Горещи новини
- Медиен ден на сертификационното учение Stealth Dagger 22
- 75 години българска гражданска авиация - Част 1 Историята
- Байдън: САЩ ще засилят военното присъствие в цяла Европа
- /ВИДЕО/: НАТО заяви на Зеленски, че конфликтът трябва да бъде решен „само на бойното поле“
- /ВИДЕО/: МО на РФ показа бойната работа на хеликоптери Ми-35
- На въпрос за гаранции за сигурност от колективния Запад за Украйна, Шолц отговори със смях: /ВИДЕО/
- МВнР на РФ: В България преустановиха работата на руските консулски служби, Русия ще отговори
- Зеленски: Русия няма място в Съвета за сигурност на ООН, страните трябва да лишат РФ от "привилегиите"
- /ВИДЕО/: НАТО обяви за споразумение с Турция по приемането на Швеция и Финландия
- САЩ премахнаха част от санкциите срещу Русия

Преди 40 години, на 25 май 1982 г., изтребител Hawker-Siddeley/McDonnell-Douglas F-4 Phantom II от британските ВВС е извършвал тренировъчен прехват. Самолетът е бил пилотиран от л-т Рой Лоурънс с оператор на въоръжението в задна кабина л-т Алстеър Инверъти от 92-ра иае.
Екипажът на изтребителя успява да прехване SEPECAT Jaguar GR1 (р.н.), пилотиран от к-н Стийв Гридс. „Фaнтом“-ът успява да мине в задната полусфера на „Ягуар“-а и л-т Лоурънс натиска спусъка за изстрелване на ракетата. За изненада на летците, само след няколко милисекунди виждат пламъка на двигателя на ракетата AIM-9 Sidewinder, която се устремява към нищо неподозиращия Jaguar GR1. За щастие к-н Гридс успява да се катапултира, малко преди неговия щурмовик да се разпадне във въздуха.
Разследването установява, че причините за произшествията са няколко: главният превключвател на въоръжението не е бил законтрен и е останал във включено положение, ненадежден прекъсвач в електронната платка на ракетата, както и объркване на екипажа, който е следвал процедурите за „невъоръжен“ учебен прехват, като в същото време изтребителят е бил с подкачени истински управляеми ракети клас „въздух-въздух“ AIM-9 Sidewinder.
loading...
Други публикации
Напиши коментар