Pазвитие на българската изтребителна авиация по време на Втората световна война - 1

Pan.bg 10 фев 2022 | 10:02 views (892) commentaries(0)
img pan.bg
Източник: Музей на авиацията - Крумово


✈През следващия месец ще Ви запознаваме с подробности, свързани с развитието на българската изтребителна авиация по време на Втората световна война. Те касаят нейната тактика, структура, дейности, командване, начини на провеждане на въздушен бой и др.

????Материалите са разработени от полк. Васил Вълков и публикувани в сп. „Въздушен преглед“ по време на войната. Името на полк. Вълков заема важно място в историята на българската авиация. Той последователно е началник на ДАР-Божурище, командир на 1-ви армейски (линеен) орляк на същото летище, командир на 6-ти изтребителен полк на Марино поле, командир на Въздушната ескадра и главен интендант на Въздушните на Н. В. войски. Полк. Вълков пише разработки, свързани с новостите в тактиката и стратегията, които е необходимо да бъдат приложени в обучението на българските летци.


✔Днешния материал е посветен на бойния строй на българската изтребителна авиация по време на Втората световна война. Обикновено изтребителите изпълняват бойните си полети групово, като по думите на полк. Вълков тогавашните бойни строеве са значително опростени. ✔По този начин при двойката, двата самолета са в една линия, без да избързват един пред друг, отстоявайки на 50–80 м помежду си. Бойната единица крило има същата подредба. Четирите самолета са в една линия на отстояние от 50-80 м помежду си. Според полк. Вълков, този строй се възприема бързо, тъй като дава възможност за добро оглеждане на небето, взаимно наблюдение на собствения тил и забелязване на противника отдалеч (вж. снимката).

✔В тази структура летец №1 е крилният командир. Той е водач на четворката и на първата двойка летци. Той оглежда всички посоки. Летец № 2 е летецът на първата двойка, който оглежда предимно надясно и назад. Летец № 3 е водачът на втората двойка и внимава за посоките наляво и назад. Летец № 4 е летецът от втората двойка, който гледа също наляво и назад. Всеки летец от крилото трябва да върти постоянно главата си, за да гледа и търси противника и най-главното – да го забележи отдалеч. Той е длъжен да следи положението си в строя и да коригира курса си, ако прекалено много се отдалечава или доближава.

✔ Маневреността на крилото зависи напълно от маневреността на отделните самолети. Всеки от пилотите на крилото трябва да умее бързо да реагира на даваните от водача заповеди или сигнали и да управлява самолета си така, че при всички изменения на посоката да не се откъсва. Необходима е, според полк. Вълков, грижлива тренировка в гмуркане, плъзгане и обръщане на 180º с изкачване на цялото крило едновременно.

image

Следва продължение…
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка