Горещи новини
- /СНИМКИ/: Русия през последните 24 часа обстреля Украйна повече от 5000 пъти
- /ВИДЕО/: Шолц осъди антисемитизма и сляпата омраза към Израел
- Русия отзова посланика си Антонов от САЩ
- Нетаняху: Отговорът на атаката на Иран е наше право и отговорност
- ГАЛЕРИЯ - ЦЕРОМОНИЯ ЗА СТРОИТЕЛСТВО НА ХИБРИДЕН ПЛАВАЩ ДОК В "ТЕРЕМ КРЗ ФЛОТСКИ АРСЕНАЛ"
- ВИДЕО - Кораб с повече от 450 пътници на борда потъна в ДР Конго
- В САЩ разкриха какви ще бъдат последствията от удар на Израел по ядрените съоръжения на Иран
- Al Mayadeen: През последните часове Израел е извършил повече от 60 въздушни удара над ивицата Газа
- Стана известно коя международна организация е инвестирала милиарди в Афганистан
- Зеленски разкри кога ще представи своя „план за победа“
пан.бг
Източник: Музей на авиацията - Крумово
·
✈В рубриката „Непознатите истории на авиацията" днес ще Ви разкажем любопитни факти за организацията на българската изтребителна авиация по време на Втората световна #война. Информация за това намираме в списание „Въздушен преглед“, бр. 1-2 от 1943 г. където е публикувана статията на полк. Васил Вълков.
ℹОсновната бойна единица на изтребителната авиация, според новите за времето си схващания, е двойката – два самолета с двама летци, свързани по думите на полк. Вълков „на живот и смърт“. Единият от двамата е водач, а двойката не бива да се дели при никакви обстоятелства. По реда на структурата, две двойки съставляват крило, три крила – ято, три ята – орляк, а три орляка образуват въздушен полк. Според тази организация изтребителното ято, съставено от три крила по 4-12 самолета е по-удобно за командване и маневриране във въздуха. С възприетия боен строй се дава по-добра възможност за наблюдение и своевременно откриване на въздушния противник, от което в голяма степен зависи успеха на въздушния бой.
❗Според тогавашните изисквания, летецът-изтребител трябва да бъде отличен пилот, стрелец с много добра военна подготовка и високи лични качества на боец. С отлично здраве, издръжлив, с остро зрение и бързи рефлекси. Той трябва да е зареден с храброст и голяма вяра в себе си, разумно преценяващ риска, амбициозен и изпълнен със силно желание да срещне противника. Командирът-летец трябва да притежава всички гореспоменати качества в още по-голяма степен, както и да е изпитан пилот с признат от всички опит и авторитет. Във всички случаи командирът лично води своята част в боя и служи за пример на своите подчинени.
➡Броят на летците в ятото е равен на броя на самолетите – 12, плюс двама или трима резервни. Половината от тях са водачи. Командирът на ятото е водач на първата четворка (крило), но същевременно и на цялото ято. Другите две крила имат двама крилни командири за водачи, а останалите трима водачи са водачи на двойки.
????Именно в разгара на бойните действия от лятото на 1943 г. срещу първите въздушни операции на англо-американската авиация над Балканите се отличават двойките изтребители Стоян Стоянов и Иван Бонев, Христо Кръстев и Петър Бочев и др.
➡Очаквайте продължение…
Източник: Музей на авиацията - Крумово
·
✈В рубриката „Непознатите истории на авиацията" днес ще Ви разкажем любопитни факти за организацията на българската изтребителна авиация по време на Втората световна #война. Информация за това намираме в списание „Въздушен преглед“, бр. 1-2 от 1943 г. където е публикувана статията на полк. Васил Вълков.
ℹОсновната бойна единица на изтребителната авиация, според новите за времето си схващания, е двойката – два самолета с двама летци, свързани по думите на полк. Вълков „на живот и смърт“. Единият от двамата е водач, а двойката не бива да се дели при никакви обстоятелства. По реда на структурата, две двойки съставляват крило, три крила – ято, три ята – орляк, а три орляка образуват въздушен полк. Според тази организация изтребителното ято, съставено от три крила по 4-12 самолета е по-удобно за командване и маневриране във въздуха. С възприетия боен строй се дава по-добра възможност за наблюдение и своевременно откриване на въздушния противник, от което в голяма степен зависи успеха на въздушния бой.
❗Според тогавашните изисквания, летецът-изтребител трябва да бъде отличен пилот, стрелец с много добра военна подготовка и високи лични качества на боец. С отлично здраве, издръжлив, с остро зрение и бързи рефлекси. Той трябва да е зареден с храброст и голяма вяра в себе си, разумно преценяващ риска, амбициозен и изпълнен със силно желание да срещне противника. Командирът-летец трябва да притежава всички гореспоменати качества в още по-голяма степен, както и да е изпитан пилот с признат от всички опит и авторитет. Във всички случаи командирът лично води своята част в боя и служи за пример на своите подчинени.
➡Броят на летците в ятото е равен на броя на самолетите – 12, плюс двама или трима резервни. Половината от тях са водачи. Командирът на ятото е водач на първата четворка (крило), но същевременно и на цялото ято. Другите две крила имат двама крилни командири за водачи, а останалите трима водачи са водачи на двойки.
????Именно в разгара на бойните действия от лятото на 1943 г. срещу първите въздушни операции на англо-американската авиация над Балканите се отличават двойките изтребители Стоян Стоянов и Иван Бонев, Христо Кръстев и Петър Бочев и др.
➡Очаквайте продължение…
Други публикации
Напиши коментар