АКО ПУТИН РЕШИ, ЦЕЛИЯТ УКРАИНСКИ КАЗУС ЩЕ БЪДЕ РЕШЕН ЗА 12 ЧАСА

Pan.bg 24 фев 2015 | 20:57 views (6270) commentaries(24)
img pogled.info


/Поглед.инфо/ Ако Западът въоръжи Киев, идва голяма война.
България може да бъде всмукана от украинската черна дупка.
Плъзне ли "заразата" СИРИЗА на юг, пъзелът ЕС ще се разпадне, смята доц. Иво Христов


Има ли надежда за скорошен мир в Донбас? Какви цели преследват Америка и Европа? Ще отстъпи ли Русия? Как да защитим етническите българи в Украйна? Ще промени ли победата на СИРИЗА политическия пейзаж в ЕС? Иде ли българският Ципрас? На тези въпроси "Стандарт" потърси отговор от доц. Иво Христов, преподавател по социология в Софийския и Пловдивския университет.

- Доц. Христов, в последните дни Франция и Германия правят опити за спиране на войната в Украйна. Според вас далече ли е мирът?

- Аз съм умерен песимист. Демаршът на Ангела Меркел и Франсоа Оланд е опит на двете основополагащи сили на ЕС да намерят изход от задънената ситуация. Има много голяма опасност контролираният досега конфликт с ниска и средна интензивност в Украйна да излезе извън контрол. В този смисъл, отговорните политически елити си дават сметка, че Европа не може да остане незасегната от конфликта. Проблемът е, че нито Франция, нито Германия са силите, които започнаха този конфликт, нито пък са силите, които ще го завършат.

- Съществува спор - Америка обмисля да снабди украинските войски със смъртоносни оръжия, докато Европа се въздържа. Кой е по-добрият вариант?

- На Америка й е лесно да прави такива предложения. Веднага ще го преведа на недипломатически език - Вашингтон иска да вдигне рязко ставката на конфликта, тъй като Русия изрично предупреди, че всеки опит за официално /тъй като в момента върви неофициално снабдяване с оръжия на украинската армия от САЩ и НАТО/ въоръжаване ще доведе до рязка ескалация на напрежението и директна конфронтация. Това означава голяма война с Русия с всички произтичащи от това последици. И тъй като Америка е далеч, а Европа е близо, европейците си дават сметка, че континентът ще се превърне в бойно поле. Няма спор между тях - Америка се опитва да наложи на стара Европа ролята на изкупителна жертва и пушечно месо.

- Западът разчита засега изцяло на икономическите санкции срещу Кремъл, но дали ще постигне резултат?

- Не, разбира се. Русия не е бивша Югославия, нито е някаква недоразвита страна от африканския юг. Всеки опит да се третира 1/6 от сушата, втората ядрена сила в света и страната с най-богатите природни ресурси като треторазрядна развиваща се държава и да бъде "дисциплинирана" чрез санкции ще има точно противоположния ефект. А той е: масова мобилизация на руското общество, изключително висок рейтинг на Владимир Путин и опити за преориентиране на руската икономика от нейния суровинно-придатъчен характер към самодостатъчно стопанство.
Целите на наложените санкции бяха: първо, да бъде ударен обикновеният руснак и това да предизвика масово недоволство, което да свали режима. И второ, да бъде ударена едрата руска олигархия, която представлява нещо като кръг около президента Путин, и той да бъде свален от собствената му преторианска гвардия. Засега нито едното, нито другото се получава. Друг е проблемът - Америка не може да преглътне факта, че Русия отказва да бъде повече придатък на западния проект, какъвто беше 25 г.
image
- С какви средства биха могли да бъдат убедени Путин и опълченците в Донбас да сложат оръжие?

- Тази война не я започна нито Путин, нито руските доброволци. Цялата история започна с Майдана в Киев, който дълго бе подготвян и имаше за основна цел изкарване на Украйна от руската геополитическа орбита, да не допусне интегрирането на Украйна в Евразийския съюз, предотвратяване на опитите за реинтегриране на постсъветското пространство около Русия. С една дума, да не се допусне Москва да стане отново самостоятелен център на сила. Украйна е важен елемент, но тя е само средство за изпълняване на тази дългосрочна задача. Нито една от тези цели не беше постигната, но за сметка на това имаме 5 хиляди жертви в Донбас и общо 50 хиляди жертви в конфликта само за година.

- На последната среща на военните министри в НАТО бе ускорено създаването на командно-контролни центрове в 6 източни страни и увеличаване на Силите за бързо реагиране до 30 хиляди души плюс изнасяне на натовска инфраструктура /танкове/ на изток. Алиансът заявява, че това са изцяло отбранителни действия...

- Както казваше един съветски комик: "Такава борба за мир ще падне, че скоро камък върху камък няма да остане". Ситуацията е проста и се изразява в следното: ще доставяме оръжие на Украйна, а също и пушечно месо под формата на т.нар. Съюзни сили от източната периферия на НАТО - от Естония до България. По този начин ще се опитаме да вкараме Русия в голям военен конфликт. Целта е Европа завинаги да бъде отделена от Русия и да бъде привързана към американската икономическа и военна орбита. Както виждате, Русия вече година удържа този сложен и тежък баланс и не влиза в голяма военна авантюра в Украйна. Ако Кремъл реши, целият украински казус ще бъде приключен точно за 12 часа. От друга страна, има огромна опасност сателитни малки държави като нашата да бъдат вкарани в украинската "черна дупка", с тежки и непредсказуеми последствия за външната и вътрешна политика на България.

- Някои съседи на Русия се опасяват от инвазия, докато ние все пак сме по-далеч, а и имаме традиционно близки връзки...

- Българското общество е над 80% русофилско и проруско настроено. Всеки опит българите да бъдат вкарани в конфронтация с Русия ще доведе до помитане и на без това прогнилата и корумпирана система на 25-годишния преход. Сегашното правителство на Бойко Борисов проявява разумна сдържаност въпреки военнолюбивите изцепки на някои хора около Президентството.

- Надига се и ропот сред етническите българи в Украйна срещу мобилизацията и жертвите сред техните младежи. Нашите власти засега стоят пасивни...

- Това недоволство ще се засилва сред нашето 250-хилядно малцинство в Буджакска и Одеска област. При четвъртата вълна на мобилизация в АТО /антитерористичната операция/ те също ще бъдат доставени като пушечно месо на източния фронт в Донбас. Ясно е, че българите не подкрепят режима в Киев, не са антируски настроени и няма да бъдат лоялни войници на режима. България няма официална позиция по въпроса, защото официалната българска позиция е американската позиция, която цели задълбочаване на конфликта. За разлика от нас, Унгария, Словакия и Чехия имат ясни позиции, които са за недопускане на малцинствата им в конфликта, който не е техен. Неумението да изградим своя политика се илюстрира от очарователното послание на външния министър Митов: "Ние ще проучим въпроса". Докато те го проучват, хората умират.

- Победата на СИРИЗА в Гърция разтърси Европа, предизвика радост у едни и ужас - у други. Как оценявате първите им стъпки?

- СИРИЗА е много внимателна и в момента води пазарлък за редуциране на външния дълг. Ясно е и на кредиторите, и на длъжниците, че този дълг бе направен с цел никога да не бъде платен и впоследствие гръцката икономика да бъде тотално разпродадена на различни западни, в частност - германски инвеститори. Очевидно е, че това доведе до електоралния взрив на СИРИЗА и сега е въпрос на конкретика докъде ще доведат преговорите. Гърция не е голям проблем за ЕС. Проблемът е, че гръцката "зараза" може да се разпространи в Италия, Испания, Португалия, Франция - целия южен фланг. Това ще доведе до преконфигурация на целия ЕС и на европейските елити, а оттам и до разпадането на целия пъзел, наречен ЕС.

- Възможно е щафетата от триумфа на гръцката нова левица да бъде поета и в Испания на изборите от движението "Подемос". Очаквате ли лява вълна в ЕС?

- Вълната ще продължи, тъй като последното нещо, което европейският интеграционен проект прави, е да бъде в интерес на народите. Става дума за интеграционен модел, обслужващ наднационалните финансови и икономически елити, ситуирани в Брюксел и отвъд Атлантика.

- СИРИЗА предизвика умствена възбуда и у нас. Виждате ли потенциал за български аналог?

- Съмнявам се. Знам, че много им се иска на много хора, включително и мои приятели, но нека да разграничим желаното от действителното. Българската ситуация, политическата култура, нивото на съпротива в нашето обществото няма нищо общо с това в Гърция, Испания, Италия и Франция. В този смисъл ние не сме в състояние да износим подобен ляв проект. Най-хубавото на живота е, че той ни поднася изненади, така че току-виж ни изненадали.

- Около нас се разгръщат три големи кризи - Украйна, ИДИЛ в Сирия и Ирак, и може би - в Гърция. На този фон България изглежда загубила ориентация...

- България не е субект, тя е обект на историята. България приключи своята геополитическа субектност преди малко повече от 20 г. Оттам нататък се превърнахме в някакъв влачен от външни сили елемент в този размирен свят. В същото време страната преживява демографски, икономически и цивилизационен колапс. Ако за други народи, дори и наши съседи, проблемите се изразяват в институционални или икономически дефицити, в България става въпрос за оцеляването на българите. Толкова драматично проблемът никога не е стоял, но, за съжаление, аз не виждам сетива, още повече за желание, за разрешаване на тази ситуация.

Прочети цялата статия тук: Ако Кремъл реши, целият украински казус ще бъде приключен точно за 12 часа - Поглед Инфо

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 24

  1. #1
    доста трезвен коментар... 24 фев 2015, 21:36
     
    15
     
    1



    САЩ водят война на живот и смърт! За това искат Европа да загине първо и може би те на нейната смърт ще оцелеят пак?
    Русия отлично разбира ситуацията и е добре, че поне там на власт са професионалисти, иначе до сега милиони хора да са загинали по Европа и света...

    Не съм съгласен, че промените в Гърция са "зараза". Зараза е това, че вместо да получим един демократичен и равноправен ЕС, ни натикаха да сме васали на САЩ. В Брюксел се събраха не известно от кого избрани "уж народни" депутати, които се занимават с каквото и да е, но не и с проблемите на народите на ЕС...
    Е, няма изобщо да съжаляваме, ако се разпадне и дай-Боже по-бързо да се разпада....

  2. #2
    Teraflop 24 фев 2015, 22:26
     
    6
     
    2

    Къде на юг да плъзне СИРИЗА?На юг е Средиземно море и Северна Африка.А там няма ЕС.Нещо не се вързва.

  3. #3
    Росен 25 фев 2015, 08:13
     
    6
     
    16

    "...Българското общество е над 80% русофилско и проруско настроено ..." - дръжки!!!
    Всички българи, които емигрират отиват в Русия, нали?!!! Сам по себе си този факт говори колко е "точен" анализа.

