Горещи новини
- Захарова: Британският естаблишмънт готви на жителите на страната ядрен апокалипсис
- /ВИДЕО/: В Красноярския край мече нападна местна жителка, настоявайки да го нахрани
- /ВИДЕО/ МО на РФ: Северодонецк и Боровское преминаха под контрола на ЛНР
- Пиян руснак откри огън в нощен клуб, има ранени
- Welt am Sonntag: Украйна закупи оръжия от Германия директно от производителя, какви оръжия доставя ФРГ
- The New York Times разказа за ролята на ЦРУ и спецназ на САЩ във войната в Украйна
- DW: Ракетни удари по Киев, има загинали и ранени
- /ВИДЕО/: Появи се видео от бойната работа на РСЗО "Ураган"
- /ВИДЕО/: Президентът на САЩ пристигна на срещата на върха на G7
- /ВИДЕО/: Robotics представи робот, който може да плува

Като първа стъпка бе приложено да бъдат изпратено предложение за промяна на законодателството, в частност КТК и/или и други закони, които третират изоставените кораби в български пристанища.
За съжаление, този проблем въобще не е засегнат в българското законодателство, което е очевиден пропуск, а почти всички пристанищни оператори, корабостроителни и кораборемотни заводи страдат от това, че в случай на изоставен кораб, се възпрепятства работата на терминалите, като ги вкарват в огромни разходи.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Г-н Б. Богданов информира, че Българска морска камара е поставяла многократно този въпрос пред предни парламенти и правителства, но досега нямаше някакво реално развитие.
В. Върбанов заяви, че веднага щом получи предложението, то ще бъде разгледано от специалистите от МТИТ и веднага ще бъде придвижено за решаване по компетентност към Народното събрание. БМК се ангажира в най-кратък срок да изпрати предложението.
Отделно от това, БМК се ангажира в близко бъдеще да предложи набор от мерки, които според членовете на БМК трябва да бъдат незабавно решени.
Бяха обсъдени и следващи стъпки, както по законодателната рамка, която определя морския бизнес, така също и за устойчиво развитие на морската индустрия и като цяло синята икономика.
В. Върбанов изрази огорчение, че досега морската индустрия е била подценявана от всички досега управляващи без изключение и това е довело до драматично изоставяне спрямо наши съседни страни, като Румъния, примерно.
Той сподели, че е наясно, че наваксването на това с десетилетия изоставане ще бъде много трудно, но това допълнително го мотивира за още по-решителни действия.
Опростяване на процедурите, навлизане на електронното управление в морския сектор, модернизиране на морските и речни пристанища, нови технологии, повишаване опазването на околната среда от страна на пристанищните оператори, корабостроителните и кораборемотните заводи и др. ще бъдат приоритети сред задачите на Министерството на транспорта и информационните технологии, ни увери Върбанов.
От своя страна, БМК декларира, че ще съдейства по своя най-добър начин с компетентни и професионални мнения и предложения от своите членове и искрено се надяваме постепенно да бъде наваксвано това изоставяне.
За скъсяване на дистанцията, БМК предложи на г-н В. Върбанов да го кани на свои заседания на УС, когато се обсъждат важни въпроси за морската индустрия, което В. Върбанов прие с готовност.
/www.bcs.bg/
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...
Други публикации
Напиши коментар