ДЕПУТАТИТЕ ПРОТИВ ВОЕННИЯ МИНИСТЪР. АКО ИМА ИНЦИДЕНТ С МИГ-29 ПРИ НОВИЯ ВАРИАНТ, НЕНЧЕВ ЩЕ БЪДЕ ВИНОВЕН...

Pan.bg 22 май 2015 | 23:39 views (4748) commentaries(12)
img Депутатите против военния министър
в.ТРУД


Депутатите от повечето парламентарно представени партии не подкрепят идеята на военния министър Николай Ненчев да разреши българските ВВС сами да ремонтират изтребителите МиГ-29 и да летят на тяхна отговорност.
„Аз лично предпочитам да се търси вариант и да вземем назаем няколко двигатели от Полша или Русия да възстанови част от изтребителите, а след това да се вземат нови самолети“, каза председателят на комисията по отбрана о.р. ген. Михо Михов. Колегите му от ГЕРБ и БСП също не приемат сами да си поправяме самолетите.

На заседанието на комисията по отбрана към НС в четвъртък командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев призна, че на този етап единственият вариант е българските авиоинженери да поддържат машините. Това обаче може да стане само с заповед на министъра. Юристи твърдят, че при е евентуален инцидент строгостта на закона ще падне директно върху министъра. България няма лиценз нито да ремонтира, нито да поддържа руските МиГ-29. Нямаме и такъв опит, тъй като досега това е правила само руската компания.
Превъоръжаването на армията да се осигурява от дарения на чуждестранни физически и юридически лица, както и от банкови лихви, предлага още Ненчев. Той ще предложи да се създаде Държавен фонд „Интелигентна отбрана". В НАТО този термин се използва, когато няколко страни участват заедно при купуването на скъпо въоръжение. Това се прави, за да не се товарят джобовете само на данъкоплатците от една страна. Идеята на Ненчев е средствата във фонда да се набират от: „продажба на движими и недвижими имоти в управление на МО, финансови приходи, съставляващи лихви по текущи сметки или банкови депозити на фонда, преотстъпен данък върху дължим дивидент за държавата от търговски дружества с над 51% от капитала, наеми и др.“


image

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 12

  1. #1
    DIV 22 май 2015, 23:52
     
    29
     
    4

    Боже, опази армията от земеделеца!!!

  2. #2
    Осведомен 23 май 2015, 02:32
     
    33
     
    3

    Абе тоя нормален ли е? Нашите момчета са добри инженери безспорно, но никога не са правили това, което селския иска да им вмени. Ей Ненчев, това не е да отремонтираш трактор или редосеялка на своя отговорност. Само аз ли имам усещането, че тоя от ден на ден става все по-неадекватен?

  3. #3
    Крум Вълчанов 23 май 2015, 02:39
     
    26
     
    4

    Той и от редосеялки толкова разбира.....камо ли от самолети! Виж - кирка, лопата, това са вече познати нему трудовашки атрибути...

  4. #4
    Н.Еремиев 23 май 2015, 08:43
     
    13
     
    0

    Само не цитирайте М.Михов.

  5. #5
    ЗКПЧ 23 май 2015, 14:24
     
    4
     
    0

    В чичо Миховия завод ще ги направят за "без" пари миговете.

  6. #6
    прокурор 23 май 2015, 15:24
     
    11
     
    2

    Ненчев е за затвора!Заради неговите болни идеи натиска техническия и инженерния състав да прави груби нарушения на наставленията и правилата за обслужване и експлоатация на летателната техника!Ако падне самолет най-вероятно ще набедят някой инженер, а Ненчев ще е ни лук ял, ни лук мирисал...Всяка машина си има ресурс и фокуси при удължаването му не се допускат, тези правила са писани с кръвта на загиналите летци... Това не е наземна техника като спре да работи да няма проблеми за хората... Ненчев съзнателно натиска подчинените му към нарушения!Няма ли кой да го разследва?

  7. #7
    Н Лишев 23 май 2015, 15:47
     
    10
     
    2

    Това минава всякакви граници. Вече не става дума за обикновена некомпетентност или неграмотност. Това е вече лудост, обзела министрите ни, а вече и нас, които се съгласяваме с всичко това.

  8. #8
    Лудите сте вие 23 май 2015, 19:50
     
    7
     
    7

    Кво се пените толкова? Нали бяхме нация техническа? Къде е българският технически гений?
    В крайна сметка предложението е на ген.Радев, а Ненчев само го предава публично.
    Михов знае, че имаме капацитет да свършим работата, но не иска да си разваля отношенията с руснаците.
    С руски подпис самолетите няма да станат по-сигурни, но комисионите под масата ще отидат в правилните хора с партийни книжки.

  9. #9
    Н Лишев 23 май 2015, 20:57
     
    1
     
    1

    За да излети един самолет са нужни подписите на редица НОСЕЩИ ОТГОВОРНОСТ лица, като се започне от извършващия предполетен преглед пилот, техника на самолета, инженерите по различните оборудвания, периодичните технически дейности и т.н., като в случай на авария или катастрофа отговорността се поема от този, който е посочен за отговорен от разследването. Без тази процедура независимо, че определен самолет на практика може да е в идеално техническо състояние, няма да бъде допуснат до експлоатация. Същото се отнася и за летателния състав ,който може да е в идеално здраве, но без удостоверена летателна годност от АЛК и подпис на авиолекаря на предполетната подготовка, няма да бъде допуснат до полети.

  10. #10
    независим 23 май 2015, 23:47
     
    2
     
    0

    Това не означава ли , че МиГ-29 ще се обслужва , както Су-25 , само със собствени сили? Обаче никой не изважда поуки. С 1.5 млрд. лева не могат да се купят 16 нови самолета. При закупуването трябва да се договори всички ремонти и модернизации да се извършват в България. Естествено трябват много повече пари.

  11. #11
    Луд си ти №8 24 май 2015, 10:38
     
    1
     
    2

    "С руски подпис самолетите няма да станат по-сигурни..."
    Това може да го твърди само или абсолютен профан и неспециалист, или промит русофобски мозък като Ненчевия... Естествено, че за ремонти и всичко друго няма и не може да има по-добър от фирмата-производител! И това важи не само за конкретния случай, а за всеки вид техника по света! Друг е въпросът как с насраните си гъзове да се обърнем към обявената за враг № 1 от нашите Шаламановски джуджета Русия.... Да не говорим за "независимата" ни външна, военна, икономическа и всякаква друга политика, дето се цензурира от едно единствено посолство! Пияните поляци, дето им се повдига от "МиГ29" и всичко руско, щом е за пари, ще го ремонтират "някак си", с отвращение...

  12. #12
    до 11 24 май 2015, 20:14
     
    2
     
    0

    Я обясни ти при положение, че дейностите се извършат от наши специалисти, как подпис на упълномощено от РСК Миг лице ще превърне един несигурен до този момент самолет в безупречно безопасен?
    Става въпрос за пари и за извиване на ръце. А някъде помежду това и несменяемите на хранилката от комисионни и рушвети лица с червен партиен билет.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка