Китай е готов да купи изоставени балтийски пристанища

Pan.bg 19 ное 2020 | 22:01 views (890) commentaries(2)
img
ПАН.БГ


Китай разшири своята сфера на интереси до морските пристанища на балтийските страни, като се стреми не само да разшири своите транспортни възможности, но и да получи контрол над транспортните центрове.

Алексей Маслов, професор във Факултета за световна икономика и политика във Висшето училище по икономика, изпълняващ длъжността директор на Института за Далечния изток, говори пред Sputnik Латвия за това.

Китай, каза той, активно следва стратегия за разширяване на присъствието си в Европа и вече е на третия етап от постепенното укрепване на позициите си в областта на морския транспорт.

„На първия етап КНР извърши стандартни превози през Ротердам и Хамбург, които се считат за най-големите пристанища, влизащи в Европа. След това Пекин се зае да разшири присъствието си в Средиземно море. През 2017 г. гръцкото пристанище Пирея попадна под контрола на Китай, след което започнаха преговори за италианските пристанища, включително Генуа и Триест “, каза експертът.

И сега, според него, може да се наблюдава как Китай прави пристанища на Балтийско море.


В същото време, добави Маслов, Китай не просто разширява собствените си възможности в областта на превоза на товари, той се стреми да поеме контрола над пристанищата. За тази цел Пекин създава компании, които стават мениджъри на пристанища. Например китайската страна вече притежава част от пристанищните съоръжения в Ротердам, Хамбург и Пирея.

Според него литовските власти изобщо не възразяват срещу подобна експанзия на Китай.

„Вилнюс разглежда увеличаването на капацитета на своите пристанища и възможната им реконструкция за сметка на Китай като начин за увеличаване на икономическата мощ на Литва“, добави Маслов.


По-рано Sputnik Латвия съобщи, че балтийските пристанища, поради антируската политика, приета от властите на Литва, Латвия и Естония, загубиха значителна част от транзитния товарен трафик. Например спадът в товарооборота в едно от латвийските пристанища - пристанището Вентспилс - за периода от януари до октомври 2020 г. възлиза на повече от 40%.

Според експерти, след като Москва приложи стратегията си за преориентиране на товарните потоци към вътрешните пристанища, Китай може да коригира ситуацията за балтийските страни.

Прочетете IA „Политика днес“ в Yandex.news
Автор: Александър Люблински


източник

„Политика днес“


© wikipedia.org / Алф ван Беем / Public Domain




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 2

  1. #1
    Borei 19 ное 2020, 22:16
     
    5
     
    2

    Китай ще се конкурира с руските пристанища?
    За доставки на китайски стоки в Русия и в Европа...
    "Короната" и планът за диктатура на цял свят може да осуети желанията на китайците?

  2. #2
    KOREKTOR 1 20 ное 2020, 09:24
     
    5
     
    5

    Отговор на коментар: #1

    НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СПРЕ КИТАЙЦИТЕ.

    РЕШАТ ЛИ НЕЩО, ПОСТАВЯТ ЛИ СИ ЦЕЛИ ,

    ПОСТИГАТ ГО.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка