Горещи новини
- Шефът на украинското разузнаване сменя министърът на отбраната Резников
- ISW: Русия готви настъпление в посока Луганск, удар към Запорожие е малко вероятен
- Военнотранспортен самолет на Канада достави в Полша първия танк Leopard 2 за Украйна
- СВОДКА ГЩ, Украйна: Днес руснаците нанесоха 4 ракетни удара, има ранени
- Резников: Очакваме офанзиви, защото е февруари, а руснаците обичат символиката
- Sankei Shimbun: САЩ поискаха от Япония да разположат ракети на тяхна територия
- Британски аристократи ще плащат репарации на Гренада за робството
- Украински военни разказаха защо напускат позициите си
- /ВИДЕО/: Бойци от ВСУ публикуваха кадри от отстъплението на украинските военни от Артемовск
- Канцлерът Шолц: Путин не е заплашвал мен или Германия

Източник:Музей на авиацията - Крумово
????Днес в рубриката Любопитни факти от света на авиацията ще ви разкажем за френския авиоинжинер Робърт Есно-Пелтери (1881 – 1957), работил и в сферата на ракетостроенето, пръв използвал думата „астронавтика“.
ℹРобърт Алберт Чарлз Есно-Пелтери е роден на 8 ноември 1881 г. в Париж в семейството на текстилен фабрикант.
През 1898 г. завършва лицея Жансон де Сайи и продължава образованието си в Сорбоната.
????Изкушен от техниката и увлечен от идеята за безжичен телеграф, на 17 години той си оборудва домашна физико-химическа лаборатория. Началото на неговата инженерна дейност съвпада с развитие на въздухоплаването.
⚡Първите му експерименти в областта на авиацията са от 1902 г., когато създава планер, тестван на плажа в близост до град Кале, Франция. Опитът завършва с неуспех и той насочва вниманието си към създаването на летяща машина с използване на елерони.
✅Пелтери проектира и изработва моноплан REP №1, задвижван от седемцилиндров звездообразен двигател с мощност 30 к.с. и въздушно охлаждане. С него през 1907 г. извършва полет на разстояние от 600 метра.
✅На следващия си модел REP №2 нанася значителни подобрения. Увеличава площта на вертикалния стабилизатор и така подобрява стабилността, снабдява ходовата част с голямо и малко колело отпред и отзад на фюзелажа. Полетът от 1200 м е осъществен през 1908 г. с достигната височина от 30 м. и скорост над 80км/ч.
❗Това е и първият самолет снабден с хидравлични спирачки.
✈След 1909 г. Пелтери спира да лети и се съсредоточава върху разработването и производството на самолети.
✅През 1912 г. той създава REP Тип N, а през 1914 г. REP чадър - моноплани, използвани за военно разузнаване през Първата световна война.
❗Заради сериозните инвенстиции, които прави баща му в конструирането на самолетите, семейството е разорено.
????Но „джойстика”, който Пелтери изобретява за контрол на полета получава патент за дизайна. По време на Първата световна война много самолети го използват и авиокомпаниите дължат хонорари, които след съдебни спорове, успява да получи. Това му дава възможност да възстанови значителната инвестиция направена от баща му.
✅Пелтери проектира и построява свои собствени аеромотори, под името R.E.P. Първите са седемцилиндрови и имат мощност 30к.с., а следващите са 14 цилиндрови, с мощност 60 к.с.
????През 1928 г., докато пътува до Ню Йорк, на борда на кораба „Ил дьо Франс” се жени за Кармен Берналдо де Кирош, внучка на ръководителя на Военното домакинство на испанската кралица Изабела II.
????Следва...
loading...
Други публикации
Напиши коментар