Горещи новини
- Руската армия завърши разгрома на ВСУ в района на Курск: Как бойците освободиха региона /ВИДЕО/
- При взрив в пристанище в Южен Иран загинаха четирима души, 516 са ранени /ВИДЕО/
- САЩ намаляват подкрепата за киберсигурност за Украйна
- Три бургаски пристанища получиха престижнното еко отличие "Син флаг"
- Отборът на 61-ва Стрямска механизирана бригада е победител в шампионата по тактическа стрелба в динамични условия на Сухопътните войски
- В 61-ва Стрямска механизирана бригада се проведе заключителния етап от подготовката на ученици от клуб „Приятели на армията“
- Семинар за разпознаване и предотвратяване на заплахи, насочени към военни обекти, организира Служба „Военна полиция“
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов и посланикът на Словения Н. Пр. Наташа Бергел обсъдиха възможностите за сътрудничество в областта на отбраната
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов и председателят на Софийски форум за сигурност Йордан Божилов подписаха Меморандум за сътрудничество
- Агенцията за бежанците на ООН намали помощта за украинците

Разчитаме на вашите коментари и допълнения. Поздрави от екипа ни.
8 май
2009

Самолетът McDonnell Douglas MD на авиокомпания Saudi Arabian се готви да излети от летище King Khalid в Риад.
Миг преди излитането двигателя се запалва. Хората са евакуирани бързо, като до жертви не се стига. В доклада за аварията, повредата е записана като "съществена".
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1992 г.

Във Военноморска база-Девънпорт, близо до Оукланд - щата Калифорния, започват разкопките в търсене на 2 хидроплана. От авиокомпания "Боинг", собственик на самолетите получават исторически доказателства, че те са зарити в района. Те са заровени през 1919 г., като това всъщност са първите 2 хидроплана построени от "Боинг". За съжаление разкопките не дават резултат.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1975 г.
Авария с Ан-2 следствие на стрелба...
Разказ на Крум Попов

Случва се през пролетта на 1975 г., на 8 май. Изпратен е да работи в с. Обрадовци, Софийско. Както при предните дни, така и в този, екипажът им наторява нивите – от ранна утрин до късно вечер. В кабината са двама. Той е заел мястото отляво, а до него на дясната седалка се намира вторият пилот, колегата му Анев.
Някъде към четири часа подир пладне Крум прави последния заход за поредното излитане със самолета им – Ан-2, когато чува силен звук и усеща удар на метал върху метал.

Незабавно се насочва за кацане. Приземяват се и веднага започват оглед на машината. Откриват теч на бензин в лявата страна.
Механикът спира самолета от полети. За екипажа е определен принудителен отдих. То без друго следващите дни били празнични.
Със започването на работната седмица специална комисия установява, че по самолета е стреляно – има три пробойни от куршуми. Откъде? В това безметежно време! Да бяха над родния му край, да е имало македонска сватба или друг някакъв празник. А то...
Полетите са прекратени за по-продължително време. Налага се да бъде подменен един от левите резервоари. При започнатия ремонт намират куршум в него, който след източването на горивото , при разтърсване, дразнещо дрънка. Истинско чудо е, че не е възпламенил бензина.

Чак през октомври случаят в Обрадовци е обяснен: един местен служител на МВР решава да “разчисти терена” над дома си. Има малко дете, което плаче от шума на самолета. Таткото, за да не се тревожи семейството му, взима пушката, покатерва се на покрива и от там – бам, бам!...
(Снимки - архив К.Попов)---------------
Крум Александров Попов

Роден е на 9 март 1924 г. в град Белица, Благоевградско. След като завършва средно образование в родния си край, през 1945 г. започва неговата летателна одисея в тогавашното военновъздушна училище в Казанлък. Произведен е в първи офицерски чин – лейтенант, и е изпратен да служи в Телиш. След това...
За 37 години пилотира общо на 14 типа самолети, като става кавалер на учредената тогава значка за безаварийно летене – бронзова, сребърна и златна. Летял е на военни, изтребителни и транспортни машини, а през 1965 г. преминава в селскостопанската авиация. Известно време в аероклуба му е поверено да хвърля парашутисти.
Участва в две мирни международни акции по пръскане на памук в Ирак. Своята летателна дейност приключва през 1982 г. като има приблизително 12 000 часа във въздуха.
Женен е, с една дъщеря и две внучета.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1956 г.

15 октомври 1995 г. - излизането на първата страница на възроденото списание "Клуб КРИЛЕ"
Роден е Росен Панчелиев - издател на списание "Клуб КРИЛЕ", авиожурналист.
Инженер, поет, журналист, публицист. Идеен радетел на сп. “Авиоклуб Криле”
Роден на 8 май 1956 г. във Варна. Завършва ВНВАУ “П.Волов” през 1979 г., специалност “Автоматизирани системи за управление –РТВ” (Радиотехнически войски). Инженер от РТВ. Служи 4 години в Братово –Бургаско, на радар, обслужващ летище Равнец. След това работи в щаба на радиотехническия полк в Ямбол, а през 1986 г. след конкурс е назначен за редактор във в. “Страж на родното небе”, редактор в сп. “Армейска младеж”, от 1992 г. до 1994 г. зам.-главен редактор във “Вестник ВВС”. Издател на сп."Клуб КРИЛЕ" от 1996 г. до сега. Подполковник о.р..
Издал е книгите “Брод към звездите” – поезия, и “Анатема” – проза.
Други публикации
Напиши коментар