Вестниците на Вучич: 945 лъжливи новини на първа страница за година

Pan.bg 26 яну 2020 | 05:13 views (247) commentaries(0)
img
bgnesagency.com



Контролираните от режима на президента Александър Вучич всекидневници – “Информер”, “Сръбски Телеграф”, “Ало” и “Курир” през 2019 г. са публикували на първите си страници поне 945 лъжливи или неоснователни твърдения. Това се казва в анализ на портала “Разкриваня”. На първо място е “Информер” с 317 лъжливи новини. “Ало” е с 259, “Сръбски телеграф” с 227, а “Курир” със 142 лъжливи новини.

Най-много лъжливи новини има срещу опозицията и нейните лидери. В същото време Вучич и руският президент Владимир Путин се представят в положителна светлина, пише порталът. “Външната политика е сред основните теми в публикациите на тези издания – в тях се пише положително за Русия и сътрудничеството с Москва. Дежурните врагове са албанците, косовските лидери и НАТО. В изданията има и информации за “войните и атаките срещу Вучич, фалшиви новини за шпионаж”. Много често в лъжливите новини се посочва като единствен източник – анонимният, се казва още в анализа.

Участниците в разследването не са включили новините свързани със спорта и шоубизнеса. В противен случай броят на манипулациите би бил много по-голям.

“Информер”, “Сръбски Телеграф”, “Ало” и “Курир” непрекъснато нарушават “Журналистическият кодекс”, но това не им пречи да получават средства от централната или местната власт и печелят обществени поръчки. /БГНЕС




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker