Горещи новини
- Forbes: Украински войници попаднаха в брутална засада в района на Курск
- Лавров: Израелска атака срещу иранските ядрени съоръжения би била много сериозна провокация
- YouGov: 45% от германците смятат, че Украйна трябва да отстъпи територии в името на мира
- ДУШАТА НА ГОЛЕМИЯ ПАРАШУТИСТ ПОЛКОВНИК ЛЮБО ПРЪВЧЕВ НАМЕРИ ПОКОЙ (ГАЛЕРИЯ)
- Учебно-боен самолет Як-130 се разби на границата на Калмикия и Волгоградска област
- Русия прехвърли около 50 000 войници в района на Курск
- ISW за последствията от ударите на ВСУ по складове за боеприпаси в Русия
- Офисът на Зеленски иска да лиши Буданов от влияние по въпроса за удара по Русия
- Франция ще увеличи бюджета си за развитие на ядрения потенциал
- Поздравления и честит рожден ден на флотилен адмирал проф. д.в.н. Боян Медникаров
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на Пресцентъра на МТС
Почти двадесет години след обявяването на проекта, България и Румъния започнаха реални действия за строителството на трети мост над Дунав. Двете страни подадоха съвместен проект пред Европейската комисия за предпроектно проучване на втори мост Русе-Гюргево. С това на практика двете държави стартират процеса по изграждане на втори комбиниран пътен и жп мост над Дунав при Русе.
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа писмо за съвместен ангажимент с министъра на транспорта и инфраструктурата на Румъния, с което двете държави потвърждават позицията, че проектът е приоритетен и двете правителства ще работят за неговото изпълнение.
Координатори на дейностите ще бъдат Министерството на транспорта и съобщенията на България и Министерството на транспорта и инфраструктурата на Румъния. Българското министерство, заедно с асоциираните си партньори НКЖИ и АПИ, ще осъществява проучването за свързващата инфраструктура в страната. Финансовото участие на българската страна по проекта е в размер на 1,4 млн. евро (2,73 млн. лева), като се очаква до 50% от тях да бъдат безвъзмездна помощ по Механизма за свързване на Европа.
С проучванията ще бъде направен анализ на различните трасета и точките, от които ще започва мостът съответно в Русе и Гюргево, и ще бъде подпомогнат изборът на техническо решение.
В началото на 2024 г. се очаква да стане ясно дали проектът е одобрен за финансиране. Времевият график предвижда подписване на договор с ЕК до средата на 2024 г. и изпълнение до края на 2026 г., когато двете страни ще вземат решение за локацията и начина на финансиране на инфраструктурното съоръжение.
Ще се анализира и възможността за използване на механизмите на публично-частното партньорство за изграждане на съоръжението. Това би довело до значително съкращаване на сроковете за цялостна реализация на моста и би привлякло допълнително финансиране от други източници.
Други публикации
Напиши коментар