Горещи новини
- Германия ще предаде на Чехия 15 танка "Леопард-2" и боеприпаси, в замяна на изпратените в Украйна
- Военен експерт разказа как ще се използва лазерният комплекс "Задира" срещу ВС на Украйна
- Косовски ветерани от войната осъдени на затвор за заплаха на свидетели
- Разрешихме Италия да бъде рамкова държава на бойната група у нас
- В корпуса на американски военни кораби откриха пукнатини
- Жена паднала от 26-ия етаж се отърва само с фрактура на краката
- Вучич обеща да помогне на Украйна
- В Брюксел се провежда пролетната сесия от заседания на Военните комитети на ЕС и НАТО
- Майор Спас Содев - първата жертва на българската военна авиация по време на Студената война
- Авиацията в служба на археологията

Източник: Музей на авиацията - Крумово
Според съхраняван във фонда на Музея на авиацията брой на списание Летець от 1936 година.
През 1928 год. Луфтханза оперира по линията Берлин – Марсилия – Барселона – Мадрид, а „Кондор-Синдикат“ – Рио де Жанейро – Натал – архипелага Фернандо Нороня. На север, съвместно с Дерулуфт изпълнява ежедневни полети по линията Берлин – Данциг (Гданск) – Кьонингсберг (Калининград) – Рига – Ревал (Талин) – Ленинград (Петроград) за 13 часа, вместо за 70 с железница.
През същата година дружеството разполага със 148 самолета, като редовността на полетите му достига 91.9%.
Следващата 1929 година е кризисна: държавната помощ се намалява наполовина, което налага съкращения на мрежата. Но ползата от кризата е голяма. Преценява се, че държавната помощ за една въздухоплавателна компания не трябва да се предоставя година за година с бюджета, а е необходимо да се определя за тригодишен период.
През 1929 г. се въвежда нововъведението – „катапултна служба“. Параходът „Бремен“, пътуващ между Хамбург и Ню Йорк, превозва и един специално пригоден хидроплан „Хайнкел“, когото „мята“ във въздуха 400 км преди Ню Йорк. Самолетът пренася пощата за 2 часа, т.е. 6 часа преди пристигането на парахода. На връщане „Хайнкел“-а е катапултиран на 5 мили западно от Шербург и изминава оставащите 800 км до Бремерхафен за 5 часа. По този начин се печелят 24 часа.
През лятото на 1929 година редовно обслужваните линии достигат 32,313 км.

Снимка 1 - Юнкерс Г-24
Снимка 2 - Лайнера "Бремен"
Снимка 3 - Хайнкел 58, изстрелян с катапулт от лайнера "СС Европа"
loading...
Други публикации
Напиши коментар