Горещи новини
- Нов успех за "МТГ Делфин" - завърши модернизацията на DP2 OSV "Peridot"
- Аэрофлот празнува една година експлоатация на Airbus A350 (ГАЛЕРИЯ)
- Украйна ще модернизира пакистанските T-80УД за 85 милиона долара
- Израелски ракети са паднали в предградие на Дамаск
- Опълченецът от Шипка, който надживя своя паметник
- Началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов ще участва в тържествения ритуал по изпращане на 42-ия военен контингент за участие в мисията на НАТО в Афганистан
- Началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов ще участва в тържествения ритуал по изпращане на 42-ия военен контингент за участие в мисията на НАТО в Афганистан
- Fox News: Американска подводница е била в готовност да удари руския флот в Сирия
- В Осло се чудят как норвежки завод за турбини е попаднал в руски ръце
- Поръчка на United Airlines за 25 самолета Boeing 737 MAX

pan.bg
Високотемпературната свръхпроводимост дава възможност да се разработи един от най-бързите наземни видове транспорт. Китай се готви да стане един от световните лидери в свръхскоростния железопътен транспорт. В Ченду вече е представен прототип на локомотив, потенциално способен да се ускори до 1000 km/h. Компанията Southwest Jiaotong University съвместно с China Railway Group Limited и CRRC Corporation Limited и учени от Jiaotong University са разработили свръхскоростен пътнически maglev-влак (съкратено от магнитна левитация) на магнитна възглавница, използващ високотемпературни свръхпроводници (HTS). На теория това ще позволи на влака да развие максимална скорост до 1000 km/h. Според агенция Xinhua цената на проекта се оценява на 9,3 милиона долара, но с развитието на масовото производство на необходимите компоненти и разширяването на високоскоростната железопътна мрежа влаковете и коловозите, използващи HTS- технологии, няма да бъдат много по-скъпи от съществуващите високоскоростни коловози и влаковете, предназначени за тях. Прототипът на влака все още не е достигнал до ходови изпитания, въпреки че проектната му скорост е декларирана на 620 km/h, но, както отбелязват разработчиците му, в бъдеще скоростта на влаковете, ако релсите позволяват, може да достигне 1000 km/h. На презентацията е бил показан 12-t и 21-m локомотив и модел на купето. Очаква се серийните HTS- влакове да предоставят няколко класи на обслужване. Основната ще бъде икономичната със седалки, но ще се появят и по-луксозни опции, включително вид дневна зона с общ диван отстрани, маса, монтирана в центъра на кабината и широк екран. Времето на появата на серийните влакове на високотемпературни свръхпроводници не е посочено. Известно е, че първата търговска maglev-влакова линия беше открита в Шанхай през 2003 г. и свързваше центъра на града с летището Пудонг. В момента HTS-влакът има само опитна 165-m линия.
Л. Дойчинов
По информация на http://www.xinhuanet.com/english
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...
Други публикации
Напиши коментар