  4. #4
    geovel 25 фев 2015, 09:40
     
    2
     
    10

    Много смешно ми става как някой приема за нормално доставката на оръжие за едната страна в конфликта(от Русия към опълченците+ войници) а се противопоставя на Украйна да и бъде доставено оръжие!

    Изобщо цялата статия е един миш-маш и няма почти нищо общо със заглавието!(освен финалното изречение)

  5. #5
    Незнайко 25 фев 2015, 09:44
     
    7
     
    1

    Анализа си е точен, Роско - Българското общество си е русофилско и даже и даже това на което се позоваваш го прави още по-русофилско. Както и да е спора е безсмислен.
    ПАН - слагайте и една дата на източника. Статията е публикувана поне от преди седмица.

  6. #6
    SUH 25 фев 2015, 12:41
     
    8
     
    1

    Казали на Путин, че Псаки е бременна. Той попитал: Само мен ли обвиняват или цяла Русия

  7. #7
    До #3 Росен 25 фев 2015, 14:10
     
    7
     
    1


    "..над 80% русофилско и проруско настроено ..." - дръжки!!!..."

    Росене, нещата са по-сложни! Ако става въпрос къде да работиш, мислиш естествено за повече пари. Тогава естествено отиваш на запад или в САЩ, да получаваш повече.
    Истината е ясна: Русия не печати пари като САЩ или не е толкова силна на международнте пазари, за да плаща големи еврови-заплати като Германия.

    НО ако почнат война САЩ, ЕС против Русия, то аз съм 100% на страната на Русия!

    Защо?

    Русия ще воюва за да си отстоява правото да живее свободно у дома си, да не пострада народа й от американско-европейският геноцид, да може да си остане свободна и "руска", а не "евро-гейска" колония!

    Така, че много да ме извинят запада и САЩ, но те са агресорите и няма да воювам за интересите на Сорос и подобните олирагси в САЩ!

    Наричай го "русофилство" или каквото и да е, все ми е тая! Русия ми е много по-близка и ако не се стреми да завладява други а се ОТБРАНЯВА, то винаги съм на тяхна страна! Нато не са ми никакви! Мога да изкарвам пари в техните страни, но стане ли сериозно - на страната на Русия! Точка!

    Не ти ли светва, че за олигарсите на запад и в САЩ си "пушечно месо" и искат да те използват за да могат с помоща на твоята смърт, да ограбят поредната страна? (Ирак, Либия, Сирия и т.н... бяха подобни сценарии....). Те са хитри и няма да воюват сами, а ще жертват балъците - "американофили" и "еврогейове"! България е пълна с потенциални "трупове" за делото на Сорос!

    Много съжалявам, но по-добре да съм "русофил", отколкото пълен глупак!

  8. #8
    geovel 25 фев 2015, 14:33
     
    1
     
    4

    Русия ще воюва за да си отстоява правото да живее свободно у дома си

    Само не разбрах кой пречи на Русия и руснаците да живеят както си искат в собствената си държава(територия)!
    Проблема в момента е че искат да кажат на други държави как да живеят в собствените си държави(територии).

  9. #9
    До #8 geovel 25 фев 2015, 15:04
     
    6
     
    1

    "...Проблема в момента е че искат да кажат на други държави как да живеят в собствените си държави(територии)...."

    Я помисли по-добре, кой казва как да живеят другите в собствните си държави?

    1. Кой накара България да си нареже наличното оръжие, пък сега ни иска милиони и милиарди долари за ново, да си купим от него?
    2. Кой ни определи за "фронтова линия" при война с Русия? Без да ни питат даже, ни обявиха за бъдеща цел и то срещу доста по-силен противник?
    3. Кой ни накара да спрем ЮП против нашите нацонални интереси?
    4. Кой ни използва триторията за собствени цели, без да плаща нищичко а пенсионерите ни гладуват?
    5. Кой ни преписва историята и убеждава децата, че нямало турско робство или че ние сме били турци?
    6. Кой прави войни по света и ни кара да приемаме и храним разни бежанци от войните му?
    7. Кой унищожи Ирак и финансира ИДИЛ, но ни остави без оръжие и армия? Не дай си Боже тези "гламари" да дойдат у нас, спукана ни е работата...
    ...
    ...

    Нима всичкото това в близкото ни минало направи Русия?
    (Не си спомням по време на "руската ни окупация" до 1989-та г. да сме били толкова зле въоръжени и без армия!)

    Мисли сам върху фактите и остави пропагандата на Сорос и американското посолство!

  10. #10
    Росен 25 фев 2015, 16:19
     
    1
     
    5

    Русия без война не може. Вижте им историята. Вижте и чуйте пропагандата им, която се лее от техните медии. Те са ненаситни за територии, но където са били, няма нищо хубаво. Между другото нещо от една умна рускиня "...И те же самые люди, которые кричат про то, что США воюют с Россией, они при этом в своем большинстве пользуются айфонами. Правда. И, может быть, должно было бы придти в голову задаться простым вопросом - а почему это было придумано в США, а не в Москве. Или как я тут делала интервью с Леонидом Парфеновым. И он говорит, для него самый важный вопрос – почему Россия не Финляндия. Финляндия, которая была частью российской империи на протяжении нескольких веков, в которой уровень здравоохранения, социальной помощи, состояния дорог, состояния городов, что у нас называется коммунальная сфера и так далее, ведь несравнимое с соседней Ленинградской областью..."

  11. #11
    До #10 Росен 25 фев 2015, 17:14
     
    2
     
    1


    "...Русия без война не може. Вижте им историята...."

