Непознатите истории на авиацията

Pan.bg 01 мар 2021 | 12:00 views (525) commentaries(1)
img pan.bg
Източник: Музей на авиацията - Крумово
Любими · 52 мин. ·
В разгара на Испанската гражданска война списание „Летец” разказва за интересно въздушно противоборство. Правителствените войски привличат в редиците си американския пилот капитан Дикинсън, на когото е поверено командването на ято „Червени криле”, позиционирани при Кастельон де ла Плана. В противовес на тях, бунтовническата фракция разполага силна въздушна група край Палма де Майорка. За неин командир е назначен най-големия син на Бенито Мусолини – Бруно.
През една августовска вечер на 1937 г. е получено съобщение от щаба на националистите, че Бруно Мусолини кани сам на въздушен двубой петима републиканци. Капитан Дикинсън се обръща към командващия си офицер със следните думи „ Г-н полковник, трябва да отвърнем достойно на такава дръзка покана. Моля съобщете му, че няма нужда да се бие с петима наши – аз сам приемам неговата покана”. След 30 дена идва отговорът на Бруно Мусолини, който се съгласява и поставя следните условия – двубоят да бъде на 28 септември на височина 4500 м., мястото на схватката да е между двете летища, при среща двамата пилоти да направят пълен кръг последван от имелманов завой, което ще означава начало на двубоя. Знак за предаване ще бъде сметнат, когато един от двамата хвърли ръкавицата, специално закачена на шалчето.
Американският авиатор управлява едноплощник „Москва”, който е руска версия на „Боинг Р-26” с мотор „Райт” 1050 к.с. Въоръжен е с две синхронизирани картечници „Викерс”, стрелящи през витлото и още две поставени на крилата. Бруно Мусолини разчита на по-мощния едноплощник „Фиат-Ромео” с мотор „Испано Сюиза” 1300 к.с., който е с 250 к.с. по.мощен от този на Дикинсън.
Двамата авиатори се срещат на уреченото място в определения час, изпълняват кръга и имелмановите завои, след което се насочват един срещу друг с висока скорост. Дикинсън разказва как видял избухващите огнени кълба от картечниците на Мусолини и подушвал куршумите, които преминавали край лицето му. Дистанцията е скъсена до няколко метра без нито един от двамата пилоти да отстъпи. Точно, когато изглеждало, че сблъсъкът е неизбежен, пилотите правят лупинг със странично обръщане толкова близко един до друг, че могат да видят дори чертите на лицата си. Както пише списание „Летец” – следващите
15 минути са нещо кошмарно.
Следва продължение....
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    Borislavov 03 мар 2021, 22:17
     
    1
     
    0

    Когато се преписва безкритично, може да се тигажират какви ли не глупости. Като например, че американският доброволец в републиканската авиация в Испания Дерек Дикинсън лети на "Москва", руска версия на Boeing P-26 с картерчници Vickers. Той първоначално лети на френски Hispano-Nieuport NiD-52, по-късно в ескадрила №7 на съветски Поликарпов И-16 тип 10 с мотор М-25/750 к.с. и картечници 7,62-mm ШКАС. И-16 е наричан от изпанците "Моска", което е "Мушица", но няма нищо общо с "Москва", нито с Boeing P-26..Бруно Мусолини лети на Fiat G-50 с мотор Fiat A 74-R.C.38/860 k.c. с 12,7-mm картечници Breda.
    Както казваше легендарният полковник Шопски, агитация и пропаганда в дивизията в Доброславци: "И момче, повече да четИш!"

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка