Горещи новини
- ГАЛЕРИЯ - 80 СНИМКИ В ЧЕСТ НА ПРАЗНИКА НА БЪЛГАРСКИТЕ ВМС!
- Руски боен хеликоптер Ми-28 се е разбил в Ленинградска област
- Гърция ще модернизира четири подводници от типа Papanikolis и ще поръча нови
- Boeing достави поредния производствен модел F-15EX Eagle II
- Южнокорейските военни тренират операции по превземане на бункери
- Две руски корвети пристигнаха в пристанище Карачи, Пакистан
- Летище Бургас ще отвори отново на 29 март 2025 г. след необходим ремонт на пистата, което ще подобри безопасността и ефективността на обслужването
- На 93 почина Бедрос Киркоров - български, съветски и руски певец, народен артист
- Украински депутат за Курска област: Зеленски и военните лидери имат "боен имунитет"
- Reuters: Преговорите на Путин с Тръмп приключиха, те продължиха 2,5 часа
Изтребители МиГ-21 ще се включат в подкрепление на далеч по-новите МиГ-29, чийто ресурс изтича по охраняването на въздушното ни пространство. Това стана ясно вчера след заседание на парламентарната комисия по отбрана, която изслуша военния министър Николай Ненчев за ситуацията с военните ни самолети. Въпросните машини са модел от края на 50-те години на миналия век, като тези, с които разполагат родните ВВС са от последния им вариант и са произведени през 1982 година.
Заради изтичането на срока за експлоатация на МиГ-29, които в момента извършват дежурствата и т.нар ерполисинг и липсата на средства за ремонта им, наскоро се заговори дори за възможността да приложим т.нар. Балтийски вариант-да поискаме от други държави-членки на НАТО да поемат охраната на небето ни. Това според мнозина би било обаче в разрез с конституцията, според която въоръжените ни сили гарантират суверенитета ни, пише "Монитор". След като проектът за закупуване на нов тип боен самолет отиде във фризера пък, стана ясно, че ремонтът на няколко МиГ-29 би ни струвал над 80 млн. лв., а само на два от тези самолети, с което бихме закърпили положението до края на 2016 година-24 млн. лв.
„Ще работим по възстановяване на самолетите МиГ-21. МиГ-21 се признава от силите на НАТО като изтребител, който може да носи такова дежурство”, заяви след вчерашното заседание на комисията нейният председател ген. Михо Михов. Ненчев от своя страна увери, че повод за безпокойство няма. „Имаме възможност с наличните ресурси и възможности до края на годината и дори средата на 2016 година да поемем изцяло охраната на въздушното си пространство”, отсече министърът.
Ген. Михов, който е бивш началник на Генералния щаб на Българската армия също декларира, че в момента страната ни разполага с достатъчно добре подготвени летци и техника, за да подсигури небето си. По думите му сигурността ни по въздух се гарантира от дежурна двойка изтребители базирани в авиобаза Граф Игнатиево, която при проблем се допълва с още една двойка.
Ненчев посочи още, че се взимат необходимите мерки за подобряване на ситуацията в армията, като припомни, че КСНС при президента е взел решение за вдигане на бюджета за отбрана, а 20% ще се заделят за модернизация. МО шефът бе категоричен, че правителството има воля да реши проблемите на военните.
Другата седмица комисията по отбрана най-вероятно ще се обсъди отново темата за ремонта на МиГ-овете. Разискването трябваше да се състои вчера, но поради отсъствието на командира на ВВС генерал-майор Румен Радев то е било отложено. На заседанието ремонтът на МиГ-29 не е обсъждан, коментира ген. Михов. Той и Ненчев обаче бяха категорични, че такъв се налага. Все още се обмисляли различни варианти. От думите на министъра стана ясно, че ще бъдат реновирани само толкова на брой летателни машини, колкото са необходими за ерполисинга. Ненчев увери, че опитва да договори по-добри условия с руската страна за изтичащия през септември договор за поддръжка на самолетите. /БЛИЦ
Други публикации
Напиши коментар
Срам и резил само старите МиГ-21 ни останаха да ни пазят небето.На другите държави МиГ-21 са в музейте а наще са във въздуха да ни пазят небето.Нямаме един свестен самолет освен двата здрави МиГ-29
Ангола,Руанда,Етиопия,Еритрея,Уганда изостанали африкански страни,нали? Обаче имат СУ 27! А ние пък си имаме ПЛ. и Ненчев! Пада им се!
Допотопни са журналистите писали това за МИГ21! Помияри!
В интерес на истината са перфектни за тази задача. Д аже са по-добри и от 29-ките за това
Допотопни са мозъците на драскачите съчинили статията.
Друго си е да поканят журналята да гледат шарени екранчета в кабината на някой модерен, следпотопен самолет. Американците си имат един такъв супер модерен, дето от модерност не може да лети даже. Не съм луд фен на МиГ-21, ама мисля, че за въздушен полицай си става отвсякъде, дори с допотопното си оборудване и възможности.
Искам МиГ-21 да поеме активно своята задача по охрана на въздушното пространство на Република България, но само при едно условие - да бъде от дежурните стоянки на военните летища в Узунджово и Балчик.
Искам и МиГ-23 да поеме бойното дежурство. Само че от Доброславци и Габровница.
Искам МиГ-25 да бъдат включени в системата за ПВО на РБ от Добрич.
Искам и една ескадрила (може и повече) бойни вертолети Ми-24 базирани до пътя съединяващ Стара Загора с магистрала Тракия.
Искам и Су-25 да се приберат на Безмер възможно най-скоро.
Настоявам и за връщането на въоръжение на оперативно-тактическите ракети на сухопътните войски по местата на тяхната предишна постоянна дислокация.
Искам плътно радиолокационно покритие на територията на РБ и на териториалните води, както и плътно препокриване и тройно резервиране на зоните за поразяване на зенитно-ракетните и артилерийските системи за ПВО.
Искам си всичката бронетанкова техника от преди 1989 година.
Искам връщане на наборната военна служба не само за мъжете, но и за жените.
Искам практическо военно обучение в средните български училища.
От години темата с истребаталите върви с темата за БойБор. Аман вече, занимават българина всекидневно с 10 самолетчета,като че ли това е най-важното нещо днес. И като ги купят какво от това? Какво ще решат 10-15 изтребвачи? Изтребителите не са най-важното в страната и армията. Има далеч по-важни неща.
С цялото ми уважение към самолетите МиГ 21, е безспорно, че техните възможности за откриване и прехватна въздушни цели са много по-малки от тези, на унищожените чрез нарязване самолети МиГ 23 и най-вече модификацията МЛД, някои от които бяха с по 120 часа нальот и сега можеха да изпълняват поставените задачи много по-успешно, без да има притиснения за ресурса им. Смятам ,че тези политици, които взеха решението за унищожаването им, трябва да бъдат подведени под отговорност за умишлени престъпления против националната ни сигурност.
Абсолютно допотопни са, че се и саморазпадат вече.
Какви Миг-21, какви пет лева, нали селянина искаше да ни отърве от руската зависимост, ми че те Миг-21 са си на 100% руски.
Еритрея - $500 БВП/човек
5 Миг-29 и 2 Су-27
Уганда - $1000 БВП/човек
6 СУ-30МК2
При другите нации тези самолети са музейни,но нашите са в наличност и за учудване всеобщо, още ще се ползват.Щото сме бедни.
Защо се нарязаха МиГ-23?
Нека бъдем реалисти, нека по-добре малкото не откраднати пари да отидат по друго разпределение. Какво да се бием в гърдите с нови изтребители като сме по галоши? И все пак да попитам, от какво ни пазят ... Уганда да не ни нападне ли какво. Нали за това е НАТО.
В България "допотопни" са само всички видове медии, и особено тези, опитващи се да пишат/говорят на военна тема (като "коментарите" на бълг. език към Парада за 09.05. по ТВ7). По-добре Ан-2 с картечница от бълг. ВВС, отколкото самолети 5-то покол. от др. държава.
Това което прави МиГ-29 на деж. по Air Policing, МиГ-21 го прави същото, без никаква разлика.
Само тиквеници по статиите се изхождат!
То за това и държавата ни е на това дередже, навсякъде се навъдиха "специалисти".
Миг-21бис!!! Че какво му е н-р ВЪВ вариант "БИС-он"? Попитайте хиндите, ТЕ ще ви кажат: Р-27Р/Т, Р-73Е, че дори и "Adder-a"!!! С радар "Копие", старите блокове на F-16 (c AN/APG-66) ЩЕ ЯДАТ бой!!!!
Миг-21бис!!! Че какво му е н-р ВЪВ вариант "БИС-он"? Попитайте хиндите, ТЕ ще ви кажат: Р-27Р/Т, Р-73Е, че дори и "Adder-a"!!! С радар "Копие", старите блокове на F-16 (c AN/APG-66) ЩЕ ЯДАТ бой!!!!
"Въпросните машини са модел от края на 50-те години на миналия век, като тези, с които разполагат родните ВВС са от последния им вариант и са произведени през 1982 година!!!" Еми ТО и F-15A, които са с ДВЕ поколения по модерни и са на въоръжение в Израел, са от края на 70-те!!!
Между впрочем ЕДИНСТВЕНИЯ аргумент за СНЕМАНЕ от въоръжение на Миг-23 е, че Е МНОГО скъп за ПОДРЪЖКА (значително ПОВЕЧЕ от "21-цата"! Същото важи ДОРИ и при страна като САЩ. F-4E поглъщал за час полет 24 часа труд, а F-15C н-р 11,5 часа!!!!!!!! Raptor-ът гълта 30 такива, което означава, че въпреки високите технологии ЕСКАДРИЛИТЕ имат по-слаба боеготовност и гълтат повече средства.
Нямаме ли някой останал "Мессершмитт" от ВСВ, те са много по-евтини за поддръжка и горят по малко, от модерните изтребители.
Правилни бележки на #17..#20.
Поинтересувайте се F-15 дето е в Гр.И-во , кога е произведен. Но хората си го поддържат и ремонтират.
Пари , много, много, им е струвал и не затриват нищо с лека ръка, като нас. Ние сме богати. ...на плювковци.
"Ненчев посочи още, че се взимат необходимите мерки за подобряване на ситуацията в армията "- сваляме гащите и чакаме да ни дойдат на гости комшиите.....
До "22". Да така е САМО да допълня, че F-15C се и МОДЕРНИЗИРА и с новите системи за РЕБ радио-електронна бобра радиолокационна станция с "ФАР" (Фазирана антенна решетка) и ВЪОРЪЖЕНИЕ е ИСТИНСКИ орел във ВЪЗДУХА!!! Да не си му на РАДАРА..., чака те... следва най-добре КАТАПУЛТ-а.