Горещи новини
- Адмирал Емил Ефтимов: Инцидентите в морските пространства налагат засилване на военноморското сътрудничество и морската ситуационна осведоменост
- Байдън произнесе прощалната си реч, без нито веднъж да спомене Русия
- Израел продължава да обстрелва Газа след обявеното споразумение за прекратяване на огъня
- ВС на Русия удариха по военни летища на украинските въоръжени сили
- Зеленски се оплака от липсата на оборудване за почти половината подразделения на ВСУ
- Onet: Зеленски заплаши с остра реакция при преговори с Русия без Украйна
- Русия удари по най-голямото подземно хранилище за газ в Украйна. Какво се знае за това?
- БТА: Фотоизложба „55 години курортен комплекс АЛБЕНА“
- Президентът Радев: За управление не е достатъчно правителството да е редовно, а да е компетентно и подчинено изцяло на обществения интерес
- Израел и Хамас подписват споразумение за прекратяване на огъня
pan.bg
Източник: Музей на авиацията - Крумово
✈В рубриката "Непознатите истории на авиацията" продължаваме разказа си за строя и бойния ред на изтребителите в полет.
ℹДнес във фокус е бойният ред на ятото. Неговият командир и същевременно водач лети със своята четворка най-отпред. Вляво от него е втората четворка. Тя лети на отстояние 100 м по дължина и около 200 м във височина – разстояние, което позволява да вижда водаческата четворка в ъгъла между тялото на своя самолет и атакуващия ръб на дясното крило.
✔Третата четворка лети вдясно от водаческата, отново на разстояние 100 м по дължина и 200 м във височина. По този начин трите четворки, наблюдавани отстрани имат вертикално стъпаловидно отстояние с 200 м една от друга (вж. снимката), което им позволява взаимно да се охраняват.
✔Ако ятото е останало с 10 изправни машини и се налага цялото да излети, то 8 самолета образуват две четворки, а останалата двойка лети на 400-500 м височина над тях със задачата да ги охранява. В случаите, когато изправните машини на ятото са само 5-6, то образува бойния си ред от една четворка и една двойка на 400 м над нея за охрана.
✔При описания от полк. Вълков боен ред най-трудна задача има охраняващата двойка или изобщо тези самолети, които летят най-високо, защото те първи следва да бъдат нападнати от противника. Ето защо летците-охранители трябва да са постоянно с повишено внимание.
✔Когато ятото лети в състава на целия орляк, то се построява в отворена лява или дясна колона – крилата не се построяват в тил, а колкото се може по-разредено и напред с цел да се вижда водача и щателно да се наблюдава небето.
✔В тази ситуация орлякът приема специфичен боен ред:
1⃣ Водаческата четворка, която се състои от командира на орляка, адютанта му, свързочния офицер и още един летец, летят най-ниско;
2⃣ Първо ято – вляво от водача с вертикално отстояние от 200 м. Ятото е в отворена колона, като втората четворка отстои също на 200 м от първата, а третата (охраняваща) е на около 400 м от втората;
3⃣ Второ ято, вдясно от водаческата четворка с отстояние от 200 м на дължина и 400 м във височина от първата – в дясна отворена колона;
4⃣ Трето ято – вляво или вдясно със същия строй, в зависимост от обстановката, решението и заповедта на командира на орляка.
✔Бойният ред на полка се състои от съвкупността на бойните редове на орляците и се постановява със специални заповеди.
Източник: Музей на авиацията - Крумово
✈В рубриката "Непознатите истории на авиацията" продължаваме разказа си за строя и бойния ред на изтребителите в полет.
ℹДнес във фокус е бойният ред на ятото. Неговият командир и същевременно водач лети със своята четворка най-отпред. Вляво от него е втората четворка. Тя лети на отстояние 100 м по дължина и около 200 м във височина – разстояние, което позволява да вижда водаческата четворка в ъгъла между тялото на своя самолет и атакуващия ръб на дясното крило.
✔Третата четворка лети вдясно от водаческата, отново на разстояние 100 м по дължина и 200 м във височина. По този начин трите четворки, наблюдавани отстрани имат вертикално стъпаловидно отстояние с 200 м една от друга (вж. снимката), което им позволява взаимно да се охраняват.
✔Ако ятото е останало с 10 изправни машини и се налага цялото да излети, то 8 самолета образуват две четворки, а останалата двойка лети на 400-500 м височина над тях със задачата да ги охранява. В случаите, когато изправните машини на ятото са само 5-6, то образува бойния си ред от една четворка и една двойка на 400 м над нея за охрана.
✔При описания от полк. Вълков боен ред най-трудна задача има охраняващата двойка или изобщо тези самолети, които летят най-високо, защото те първи следва да бъдат нападнати от противника. Ето защо летците-охранители трябва да са постоянно с повишено внимание.
✔Когато ятото лети в състава на целия орляк, то се построява в отворена лява или дясна колона – крилата не се построяват в тил, а колкото се може по-разредено и напред с цел да се вижда водача и щателно да се наблюдава небето.
✔В тази ситуация орлякът приема специфичен боен ред:
1⃣ Водаческата четворка, която се състои от командира на орляка, адютанта му, свързочния офицер и още един летец, летят най-ниско;
2⃣ Първо ято – вляво от водача с вертикално отстояние от 200 м. Ятото е в отворена колона, като втората четворка отстои също на 200 м от първата, а третата (охраняваща) е на около 400 м от втората;
3⃣ Второ ято, вдясно от водаческата четворка с отстояние от 200 м на дължина и 400 м във височина от първата – в дясна отворена колона;
4⃣ Трето ято – вляво или вдясно със същия строй, в зависимост от обстановката, решението и заповедта на командира на орляка.
✔Бойният ред на полка се състои от съвкупността на бойните редове на орляците и се постановява със специални заповеди.
Други публикации
Напиши коментар