Горещи новини
- Тръмп възнамерява да възложи гаранциите за сигурност на Украйна на Европа
- Литва поиска да получи над 30 милиона евро от ЕС за охрана на подводни кабели
- Руските въоръжени сили атакуваха газов център, свързан с името на сина на Джо Байдън /СНИМКИ/
- /ВИДЕО/: Американски войник показа лицето си на видео от зоната на СВО
- /ВИДЕО/: Нахлуването на ВСУ в района на Курск е показано в 30-секундно видео
- /ВИДЕО/: Появи се видео на автомобил, шофиран от пенсионер, който избягва удара на украински дрон
- Украинските въоръжени сили съобщиха за унищожаването на руски Су-25 край Торецк
- Дронове над база на Бундесвера: Германия разследва случай на шпионаж
- ISW САЩ: Северна Корея използва войната в Украйна като полигон
- NHK: КНДР вероятно ще започне производство на дронове, разработени съвместно с Русия

Първите 19 модернизирани пътнически вагона, които БДЖ купи от немската компания „Дойче Бан“ пристигнаха на 23 май т.г. в България. Очаква се те да бъдат пуснати в експлоатация по железопътната мрежа на страната до средата на юни.
„Тази сделка, която осъществихме със съдействието на Посолството на Германия у нас, е първата важна крачка към модернизацията на жп транспорта“, заяви министър Гвоздейков при пристигането на подвижния състав. Той обясни, че вагоните ще се движат по най- дългите направления в страната между София и Бургас, и София и Варна, а към всяка композиция ще има и вагон-ресторант.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Стойността на целия проект е малко над 30 млн. лева за 76 вагона, което прави по 400 000 лева за един вагон. „Много по-скъпо излиза на БДЖ да ремонтира един вагон от своя наличен парк. Но най-важното е, че с вложените средства в ремонта на такъв вагон, не можем да постигнем качеството на подвижния състав, който идва от Германия“, допълни Гвоздейков.
От БДЖ заявиха, че очакват в рамките на месец юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон.
Всеки от вагоните разполага с 80 седящи места, максимална скорост на движение до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака. Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни лица, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.
www.mtc.government.bg
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

Други публикации
Напиши коментар