Служебното правителство предлага увеличаване броя на генералските длъжности

Pan.bg 18 сеп 2014 | 05:40 views (4870) commentaries(33)
img Спирдон Спирдонов

Генерали ще командват Националната гвардейска част и Инспектората на МО. Заместник-началниците на отбраната стават със звание генерал-лейтенант или вицеадмирал. Промените влизат в сила от 1 октомври т.г.

След като на миналото си заседание правителството промени Правилника за прилагане на Закона за отбраната и Въоръжените сили, днес то предлага на президента да направи изменения и в генералските длъжности.

Начело на НГЧ вече ще може да се назначава бригаден генерал или комодор. Това става възможно в резултат на промяната на правилника, която влезе в сила от вчера, че командирът на представителното военно формирование по чл. 105 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, т.е. на гвардейците, се повишава във висше офицерско звание, ако е завършил генералщабен или стратегически курс (висш щабен курс) или приравнени на тях курсове в чужбина.

Другата нова генералска длъжност е за главния инспектор на МО. Изискването за нея ще бъде звание генерал-майор или контраадмирал. Т.е. там ще бъде назначен офицер най-малко със звание бригаден генерал или комодор.

По отношение на длъжността „заместник-началник на отбраната“ се предлага тя да бъде с изискване за притежавано висше военно звание генерал-лейтенант/вицеадмирал. Досега длъжността можеше да бъде заемана от висш офицер със звание генерал-майор/контраадмирал. Аналогична промяна се прави по отношение на началника на Националната служба за охрана. В момента заместник-началниците на отбраната са със звание генерал-майор или контраадмирал.

В решението си Министерският съвет предлага на Президента на Република България да измени и допълни Приложението към Указа от 2012 г., с който са утвърдени длъжностите във въоръжените сили, НРС и НСО, изискващи висши офицерски звания, съобщиха от правителствената информационна служба. Правителственото предложение e промените да бъдат направени от 1 октомври 2014 г.

Очакванията, че и за длъжностите на командирите на трите вида въоръжени сили – Сухопътни овйски, ВВС и ВМС, ще се изисква звание генерал-лейтенант или вицеадмирал не се оправдаха. Те си остават за за генерал-майор или контраадмирал.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 33

  1. #1
    Георги Ковачев_ 18 сеп 2014, 07:42
     
    0
     
    0

    Така, така. Много вожд, малко индианец.

  2. #2
    сципи 18 сеп 2014, 08:52
     
    0
     
    0

    Смях, смях, смях. Гвардейската част, с личен състав, колкото един батальон, вместо от подполковник ще се управлява от неграмотен генерал.
    И всичко това за да може един изкукал, разгонен полковник Ставрев да остане още малко на служба. Какъв президент, какъв министър на отбраната имаме, като не зачитат закони, правилници и образованието на подготвените полковници и генерали???
    СРАМ и ПОЗОР за тези смешници.

  3. #3
    Смешко 18 сеп 2014, 09:06
     
    0
     
    0

    Чудна работа, защо за всички полковници, за да станат генерали се иска генералщабна академия а само за гвардееца може със висш щабен курс, и то малко преди да бъде пенсиониран??? Значи е вярно, че за котки и кучета не може а за ПРАСЕТА може. Уж имало изискване за гвардейците ръст и тегло, пък вижте една снимка на командира им. Ми той за Родопа направо.

  4. #4
    Заслужил гвардеец 18 сеп 2014, 09:12
     
    0
     
    0

    Старата традиция в България нормативни документи да се правят за конкретни лица, а не лицата да отговарят на критериите за длъжността, която заемат, ще бъде спазена и този път.
    Едно от големите недоразумения на българския политически живот, съпругът на първата дама, от две години си е поставил „тежката“ задача да промени куп нормативни документи, за да направи от един покорен полковник бригаден генерал. Като по този начин ще го спаси от дълбока пенсия и забвение. Става въпрос за полк. Боян Ставрев – началник на гвардейската част.
    Полковник Боян Ставрев първо беше изключително близък на президента Георги Първанов. Със смяната на „караула“ той стана внезапно много близък и с президента Росен Плевнелиев.
    Въпросът е – кое нещо така бързо ги сближава??

    Амбициите на Боян Ставрев за бригаден генерал датират отдавна. До този момент всички министри са проявявали здрав разум или по-скоро инстинкт за самосъхранение като отказват да направят куп закононарушения и промени на документи, тъй-като той дори не отговаря на нито един критерий за заемане на това звание. Дори Николай Младенов, за когото армията беше непозната тема, не го направи. Но министър Шаламанов, повярвал, че ГЕРБ се връща на власт и този път ще управлява до безкрай, а той ще остане титуляр-министър и ще пази министерството на отбраната от „кибер атаки“, е готов да направи куп закононарушения и да закичи поредния политически генерал с „особени заслуги“.
    Единствено не е ясно как министър Шаламанов ще опази армията от палавия нрав на полковник Ставрев или ще му позволи да продължава да избива комплекси на част от нежната половина на гвардията.

    Заради този така „заслужил“ полковник днес ще бъде променен правилника за прилагане на ЗОВС, а след това и указа на Президента, с който се определят длъжностите с генералски звания.
    Е вече са променени. На кой ли му пука???

  5. #5
    far 18 сеп 2014, 09:23
     
    0
     
    0

    Шаламанов е вреден за армията това го е доказал отдавна, кокото по-бързо си отиде толкова по-добре.Просто още веднъж ще го употребят.Няма никакви качества за лидер, а единствено наполеоновски комплекси. Комплексарят си е комплексар, където и да е.

  6. #6
    Денислав Кандев 18 сеп 2014, 10:03
     
    0
     
    0

    Да има бе, да има!!! Важно е да си генерал, звучи гордо, могъщо...Тва, че няма кого да командваш, че войската, на която си генерал скоро ще лети на хартиени самолети и ще стреля с фунийки - дреме ти. Важно е да има пагони, нашивки!

  7. #7
    BLACK SAILOR 18 сеп 2014, 10:44
     
    0
     
    0

    Със годишната заплата на 10 генерала(и излишни адмирали),ремонт и превъоръжаване на една фрегата. Президент -лайно.

  8. #8
    Smarty 18 сеп 2014, 11:50
     
    0
     
    0

    Защо ли не се учудвам? Комунистите само преди няколко месеца издигнаха сегашното военно ръководство по тъмночервена партийна линия - без опит, без интелект, но с роднини и протекции. Ами "кадровата политика" на Иван В.? Я се огледайте: при 100 завършили ГЩА - директорите от коневръза (тест за интелигентност да им бяха направили), всеки от тях, а и по-държавните или по-малко държавните "експерти" са готови да продадат майка си за да послужат след пенсия, на яслата освен заслужили пенсионери - "неправителствени" чиновници и т.н.
    Ето защо - при девалвацията на висшето звание един повече или един по малко все тая - натоварването на подобни ценни кадри е единствено върху бюджета, но и там .............

  9. #9
    военен 18 сеп 2014, 12:22
     
    0
     
    0

    Поредния шамар за българското общество! Тези, които ще заемат измислените генералски/адмиралски длъжности какво ще управляват? Може би скоро ще въведем длъжността "РОТЕН ГЕНЕРАЛ" или "КАТЕРЕН АДМИРАЛ". То войска не остана, но длъжностите с лампази се увеличават главоломно. Дами и господа, които вземате решения от национално значение, засрамете се. На момчетата и момичетата в поделенията им се завива свят да изпълнят всички нормативни недоразумения, които такова като бъдещите "РОТНИ ГЕНЕРАЛИ" генерират.... СРАМ И ПОЗОР

  10. #10
    Щилиян Петров 18 сеп 2014, 12:55
     
    0
     
    0

    Абсолютно много правилни са всички коментари.Наистина е вече така: МАЛКО ИНДИАНЕЦ, МНОГО ВОЖД-ОТ НЕГРАМОТЕН ПО-НЕГРАМОТЕН.Препоръчвам на президента и политиците, след като сме в НАТО и се равняваме по НАТО, да направят справка и да видят един генерал колко подчинени трябва да има , че да сложи генералски пагон.За образователния ценз на 99% от нашите генерали -изобщо не ми се говори,защото истината е вулгарна и не е за тук.Трагедията е ,че ние си пишем тук и нищо не можем да направим.Всякакви алкохолици, комплексари и куцо,кьораво и сакато в Българската армия става генерал, не да върши работа, просто за кинти и облаги.СРАМ И ПОЗОР ЗА АРМИЯТА НИ И НАЙ-ВЕЧЕ ЗА ТЕЗИ КОИТО УПРАВЛЯВАТ И ВЗИМАТ РЕШЕНИЯ В ИЗСТРАДАЛАТА НИ ДЪРЖАВИЦА. Вината разбира се е на народа, защото неграмотните ни политици заслужат само ТОЯГА.

  11. #11
    zlpetrov 18 сеп 2014, 12:59
     
    0
     
    0

    А стига бе! А диригента на военната музика що го подминавате?

  12. #12
    Щилиян Петров 18 сеп 2014, 13:37
     
    0
     
    0

    ДО № 11
    Има време и за ДИРИГЕНТА, той е още млад, а и поклона му е още малък- има време, докато с пръстите на ръцете си докосне палците на краката си, без да ги сгъва в коленете.Само такива са достойни за генерали.Всичко е много смешно, въпреки че е много, много ЖАЛКО за армията ни и за нас като нация.

  13. #13
    zlpetrov 18 сеп 2014, 14:19
     
    0
     
    0

    До Щилиян ! Изстрел в "мухата"! Ама все пак искам и диригента да е генерал!

  14. #14
    О.р. полк. Иван Петров 18 сеп 2014, 14:45
     
    0
     
    0

    "Ние военните от резерва готвим протест срещу продължаващите безпринципни назначения и повишаване в звания на офицери, както в случая с полковник Боян Ставрев., началник на Гвардията.
    Ние питаме, какви „особени” заслуги има полковника пред настоящия президент на България, г-н Плевнелиев, че той „извива ръцете” на ръководството на МО, да направят промени в редица нормативни документи, за да удостоят полк. Ставрев с генералска звезда и да го оставят да служи „не толкова вярно” на БА и родината. Нима няма други достойни офицери, които да заемат неговото място и да застанат на чело на Гвардията.
    Репутацията на полк. Ставрев е спорна от години и неговото име е замесвано в не един и друг скандал, от безпринципно поведение до нарушения на законите. Продължават да се потулват сигнали подадени в Инспектората на МО до него и не само, че никой не прави проверка за това и не предприема необходимите действия да защити служителите на Гвардейската част, а за благодарност се опитват да го направят бригаден генерал.
    Ние се обявяваме против това в България да се променят закони и други нормативни документи за определен човек и за да се удовлетворят нечии болни амбиции.
    С какво президента Плевнелиев е толкова задължен на полковника, че това е трети министър при който се опитва да го направи генерал или има някаква топла връзка между тях, която за сега остава скрита от очите на обществото.
    Къде остана „честа на пагона” и критерия начело на армията да застават хора с безспорна репутация, за съжаление далече в миналото. Сега начело на армията седят „заслужили герои пред силните на деня”, полковник Ставрев е един от тях. Това са хора, които са доказали „професионализъм” само в една област, да бъдат удобни на управляващите в настоящия момент, абсолютно безпринципно. Той беше любимец на президента Георги Първанов, сега стана любимец на следващия, добра „гъвкавост”, но недостойна за армията.
    Нека не забравяме, че Гвардейската част има представителни функции и е лицето на БА, с такъв ръководител какво ли ще представим...?!
    Последните няколко правителства достатъчно умело се опитват да обезличат българската армията и да я унижат, нека поне „лицето й”, Гвардейската част, стои с достойнство, но в лицето на полк. Ставрев това не може да се случи, защото той няма лично достойнство пък камо ли да го предаде на структурата, която управлява.
    Обявяваме се против задоволяването на личните амбиции на хора без достойнство и сме готови да излезем на протест срещу повишаването в звание, бригаден генерал, на Боян Ставрев. Той ще бъде поредния политически генерал, на който звездата ще му е дадена за „особенни заслуги”. Това е поредното унижение за Българскатa армия!"

  15. #15
    Мърморкото 18 сеп 2014, 15:14
     
    0
     
    0

    Може. Правилно е. Дори трябва да се увеличат не с 5-10 броя, а най-малко да станат 2000 генерали. Всеки взвод да бъде с командир най-малкото взводен генерал (трябва ново такова звание!). С червени лампази и на гол пагон - един голям кръст (не пречупен, разбира се). Щото отдавна - отдавна на армията й сложиха кръст.

  16. #16
    az 18 сеп 2014, 15:57
     
    0
     
    0

    Още 2 години да задържат годините и се махам и назад няма да се обръщам. Срам ме е, че съм военен. И унижен. Учиха ме едно във военното училище, а сега виждам коренна разлика.Какъв патриотизъм виждате господа - само бизнес. Поздрави на всички останали истински военнослужещи.

  17. #17
    Rafet Ibryamov 18 сеп 2014, 16:12
     
    0
     
    0

    Много генерали за толкова малка армия...

  18. #18
    БНА 18 сеп 2014, 16:14
     
    0
     
    0

    Предложение: Всички взводни да станат бригадни генерали а ротните командири-генерал майори. Това вече не е армия, а пълен ташак, простотия връзкарство, малодушие и корупция на всякъде.

  19. #19
    Боцмана 18 сеп 2014, 18:24
     
    0
     
    0

    до az 2 месеца няма да изтраят за промяна на условията за пенсиониране!С много голяма перспектива гледаш-2 години!)Генерали слагат,които се уволни като някакъв от МО длъжноста се девоенизира и пак остава на същото място и само мислят как да направят така,че от долу да не излизат други за да се бетонирани на мазните си пърдъфелски задници!

  20. #20
    !!!! 18 сеп 2014, 20:14
     
    0
     
    0

    Само да попитам този,който предлага това: Един командир на бригада/база/,носещ отговорност за хиляди хора личен състав и милиони лева техника е равен на един капелмайстор,който командва певачки,артисти и нещо такова?Кажете....,честно!!!Срам,голям срам!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  21. #21
    ЗАПАСНЯК 18 сеп 2014, 20:35
     
    0
     
    0

    До .Ив.Петров.Уважаеми колега,
    До като лудите се налудуват умните наумуват и ние от СОСЗР се наканим да протестираме срешту безпринципните назначения иобезличаване честа на пагона там тези безпринципни управници ште си свършаттова което са замислили.
    Докато има време до 1.10. чрез ЦСнаСОСЗР да изпратим протестно писмо до ПРЕЗИДЕНТА ,МСиМОза готвените промени.
    През това време чрез страниците наФЕЙСБУК да насрочим протестен митинг пред президентството.

  22. #22
    подлизурко 18 сеп 2014, 20:52
     
    0
     
    0

    Подкрепям напълно служебния кабинет.
    Предлагам даже броя на генералите да се увеличи на 22000, а редниците да се намалят на 22. Така и аз ще имам шанса да стана генерал. Друго си е млада генералска пи.ка, вместо дърта такава. Ще се котирам много, а и няма да ми викат дърт к..вар.
    Сериозно казано, щом направиха баба Лила полковник, а онзи сопол Димчо Гяурчето генерал, значи всичко е възможно в нашата невъзможна държава и още по-невъзможна армия.
    Дето се вика доближаваме се до Америка - ставаме страната на неограничените възможности, само че в нашенски балкански вариант, където всякакви идиотизми са възможни.

  23. #23
    до 14 18 сеп 2014, 21:27
     
    0
     
    0

    По принцип си прав,но не съм съгласен,че гвардията е лицето на армията.Лицето на БА са всички тези момчета,които са по полигоните,на дежурните стоянки,във въздуха,в морето,на полето,в траншеите,в Афганистан-те са лицето на армията!Да,гвардията е представителна,но лицето на БА не е на жълтите павета

  24. #24
    ОР Полк. Дечко ИВАНОВ 18 сеп 2014, 23:15
     
    0
     
    0

    Все пак НГЧ са повече л.с. от ВА и НВУ взети заедно. Та ВА обучава 66 офицера и незнам си клко граждански лица за да съществува и начело е офицер с висше военно звание.Ами НВУ и той има няколко роти курсанти....

    Знае се от къде идват атаките срещу полк. инж. Боян Ставрев... и то без грам доводи или доказателства. До сега има само злоба, отмъщение, и завист... Колко пъти го приканихме ОР полк, Иван Петров да се разкрие кой и къде сме служили с него - няма и помен от анонимните драскачи стоящи зад това име.

    Да му е честито на Полковник инж. Боян Ставрев номинацията за представянето и за трудът с който издигна ранга на НГЧ. Къде бяхте анонимни драскачи в тези 6 години през които полк. инж. Ставрев беше начело на НГЧ, когато и медеиите показваха какво е постигнал за тези години. Служил при 2 президента и 5 министри на отбраната как не намериха и грам от цитираните слабости или нарушения като разпоредител Първа степен с бюджета, а за сметка на това го награждаваха с наградните знаци "За вярна служба под знамета", "Свети Георги" и "За приност към МО". Да му е честито признанието за положения труд.

  25. #25
    Дедо Прецаки 19 сеп 2014, 07:52
     
    0
     
    0

    Хе-хе, ми те навремето цял ЩОП създадоха, за да може Бойко Рабаджийски да стане генерал и като такъв да се пенсионира, та сега няма да променят правилника за Ставрев! Той поне си има на какво да е началник, че иначе трябваше да се чудят какво ново формирование (егати термина) да формират, че да го командва:) Президент-палячо - ето това имаме ние, а не държавен глава!

  26. #26
    До Дечко И 19 сеп 2014, 07:59
     
    0
     
    0

    Еь, Дечко добре се посмях. Явно от възрастта (шегичка, а не обида) ще да е: кашик-инженер, но доколкото помня на Вас трябваше да се обяснява повече. Тук въпросът не е само личен, а е за консерватизъм, за ценности, за капитализиране на близък достъп до благинки. Да не мислиш, че този велик командир е единствен - я колко хора бяха принудени да си отидат, без никой да им каже една добра дума за свършеното от тях. А тук някакъв паркетен лъв (с достъп до всички ресурси) извършил велики подвизи? Как да наречеш поведение, при което изискванията за ГЩА се заменят от политическа целесъобразност, и ако това е характерно за други ведомства - защо трябва да се пренася в отбраната? За да убием и вярата, защото и без това в армията остана едната гола вяра, с която някои от нероднините-командири се мотивират да изграждат от нищо способности. (Още веднъж - нищо лично, просто използвах повода от написаното)

  27. #27
    DDT 19 сеп 2014, 12:02
     
    0
     
    0

    Още помияри с генералски пагони. След това да им вдигнат и годините за пределна възраст и порнографията ще е пълна. Да е.а и армията. Съжалявам, ама и аз вече не издържам на простотиите им и започвам да си изпускам нервите. Кой ще ви храни, бе помияри с помияри.... Това вече не е моята армия.

  28. #28
    456 19 сеп 2014, 21:18
     
    0
     
    0

    Филмът "Марсиански атаки":
    Един генерал е изпратен от президента да посрещне марсианците. Генералът е вън от себе си от радост. По пътя се обажда жена му. Той й казва:"Скъпа, казвах ти, че ако си трая и не роптая, накрая ще се издигна!!"

  29. #29
    отхвърлен 22 сеп 2014, 13:46
     
    0
     
    0

    от 2015г. 6 заплати при песиониране и 30 г.стаж трябва да има протест на тези управляващи които подготвят тези промени.

  30. #30
    Щилиян Петров 23 сеп 2014, 12:42
     
    0
     
    0

    До № 29

    Това са само слухове и клюки. Няма официална информация за това. На управляващите им е много ясно , че ако вкарат сега такива промени ще има протести, ще има и тояга.Нека не се самонавиваме и преекспонирваме нещата. Да не дърпаме дявола за опошката...

  31. #31
    mekata 24 сеп 2014, 23:33
     
    0
     
    0

    И аз искам генералски диригент..............предлагам да създадем инициативен комитет и да издигнем диригента на генералското място с един завършен курс по.......не знам по какво- очаквам предложения.

  32. #32
    DDT 26 сеп 2014, 08:56
     
    0
     
    0

    Щиляне, опашката на дявола вече е дръпната, а много мои познати, действащи военнослужещи реагират на този "слух" с думите "...ами каквото, такова...". Така, че протестите, ако ги има ще са ялова работа.

  33. #33
    Прокопи 13 окт 2014, 08:50
     
    0
     
    1

    До о.р. полк. Дечко Иванов.
    Бригаден генерал Ставрев - вече е факт. О.р. полк. Дечко Иванов назначен на длужност в НГЧ - вече е факт. Изводите защо защитава така пламенно "генерала" всеки може да си направи. А защо пишем анонимно ли? Знаете ли на какво е способен "генерала"? Помислете - заради него промениха толкова документи. Но като се замисли човек - хора,които нямат понятие от армия много лесно могат да се манипулират.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка