Горещи новини
- Посланикът ни в САЩ: До броени дни започва изграждането на първия F-16 за България
- 121 дни конфликт в Украйна - загубите на двете страни (ГАЛЕРИЯ НА УНИЩОЖЕНИЕТО)
- Единадесет хеликоптера Ми-17В-5, принадлежали на ВВС на Афганистан, са готови за доставка на Украйна
- Загинал при изпълнение на служебния си дълг...
- В МО на Русия обясниха сутрешния взрив в Киев
- Страните от G7 обсъждат въвеждане "таван" на цените за руския петрол и безсрочна подкрепа на Украйна
- МО на Украйна призова цивилизования свят да демилитаризира европейската част на Русия
- El País: НАТО на срещата на върха ще вземе решение за най-голямото военно разгръщане след Студената война
- Турция започва строителството на подводница STM500
- Захарова: Британският естаблишмънт готви на жителите на страната ядрен апокалипсис

pan.bg
Наскоро организаторите на шоуто Antidotum Airshow Leszno, в Лешно, Полша обявиха, че самолетът Douglas A-26C Invader ("Нашественик") 44-34313 Sweet Eloise II ще направи своя европейски дебют по време на шоуто на 17 и 18 юни 2022 г. През следващите седмици самолетът, регистриран под номер NL4313 (c/n 27592), ще бъде превозен с кораб от Санта Роса (Калифорния), САЩ до новия си собственик в Полша. Invader е построен през 1945 г. като A-26B-50, но е модифициран в A-26C, със стъклен нос, преди да бъде изпратен в Корея, където се използва широко във войната. 44-34313 е личният самолет на командира на 730-та бомбардировъчнаа авиоескадрила Чарлз Х. Хау в Пусан, Южна Корея през 1951 г., който е нарекъл самолета „Сладка Елоиз“ на името на съпругата си. „Елоиз“ е натрупал близо 1900 бойни часа за две години. След четиригодишно съхранение Invader е продаден на търг през 1957 г. и е регистриран под номер N5457V. Първоначално преобразувана за борба с градоносните облаци (чрез "засяването" им със специални химикали), машината е модифицирана в противопожарен самолет (waterbomber - "воден бомбардировач") под името „Танкер №27“ през 1960 г. По време на тази модификация твърдият му нос е въведен отново. До пенсионирането си през 1986 г. А-26 е летял като "воден бомбардировач" както в САЩ, така и в Канада. Последният търговски потребител е била фирмата Conair от Абътсфорд, Канада, където е летял като C-GHLK, „Танкер №23“. Conair дарява самолета на Reynolds Aviation Museum, но скоро той отново е продаден на фирма в Британска Колумбия, която го пребоядиса в цветовете му от Втората световна война на 319-та бомбардировъчна авиогрупа и отново му връща стъкления нос C model. От 1990 до 1999 г., C-GHLK е летял за Canadian Warplane Heritage Museum, разположен на международното летище John C. Munro Hamilton в Маунт Хоуп, Онтарио, Канада, за известен период дори във френски военни цветове. През юли 1999 г. Invader е продаден обратно в САЩ, където новият собственик Дейвид Р. Лейн го регистрира като N119DR и го нарича Miss Michelle. През 2011 г. машината е придобита от двама нови собственици в Санта Роза (Калифорния) и те я регистрират като A-26 N4313 Sweet Eloise II, връщайки обратно името й от военно време. В момента самолетът чака своя презокеански превоз за Европа, където ще бъде поет от новия си собственик в Полша. В Европа самолетът ще стане третият A-26, като другите два са A-26B N167B Sugarland Express на Nordic Warbirds, базирана във Вестерос в Швеция и A-26B N500MR Rum and Coke на Tina Fly GmbH, базирана в Eschbach в Германия.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.scramble.nl/military-news
loading...
Други публикации
Напиши коментар