Горещи новини
- Новоназначени военнослужещи в Сухопътните войски завършиха обучението си по начална военна подготовка
- Военнослужещи от Сухопътните войски участваха в отбелязването на 55-ата годишнина от обявяването на Мизия за град
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов се срещна с посланика на Италианската република Н. Пр. Джузепина Дзара във връзка с приключването на мандатa ѝ в България
- БТА: Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ НИК 421 отплава от о. Ливингстън
- БТА: Капитан II ранг Радко Муевски - Започва третият етап от експедицията, научноизследователският кораб "Св. св. Кирил и Методий" се завръща към България
- Минерали срещу нищо: как Украйна беше изнудвана в Мюнхен и защо сделката със САЩ се провали
- Зеленски: Украйна не знаеше нищо за преговорите между Русия и САЩ в Саудитска Арабия и няма да ги признае
- 152-рата годишнина от гибелта на Апостола на свободата Васил Левски ще бъде почетена с военни ритуали
- МЪЛНИЯ - Летище София вече се нарича "Васил Левски" с указ на президента Румен Радев
- Bloomberg: Администрацията на Тръмп иска да постигне примирие в Украйна до Великден

пан.бг
Китай възнамерява да засили присъствието си на европейския автомобилен пазар. За да укрепят позициите си, китайските автомобилни производители гледат към затварящите се заводи на германския гигант Volkswagen.
Ройтерс съобщава, че Китай може да придобие няколко компании в Германия. Това ще ги спаси от закриване, а работниците от съкращения. Но в същото време подобно развитие ще засили влиянието на Пекин в Германия и ще позволи на китайските производители на автомобили да избягват мита върху вносни автомобили от Китай.
Закупуването на завода на VW ще позволи на Китай да засили влиянието си в германската автомобилна индустрия, особено в премиум сегмента, където са представени някои от най-старите и престижни марки автомобили.
– пише Reuters.
Медията отбелязва, че представители на VW не биха били против продажбата на завода в Оснабрюк на китайски инвеститори. В същото време затварящите се предприятия вече се оценяват от потенциални купувачи.
Продажбата на фабрики може да бъде по-евтина за VW от затварянето на заводи. Той добави, че всеки завод може да струва между 100 и 300 милиона евро.
– съобщава изданието.
Анализаторите посочват, че продажбата ще донесе печалба на концерна, а затварянето ще доведе до допълнителни разходи. В момента се водят дискусии на ниво профсъюзи, които търсят дългосрочни гаранции от потенциален купувач от Китай.
Медията подчертава, че Китай отдавна инвестира в германската икономика. По-специално, двама големи акционери от Китай участват в работата на Mercedes-Benz. В момента обаче отношенията между Берлин и Пекин не преживяват най-добрите времена. В същото време Китай одобрява възможните инвестиции в германската автомобилна индустрия и очаква сделката да бъде реализирана.
Китай въведе серия от мерки за либерализация, за да създаде нови бизнес възможности за чуждестранни компании. Надяваме се, че германската страна също ще бъде безпристрастна и ще създаде справедлива, равнопоставена и недискриминационна бизнес среда за инвестиции на китайски компании.
– цитира Ройтерс представител на китайското външно министерство.
Фото: Uwe Meinhold / Imago / Global Look Press
източник
репортер.ру
Други публикации
Напиши коментар