    Коя война е била наскоро, че нещо не си спомням?
    И за каква история става въпрос?

    Ти поне знаеш добре ангийски, прочти тази книга и някои неща ще разбереш и за Русия!
    The World Conquerors - The Real War Criminals (1958) : Автор: Marschalko, Louis (Lajos)
    https://archive.org/details/TheWorldConquerors-TheRealWarCriminals1958

    От 1917 г. до идването на власт на Путин, Русия е била под управлението на "Майдановците" от 1917-та година. Не можеш да очакваш "нормално" поведение от такава страна, под чужда власт! Виж какво прави Киев в момента и си прави изводите...

    За по-дълечната история преди 1917-та година отиваме много назад, а в онези времена и вещици са гонили и изгаряли по кладите :)...


    "...Те са ненаситни за територии, но където са били, няма нищо хубаво...."

    Това май много подхожда да характеризира САЩ?
    За какви чужди територии става въпрос??? Русия има най-голямата територия в света и не са се обявили за световен полицай, както САЩ. САЩ смятат че всичко им е позволено, не Русия! САЩ завладяват чужди територии, особено тези, дето има ресурси... Трябва да си обeктивен и признаеш фактите!

    "...они при этом в своем большинстве пользуются айфонами...." "...а почему это было придумано в США, а не в Москве...."

    Ами кой й пречи на тая овца да седне пред комп-а и да разработи супер-айфон, а? Да критикуват всички могат! Искат да имат коли, апартаменти, модерни айфони, бързи компютри, но сами НИЩО НЕ МОГАТ И НЕ ПРАВЯТ!!! Само дето устата им e голяма!
    В капитализма държавата не e производител на стоки, но се грижи за армията и защитата на гражданите си...
    Тази куха лейка трябва да се радва, че на власт не е пак някой като Елцин, да раздаде всичките руски богатства на олигархията и да разоръжи страната, че тогава няма и айфон да има, ами ще работи за 200 евро на месец, ако изобщо си намeри работа....
    Аман от философи, които сами нищо не могат и не правят, но пък имат изисквания!!!
    Какво искат? Путин и властта да им направи безплатно жилище в центъра на Москва, да осигурят всичките удобства а те да плюват по властта, че им малко???? Я да отиде тази празна глава в САЩ да се лекува в болница и за една седмица да плати милион долара, да я видя колко ще се радва на това, че в САЩ се произвеждало айфон????

  12. #12
    geovel 25 фев 2015, 17:47
     
    2
     
    0

    #9
    До #8 geovel

    Тук се говори че някой пречел на Русия да живее както си иска на нейната територия а не кой пречи на България.
    Аз коментирам написаното в статията вие започвате с опорните точки.
    Аз съм написал че според мен Русия може да си живее както си иска в рамките на държавните си граници! Но Русия няма право да казва дали Украйна ще влиза в ЕС или НАТО. Както казват че в Крим, ДНР, ЛНР могат да се самоопределят че ще се присъединяват към Русия, така и украинците имат право да се присъединят към ЕС и/или НАТО!

  13. #13
    До #12 geovel 25 фев 2015, 18:13
     
    1
     
    1



    "...Русия няма право да казва дали Украйна ще влиза в ЕС или НАТО...." Това е така, НО Русия имаше доста икономически връзки с Украйна и за това искаше да участва при преговорите с ЕС, за да знае, какво ще стане от досегашните им търговски взаимоотношения с Украйна...


    За Нато нещата са доста по-сложни, но са по-малко свързани с Украйна. Проблемът е, че САЩ нарушиха условията на договореностите за неразширението на Нато на изток, като условие за обединението на ГДР и ГФР! Последните се обединиха, но САЩ не изпълниха тяхното обещание!

    И за това Русия се ядоса на това влияние на САЩ върху съседите й... Да си спомним кризата в Куба и стационирането на съветски ракети там!
    САЩ тогава бяха готови и ядрена война даже да започнат, само и само СССР да се изтегли от Куба... А сега какво правят те в Литва, Латвия, Естония, Полша, България, Румъния...? Дошли са вече направо по границите на Русия и очакват "мирно съгласие" на това??? Защо тогава ТЕ не оставиха Куба, сама ДЕМОКРАТИЧНО да определя, дали да е в съюз със СССР и да им приеме ракетите, а?

    Хайде стига толкова безочлива "демокрация", която цели да унищожи Русия! И САЩ ако бяха на нейно място или пък Израел, отдавна да са почнали да бомбандират съседите си!!!! Израел: за 2-3ма техни убити, цели села унищожават с военните си самолети, бомби и ракети... И всичко си е "демократично" там, нали? Санкции ? Ха-ха, какви санкции от кого ???? САЩ се управляват от хазарите!

    Русия е много по-демократична, за съжаление, което е опасно за нея и народа й!

  14. #14
    geovel 25 фев 2015, 19:11
     
    1
     
    3

    Литва, Латвия, Естония, Полша, България, Румъния...?
    Горепосочените имат право сами да определят дали да са в ЕС и/или НАТО! Особено пък като се знае че и доста са изстрадали от Русия. Не е работа на Русия да им казва с кого да са приятели!
    С действията си Русия(вземане на територия, подпомагане с оръжие и войници а и с убиването на украинци) направи така и че и Украйна да я смята за враг и да иска в ЕС и НАТО.
    Колкото до приятелски търговски отношения можеха да си ги имат ако Украйна е в ЕС.

    Дошли са вече направо по границите на Русия и очакват "мирно съгласие" на това??? - По/до границите а не във границите на Русия.
    Ако влезнат в Русия естествено че имат право да реагират но извън нейните граници не и е работа на Русия дали някой ще ходи в ЕС!

  15. #15
    geovel 25 фев 2015, 21:04
     
    0
     
    3

    Едно различно мнение за Путин. Който му се чете да чете.

    Судьба Путина уже определена — он умрет в Кремле. Вопрос времени

    Кто выиграл, а кто проиграл на последних переговорах в Минске?

    — Переговоры в Минске — не шахматная партия, где действуют понятные правила и конкретный результат. Итоги Минска-2 нужно оценивать в соответствии с той повесткой дня, которую Кремль навязывает европейцам. Он ставит перед собой задачу — уничтожить украинское государство. Для Путина все эти переговоры являются попытками отжимать территории.

    Пользуется очевидной неготовностью Европы к расширению конфликта, страхом поставки Украине американского оружия и невозможностью сдать назад.

    Минск-2 был шагом вперед для российского президента. Все обязательства, о которых договорились там, касаются Украины и Европы. Москва же не взяла на себя никаких. И это невероятно. На переговорах ни словом не упоминали Россию.

    С таким политиком, как Путин уместна дипломатия?

    — Мы имеем дело не с дипломатическим процессом, а с бандитами и насильниками, которые держат нож у горла Украины. Европейцы должны были стать на ее защиту. Зато каждый день — из Брюсселя и Белого дома — слышим, что конфликт на Донбассе не имеет военного решения. Эти мантры Запада о мире бессмысленны, ведь агрессор думает совсем иначе. К сожалению, самообман Запада приносит страдания украинцам, гибнут люди. Путин и поддерживаемые им террористы (и им же созданные и организованные) считают, что пока они не закроют свою повестку дня, до тех пор они не связаны с украинской стороной никакими договоренностями.

    В арсенале Запада есть хоть какие эффективные инструменты воздействия на Путина?

    — Любые инструменты являются производными от наличия политической воли. Россия — страна с огромным ядерным потенциалом. Использование жестких методов борьбы с Москвой требует от политиков решительности и способности жестко показывать свою позицию в переговорах. Особенно, когда за столом напротив тебя сидит не человек с подобными ценностями, а бандит, хорошо вооруженный и наглый. Западные лидеры демонстрируют абсолютную несостоятельность выстоять в таком противостоянии. Хотя инструменты воздействия, например санкции, у них есть.

    Они должны понять: какой бы высокой бы не была цена остановки агрессора сегодня, завтра придется платить в разы дороже. Погибнут больше людей, конфликт может перейти в новую стадию. Путин шантажирует всех применением тактического ядерного оружия. Кроме того, есть огромное количество людей западного бизнеса и политики, «прикормленные» Кремлем.

    Например?

    — Начнем с бывшего немецкого канцлера Герхарда Шредера и финского премьер-министра Пааво Липпонена. Оба работают на газпромовские структуры. Пророссийскими можно назвать Сильвио Берлускони, Николя Саркози. Сюда же относятся экс-премьер Венгрии Виктор Орбан, новое правительство Греции, чешский президент Милош Земан. Не забываем и бывшего госсекретаря США Генри Киссинджера. В руках Путина — огромные финансовые ресурсы. Их успешно использовали для создания лоббистской сети, которая сегодня всячески мешает кардинальным изменениям западной позиции в украинском вопросе.

    Однако Запад пошел на санкции против России.

    — Был вынужден применить их. Но все это происходит с диким скрипом. Будапештский меморандум же гарантирует территориальную целостность Украины в обмен на отказ от ядерного оружия. Киев получил официальные гарантии безопасности от Вашингтона и Лондона. Согласно международным нормам, страны-подписанты обязаны предоставить Украине всестороннюю помощь. По меньшей мере — поставки оружия и жесткая позиция по отношению к России.

    Почему не видим этого?

    — Калибр политиков там не тот. Все заняты своими внутренними проблемами. Такое впечатление, что Обаму не интересует престиж офиса, который он представляет. Билл Клинтон, который подписывал Будапештский меморандум, тоже «молчит в тряпочку». Ничего не слышим от Хиллари Клинтон, которая, скорее всего, будет баллотироваться на пост президента США.

    Боятся действовать. Когда вы фиксируете публично какую-то проблему — требуется реагировать. Они вместо этого, как черепахи или страусы, прячут свои головы. Если проблема не озвучена — ее как бы и нет. Поэтому сейчас с такой активностью западные политики говорят об Исламском государстве. Это также страшная угроза, но она имеет материальное решение. Можно послать солдат, найти ряд способов, как ликвидировать или серьезно потрепать эту организацию.

    С Путиным так не удастся. Российская армия далеко не в том состоянии, чтобы противостоять НАТО, но имеет ядерное оружие.

    Как долго может продолжаться «страусиная» политика Запада?

    — Есть объективная логика событий. Минск-2 не долговечен. Не удастся долго делать вид, что достигнутые договоренности способствуют миру в Украине. В ближайшей перспективе поставки американского оружия в Украине — неизбежны. В то же время, Путин будет продолжать реализовывать свою стратегию.

    В чем она заключается?

    — Хочет обескровить Украину. Вызвать внутренний кризис, связанный со сложным экономическим положением и постоянным фактором жертв. Его сверхзадача — оставаться у власти бесконечно. Со временем для любого диктатора возникает проблема мотивации населения. Надо народу объяснять постоянно, чего ты там в Кремле находишься столько времени. Все экономические аргументы уже исчерпаны. Даже без санкций ничего положительного в экономике и социалке Путин не способен предложить. Что остается в таком случае? Имперская политика на просторах бывших советских республиках.

    Россию накрыл маховик безумной националистической пропаганды. Это уже даже не Геббельс. Скорее Оруэлл. Стопроцентная ложь: «Мир — это война», «Свобода — рабство».

    Еще одна часть плана Путина — разрушение международных институтов безопасности. Чем мутнее вода, тем больше шансов создавать точки напряжения по всему земному шару. Чем больше это напряжение, тем больше шансов продолжать агрессивную политику на просторах бывшего СССР и подрывать систему безопасности в Европе. Недаром Путин заинтересован в поддержке радикальных политических сил в Европе — и правых, и левых. Неудивительно, что греческое правительство, которое как раз и представляет собой комбинацию левых и правых, находится на содержании Кремля. Путин активно поддерживает венгерское социалистическое руководство, французский партию Марин Ле Пен «Национальный фронт». Все политические силы, которые выступают против объединенной Европы, — в орбите Путина.

    Осуществимой ли является его «миссия»?

    — Определенных успехов он достиг. Но мы должны помнить, что циклическое повторение истории — неотвратимо. У Гитлера тоже были большие успехи. Где до 1941 года ему постоянно шла карта — тройка, семерка, туз. А потом приходится пиковая дама. Крах неизбежен. Рано или поздно Путину придется столкнуться с гораздо более жесткой реакцией Запада.

    К сожалению, Обама будет в Белом доме еще почти два года. Это большая проблема для свободного мира. Потому что его администрация совершенно не способна противостоять натиску Кремля. Возможно, ситуация изменится под влиянием смещения акцентов внутри американского общества. Сейчас уже 70 процентов считают Россию врагом. Плюс конгресс полностью контролируют республиканцы. Возможно, что даже при этой администрации увидим радикальную позицию в отношении России. Европе придется признать, что дипломатического варианта остановки агрессора не существует.

    Среди российских экспертов часто можно услышать мнение, что Россию без Путина ждет хаос. Поэтому лучше терпеть диктатора, но иметь стабильность. На чем основан этот страх?

    — Судьба Путина уже определена: он умрет в Кремле. Плохая новость — мы не знаем, когда это произойдет. Хорошая — Путин тоже этого не знает. Коллапс режима может привести к еще более страшным последствиям, чем распад СССР. Сложно прогнозировать возможные сценарии. Те, кто озвучивает мнение, что без Путина в России будет хаос, кровно заинтересованы в сохранении его у власти. Поскольку имеют устойчивую кормушку и понимают: в условиях свободной конкуренции у них возникнут большие проблемы.

    Рано или поздно диктатуры обваливаются. Чем дольше диктатор у власти — тем жестче обвал. Сегодня в России нет никакой связи между народом и властью. Есть наглядный пример единоличной диктатуры. Это самая опасная и наиболее неустойчивая форма правления. В СССР было политбюро — хоть какая-то система сдержек и противовесов. Могли устранить Хрущева и поставить Брежнева. То есть система внутри могла реагировать. В Китае также политбюро. Когда принятие решения распыляется на определенное количество людей, система становится более устойчивой. Если же власть сосредотачивается в руках одного человека, то все упирается в ее харизму. Лидер должен постоянно поддерживать образ фюрера, вождя. Поэтому и политика с годами — как внешняя, так и внутренняя — становится все более агрессивной. А откат — всегда жуткий. Любые территориальные приобретения при диктатуре заканчиваются территориальными потерями, когда система рушится.

    Как долго Москва будет заинтересована в поддержке терроризма на Донбассе?

    — Столько, сколько Путин будет у власти.

    Сколько России осталось существовать в нынешних границах? Сценарии распада возможны?

    — Каждый день пребывания Путина у власти увеличивает возможность территориального распада. Сегодня Россия перестает быть нормально функционирующим государством. В какой-то момент система взорвется. Такой взрыв очень часто сметает диктора. А может смести и всю страну.

    Внутри России есть колоссальное напряжение. Как межнациональная, так и межконфессиональная. Не понятно, как себя поведет Северный Кавказ после падения режима. Рамзан Кадыров, который сегодня клянется в верности Путину, завтра может поднять зеленый стяг джихада. Каждый будет выживать по-своему. Китай давно ждет, когда сможет проглотить Восточную Сибирь и Дальний Восток. Крах режима Путина приведет к цепной реакции — от Калининграда до Владивостока.

  16. #16
    До #14 geovel 25 фев 2015, 21:05
     
    0
     
    0


    За ЕС няма проблеми, вече писах!

    НО да са в такъв агресивен, военен блок, като Нато, има голямо значение, ако съседите са ти в него, за сигурността и независимостта на Русия!

    Ясно е, че за такива държави като Естония, Латвия, България... пък даже и Полша, не е важно дали са НЕЗАВИСИМИ или са нечия колония!
    Русия обаче иска да е незавсима от никого!

    Щом не се разбират и влизат масово в Нато, то няма на кого да се сърдят след това, че Русия е използвала оръжие по тях! И България няма какво след време, ако остане изобщо след такива войни, да обвинява Русия, че е стреляла по американските и натовските подразделеня, командни центрове и т.н... Ясно е също, че ако се стигне до там, може и цивилно население да пострада. Това ще остане на тези Нато-страни от членството им в този алианс!
    Малко е свързано с повече средства и по-точно планиране на театара на такава война за ЗАЩИТА, но Русия ще се справи!

    Например за това "Про", което САЩ планират да инсталират в Европа! Русия казва, че един от отговорите е с "Искандер" ракети да се унищожат тези американски радарни системи и след това другите им ракети (МБ) си действат, както до сега без "Про" в Европа!
    "Искандерите" преодоляват всякакво ПВО за сега и стигат до Полша за по-малко от 3 минути...

    Нали Нато е уж да гарантира сигурността на членовете си? Но вече се преориентираха да са нападателна организация! И нали Украйна не е член, какво тогава усилват присъствието си в Европа и все по-близко до Русия?

    "...Ако влезнат в Русия естествено че имат право да реагират но извън нейните граници не и е работа на Русия дали някой ще ходи в ЕС!..."

    Това тука е дезориентиращо твърдение! ЗА ЕС няма ПРОБЛЕМИ! За Нато е въпросът!
    И ако Русия чака да влязат, то са загубили войната вече!


    Не обичам да се повтарям, НО как биха реагирали САЩ, ако Русия направи военна база в Куба и инсталира "Искандери" или други ракети, толкова близко до тях, а?

    Според твърдението ти, така: "...но извън техните граници (на САЩ), не им е работа дали някой ще е военен партньор на Русия..."

    "...С действията си Русия(вземане на територия, подпомагане с оръжие и войници а и с убиването на украинци) направи така и че и Украйна да я смята за враг и да иска в ЕС и НАТО...."

    Тука е преувеличено! САЩ организираха преврата в Киев. След това американските марионетки в Киев започнаха война против руското население на Донбас и Луганск, които не искаха да им се подчинят и се обявиха за независими....
    Защо смяташ, че е "нормално" чужди агенти да вземат властта и след това да изтребват населението на страната и ако случайно някой се застъпи да ги защитава от смъртта, то той бил АГРЕСОРА? Изобщо е много изкривена представата на фактите!

    Ние България сме слаби и не можем да си защитим сънародниците в Сърбия, в Украйна и т.н... ако там държавата започне да ги избива. НО Русия поне си затваря очите, че има доброволци, които отиват да помагат на своите с риск за живота си!
    Не е нормално някакви си тъпанари, взели властта на сила, да имат право да избиват една част от населението на страната?

    Нали ЕС и Нато уж са "демократични"? Защо не наказват Порошенко и правителството в Киев със санкции за тези убити 50 000 души до сега?
    За някакви си 17 французи, даже международни демонстрации направиха в Париж, а тука позволяват геноцид?

    Не ти ли прави впечатление, че не е нормално това? Ако мислиш "демократично" естествено?

  17. #17
    geovel 25 фев 2015, 21:31
     
    0
     
    1

    #16
    До #14 geovel

    Това където сте го написали е дъвкано, дъвкано че чак не ми се отговаря а и знам че в интернет не можеш да убедиш никого.
    Казваш в ЕС можело ама в НАТО не можело защото били съседи. Защо само на Русия и пречи че друга държава иска да бъде в някакъв съюз. Или ако е във Варшавския договор или БРИКС може но в ЕС и НАТО не може.
    Русия не си затваря че руснаци воюват срещу Украйна а ги изпраща и ги въоръжава но не си признава защото ще значи че официално е нападнала и воюва с друга държава и от там насетне всички се обръщат срещу нея(няма да има нужда да се правят че и вярват)

    Ето това е много вярно къдото си го написал но гледаш на фактите зомбирано:
    Изобщо е много изкривена представата на фактите!

    А фактите са:
    Украйна е самостоятелна държава и може да решава кой да и е президент!
    Украйна може сама да определя дали ще ходи в ЕС, НАТО, БРИКС, Евразийски съюз, Варшавски договор!
    Украйна е в правото да иска помощ от САЩ и Великобритания след като са се договорили да и запазят териториалната цялост!
    Украйна има право да защитава териториалната си цялост с оръжие(както и всяка една друга държава)!
    Украйна(а ивсяка друга държава) има право да мобилизира собствените си граждани за защита на териториалната си цялост!
    Това че на Русия не и харесва някои от горните не и дава право(на Русия) да отнема територия на Украйна и да изпраща оръжие и войници за да умират украински граждани(войници, мирни граждани а и самите жители на двете области са си украински граждани).

  18. #18
    Cyber 25 фев 2015, 21:33
     
    2
     
    0

    Колкото и да се напъват платените от сорос крави, колкото и опорни точки да пействат истината си остава една:
    - Майната му на ЕС, ние наляхме 5 милиарда доилара в киевските нацисти за да го скараме с Русия.
    И затова всички трябва да внимават с краварските опорни точки и доставките на оръжие защото човека е прав:
    АКО ПУТИН РЕШИ, ЦЕЛИЯТ УКРАИНСКИ КАЗУС ЩЕ БЪДЕ РЕШЕН ЗА 12 ЧАСА , А ЕВРОГЕЙСКИЯ ЗА 24.

  19. #19
    До #15 geovel 25 фев 2015, 21:47
     
    1
     
    0


    От къде изкопа тази примитивна статия написана от зомбирани украйнци?

    Говорят такива глупости, че коментарът е излишен:

    1. "Он (Путин) ставит перед собой задачу — уничтожить украинское государство. Для Путина все эти переговоры являются попытками отжимать территории...." И двете твърдения са измислени и неправилни... Не му трябват територии и не се стреми да унищожава Украйна!

    2. "...Минск-2 был шагом вперед для российского президента. Все обязательства, о которых договорились там, касаются Украины и Европы. Москва же не взяла на себя никаких. И это невероятно. На переговорах ни словом не упоминали Россию..."

    Пак измишльотини! Русия не е страна, която да е отговорна за този конфликт...Естествено, че Киев и ДНР, ЛНР трябва да се договарят.... Другите са само наблюдатели...

    3. "...Мы имеем дело не с дипломатическим процессом, а с бандитами и насильниками, которые держат нож у горла Украины...."

    Тука пък са се уляли с категориите си... Май бандитите са Порошенко, Турчинов, Яйценюк и другите там, отговорни за войната? Путин не си избива населението а също не избива и населението на Украйна...

    4."...Когда вы фиксируете публично какую-то проблему — требуется реагировать. Они вместо этого, как черепахи или страусы, прячут свои головы. Если проблема не озвучена — ее как бы и нет. ..."

    Хубаво е да се осланяш на коректност на договорите, но защо тогава новата власт, СЪЩО НЕ спази договорът с бившият президент Янукович, който подписа всичко, което искаха "Майдановците". И те въпрекитова, на другият ден го свалиха насила от властта.....
    Е, тогава за какви други договори очакват да бъдат спазени, когато самите те НЕ КОНСТИТУЦИОННО взеха властта????
    Май самите те са бандити, а очакват някой друг да им спазва някакви си договори, предназначени за "нормални" правителства и президент....

    5. "...С Путиным так не удастся. Российская армия далеко не в том состоянии, чтобы противостоять НАТО, но имеет ядерное оружие...."
    Да бе, тези велики "военни специалисти", могат да оценят възможностите на руската армия??? Те саите не са в състояние да воюват с мобилизирана армия без опит, а тръгнали да оценяват руската армия??? Шушумиги такива....

    6. "....Еще одна часть плана Путина — разрушение международных институтов безопасности. Чем мутнее вода, тем больше шансов создавать точки напряжения по всему земному шару. Чем больше это напряжение, тем больше шансов продолжать агрессивную политику на просторах бывшего СССР и подрывать систему безопасности в Европе. Недаром Путин заинтересован в поддержке радикальных политических сил в Европе...."

    Това е характерно за САЩ, не за Русия....

    7. "...Рано или поздно диктатуры обваливаются. Чем дольше диктатор у власти — тем жестче обвал. Сегодня в России нет никакой связи между народом и властью...."

    Да бе... Русия не е дктатура, а Путин не е диктатор... И връзката между народа и властта точно обратното, е една от най-силнте в момента... Путин има изключително висок рейтинг, за който Обама, Меркел, Оланд или Поршенко могат само да мечтаят, но никога няма да имат....

    Това мнение е на някой, който или не знае изобщо фактите, или умишлено ги изменя, според собствените си желания. Не е обективно!

  20. #20
    #17 geovel 25 фев 2015, 21:55
     
    1
     
    0



    "...А фактите са: "

    Украйна е превзета страна и колония на САЩ!

    Това обяснява всичко!

  21. #21
    geovel 26 фев 2015, 13:20
     
    0
     
    0

    #20
    #17 geovel 25 фев 2015, 21:55

    "...А фактите са: "

    Украйна е превзета страна- прав си! Част от Украйна е окупирана от Русия!

    Това обяснява всичко!
    -

  22. #22
    Росен 26 фев 2015, 13:23
     
    0
     
    0

    Малко истина "...«Ура! Мы наступаем! Слава Богу! Много убитых и раненых! Слава Богу!» - так восклицал бравый солдат Швейк из бессмертного романа Ярослава Гашека. Примерно так же абсурдно выглядит сегодня российское общественное мнение. Чем больше жертв и разрушений на юго-востоке братской Украины, чем больше там льется кровь, и чем больше приходит оттуда гробов на заснеженные кладбища бескрайней России, тем выше поддержка действий властей на Украине, тем выше рейтинг президента Путина и его партии «Единая Россия». Более того – резкий рост цен и идущее с осени падение доходов не только не привели пока к падению доверия к властям, но, напротив, никогда еще так много россиян не верили, что страна находится на верном пути!

    Мы наблюдаем беспримерный триумф кремлевской пропаганды. Массовая акция движения «Антимайдан» в Москве и других городах страны прошла в чисто оруэлловском духе – движения афганских ветеранов и офицеров в отставке, занимающиеся вербовкой добровольцев в Донбасс, а также публицисты и политики, ежедневно занимающиеся разжиганием ненависти к Украине и к Западу, разжиганием военной истерии, публичными призывами к войскам ДНР и ЛНР «идти на Киев», клеймили на ней фашистов и поджигателей войны, и требовали немедленного мира на Украине. Вышло буквально: «Мир – это война!». «Правда – это ложь!». «Брат – это враг!», «Жертва – это агрессор!»..."

  23. #23
    thejack 27 фев 2015, 04:29
     
    0
     
    0

    Geovel, ти виждал ли си индианец от Северна Америка ? Аз познавам много, живея с тях , те са около менвсеки ден.....Знаеш ли какво казват те за тяхнта земя - че е окупирана ...кво ше каеш - факт ....нали?

  24. #24
    geovel 27 фев 2015, 09:28
     
    0
     
    0

    #23
    thejack 27 фев 2015, 04:29

    Geovel, ти виждал ли си индианец от Северна Америка ?

    И това дава право на Русия да окупира част от Украйна ли?

    А иначе: - Да виждал съм индианци! На мен нищо такова не са ми казвали но мога да го разбера че мислят по този начин. Но това пак не оправдава действията на Русия спрямо Украйна( а и не само)!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка