Горещи новини
- Business Insider: Югоизточна Азия е бомбардирана с отломки от китайска ракета
- Reuters съобщи за съгласие на Израел и Палестина за примирие
- Жител на село близо до Соледар каза, че украинските военни са отровили водата в селските кладенци
- Украинските ВВС казаха какви самолети са необходими, заедно с HIMARS за деокупация
- Sky News: Темповете на подготовка на пилоти на изтребители във Великобритания се забавиха след 24 февруари
- Швеция ще изпрати инструктори във Великобритания за обучение на украинските военни
- Amnesty International се извини заради „страданието и гнева“ на украинците във връзка с доклада за ВСУ
- Мобилизираните украинци се изпращат на фронтовата линия предсрочно
- /СНИМКИ/: Зеленски учреди нова държавна награда с нацистки символи
- /ВИДЕО/: Основателят на Pink Floyd Роджър Уотърс нарече Байдън военнопрестъпник

През юни 1912 г. българските пилоти С. Петров, Хр. Топракчиев и Н. Богданов провеждат усилено обучение в авиационната школа „Блерио“, Франция. Техният напредък в училището на известния авиатор е описан и предаден от спортния ежедневник „Л‘Аеро“, който е главен печатен орган на „Аероклуб дьо Франс“.
В средата на май 1912 г. атмосферните условия са изключително благоприятни и позволят откриването на лятната школа на училището, която се базира в Етамп, край Париж. За българското участие в нея се споменава в брой № 470 от 14 май 1912 г. В последната седмица от месеца българските офицери Петров, Топракчиев и Богданов започват първите стъпки в обучението си, качвайки се на т.нар. „таксита Пингвини“ - аероплани с недоразвити криле и използвани за рулиране на земята, без летене.
Както научаваме от английския авиатор Денис Корбет Уилсън, автор на книгата „Letters from an early bird”, авиационният курс в школата „Блерио“ преминава през четири нива. През месец юни българските офицери се обучават на летателни апарати Блерио с двигатели „Анзани“, както е отразено в броеве № 495 и 505 на вестник „Л‘Аеро“. Освен с капризите на летателната машина те са принудени да се съобразяват и с атмосферните условия, които често включват вятър и дъжд (брой №503). По-късно Петров, Топракчиев и Богданов усвояват и самолетите „Блерио” с двигатели „Гном“. На 26 юни „Л‘Аеро“ посочва, че тримата български офицери „вече са готови да вземат бреветните си тестове и чакат само първия ден на спокойствие.“ (брой №510). От тук нататък те продължават да усъвършенстват уменията си до настъпване на изпитните дни през юли.
loading...
Други публикации
Напиши коментар