Сеул: Безпилотните наземни апарати като решение на проблема с набирането на военнослужещи

Pan.bg 18 апр 2024 | 22:17 views (724) commentaries(0)
img
pan.bg
На 6 април Администрацията на програмата за отбранителни поръчки и ридобивки на Република Корея (DAPA) обяви началото на търг за закупуване на безпилотни наземни средства. Стойността на потенциалния договор е 49,63 милиарда KRW (корейски вона) (приблизително 36,56 милиона USD). За участие в процедурата са поканени само местни фирми. Не е уточнено колко безпилотни сухопътни средства планират да придобият сухопътните сили на Република Корея. Търгът най-вероятно ще бъде финализиран доста бързо, тъй като краят на производството на партидата от такива средства се очаква през декември 2026 г. Те ще бъдат получени в различни версии, като се очаква да бъдат тествани по време на разузнавателни, транспортни и огневи мисии в взаимодействие с пехотни, моторизирани и механизирани подразделения. В официалната информация не се уточнява каква категория безпилотни средства ще бъдат получени (размер, тегло и др.). Досега Сухопътните сили на Република Корея са използвали безпилотните машини Hyundai Rotem Sherpa (На снимката горе. На снимката долу са показани модели Hyundai Aerospace Arion-SMET UGV (unmanned ground vehicle) по време на тестовете проведени от Корпуса на морската пехота на САЩ). Дебютът на Hyundai Rotem Sherpa се е състоял по време на изложението Robot World в Гоянг през октомври 2018 г. По време на следващите презентации производителят е показал подобрени варианти на машината. HR-Sherpa е с дължина 2,4 m, ширина - 1,5 m, височина - 0,9 m, клиренс - 300 mm и общо тегло под 1800 kg, от които полезният товар е 600 kg (товарите се транспортират в кутията в задната част). Безпилотният апарат е оборудван с електрическо задвижване, захранвано от литиево-йонни батерии с водно охлаждане. В главината на всяко колело е поставен електрически мотор. Задвижващата система осигурява скорост до 30 km/h на пътя или 10 km/h на полето и време на работа 6-12 часа (в зависимост от скоростта на движение). Машината може да преодолява теренни препятствия с надлъжен наклон 60% и напречен наклон 30%. HR-Sherpa е оборудвана с редица сензори, които осигуряват безопасно движение и изпълнение на мисията. Операторът на машината може да преглежда изображението, предавано от няколко комплекта дневни и нощни камери. Системата за управление на робота предлага множество режими на „шофиране“. Те включват: режим на дистанционно управление, режим „следване на друго превозно средство/човек“, режим на конвой и автономно шофиране според програмираните ориентири. Предвижда се разработването на специализирани версии, включително: за зареждане на батериите на по-малки безпилотни апарати, огнева поддръжка, сапьорни, противотанкови, няколко разузнавателни варианта и превозно средство за транспортиране на войници (включително ранени). Машината се използва от ноември 2020 г. Договорът, по който е закупена е на приблизително десетократно по-ниска стойност. Един от основните конкуренти на Hyundai Rotem Company е Hanwha Aerospace, която може да предложи например апарата Arion-SMET 6×6. Arion-SMET е един от най-модерните UGV с перспектива за пълна интеграция на HAEMOS (решенията на Hanwha Aerospace за роботизирани и автономни системи) с напълно електрическо задвижване 6×6, предназначено да поддържа пехотни операции, като например : транспорт на боеприпаси, медицинска евакуация, разузнаване и огнева поддръжка. С максимална товароносимост над половин тон, Arion-SMET може да измине с напълно заредени батерии до 100 km, достигайки максимална скорост от над 40 km/h по асфалтирани пътища и 22 km/h по черни пътища. Arion-SMET може да бъде въоръжен с дистанционно управлявана оръжейна станция с 5,56-mm или 7,62-mm картечница, която може автоматично да открива и проследява цели, откривайки местоположението на източника на изстрела. Това превозно средство беше тествано от морската пехота на САЩ в края на миналата година. Успоредно с това DAPA одобри започването на изследователска работа по разработването на самоходна артилерийска система за ПВО на безпилотна платформа, способна самостоятелно да открива, проследява и унищожава цели. Ма-шината трябва да бъде въоръжена с 40-mm скорострелно оръдие. Популяризирането на безпилотни превозни средства в Сухопътните сили на Република Корея, макар и едва започващо, има за цел да бъде отговор на демографските проблеми на южнокорейското общество, които затрудняват осигуряването на ноебходимия брой наборници, подходящи за военна служба, изискван от военни.
Автор Бартоломей Кухарски
По информация на https://zbiam.pl/
Снимки: Hanwha Aerospace и https://armyrecognition.com/
Превод и редактиране: pan.bg
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Сеул: Безпилотните наземни апарати като решение на проблема с набирането на военнослужещи

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА


Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка