаш за Бог, трябва да се изясни за какво говорим!
    Под Бог аз разбирам вселенски разум, много висока организация за която на нас даже ни е трудно да си представим в пълен обем какво точно представлява. Подобно на това, как един паяк никога няма да разбере как работи един 8 ядрен процесор, защо го има и от къде се е взел.

    Как е възникнала вселената? От "нищото". В абсолютният вакуум има квантови флуктуации, възникават частици в двойка с античастици, като винаги съответстват и веднага се анулират. НО поради малка "грешка", една много нищожна част от частиците не се е рекомбинирала със съответните си античастици и се получило "бум" - взрив и разширение... Това е станало преди около 13 милиарда земни години..
    Вече има доказателства, че цялата вселена се намира във квантов вакуум, в това, от което е и произлязла...

    Сега за Бога: Не е точно ясно, дали негов аспект съществува постоянно и във абсолютният вакуум или е възникнал заедно с нашата вселена? Но древни книги, а и от опита на хора, успели да достигнат по-голямо развитие, свидетелстват, че Бог присъства във вселената, но не зависи от нея и го е имало и преди това.
    Дали съм го виждал? Всеки ден! Можеш да погледнеш една котка и да разбереш, че без Бога такава високо организирана система не може да има. Докато ме питаш, дали има Бог или не, в тялото ти работят милиарди клетки, високо организирани, за да ти поддържат живота... Сърцето, мускул, който цял живот работи по програма. Ако останеш няколко минути без кислород, мъзъкът ти ще умре и съответно и ти...
    Значи без тази разумна ОРГАНИЗАЦИЯ, нямаше да има нищо смислено и света нямаше да го има...
    Можеш ли да си представиш, че от пясъка на брега на морето може сам по някакъв начин да се зароди микропроцессор, който да може да работи след това в компютъра ти? Смешно нали? Е, така също без тази разумна организация на света, нищо нямаше да има.

    "...Вярвай си в каквото искаш, но престани да ни занимаваш с твоите глупости..."

    Аз не вярвам, аз виждам и знам, че има такава разумна организация! И тя не е глупост! Без нея нямаше да те има и тебе!

    "...А защо този бог до сега не е унищожил лошите, а още ги търпи и ги умножава? ..."
    Защото си прави експеримент с нас! Създал е много и всякакви живи същества, а човекът може да отличава "добро" и "лошо"!
    Но всичко е относително! Ако те уволнят днес от работата ти, за тебе е "лошо", но за фирмата ти може да е "добро", че на края на този месец няма да ти плащат заплата повече.... Няма да имат този разход повече, твоята заплата...
    Чрез нас Бог изучава себе си, понеже чрез нас съществува и той! Дал ни е индивидуалност, да правим каквото си искаме, но има закони, които ако не спазваме, получаваме отговор, който не винаги е приятен за нас... Например: Ако се качиш на 5 етажна сграда и скочиш от нея, най-вероятно е да се разбиеш на асфалтовата улица, когато се "приземиш"! И Бог не е виновен, че си се самоубил. Гравитацията е негов закон и си я има, а ти ако не знаш, как да се справиш с нея, то може и да те убие... Така е и с хората и с техните "лоши" постъпки!
    Те си мислят например, че като те ограбят, нищо "лошо" не е станало. Да, може за тях временно да е "добро", но след време ще се "ударят в асфалта" и ще разберат, че неправилно са разбрали някой от законите му! И така ще "целуват асфалта" докато не се научат, как да се справят със законите му...

    Дали искаш да знаеш, има ли Бог или няма или не те интересува изобщо, също е личен избор!
    Но ако се интересуваш от тези неща, животът ти ще мине с по-малко "сътресения", понеже ще знаеш по-добре, как да живееш в този свят!
    В нашите общества никъде не се учи как да живеем! Учиме математика, физика и какво ли не друго, но как да живеем, не се учи никъде!
    А това не е маловажно... И от там вече възниква и въпросът за организацията на света изобщо, защо ни има и каква е целта на живота и т.н..
    Ако тебе не те интересуват такива въпроси, няма проблем! Интересувай се от други неща, които повече са ти интересни... И аз като срещна нещо, дето не ми е интересно, не го чета и толкоз....

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка