Горещи новини
- Байдън обсъди с Ердоган F-16 и членството на Швеция в НАТО
- РФ за първи път разположи в геостационарна орбита пълна групировка от хидрометеорологични спътници
- „ОТБРАНИТЕЛЕН ЩИТ 23“ - Част 2 Действията на авиацията (ГОЛЯМА АВИАЦИОННА ГАЛЕРИЯ)
- NBC: Мъж катастрофира с камион пред Белия дом, за да сложи край на демокрацията в САЩ
- „ОТБРАНИТЕЛЕН ЩИТ 23“ - Ден за демонстриране на способности на учението Част 1 (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- /ВИДЕО/: В Киев казаха, че нямат "пряко отношение" към атаките с БЛА срещу Москва
- Студенти от „Инженерна екология” посетиха Центъра по хидро- и аеродинамика – Варна
- Ново хидрографско оборудване ще подпомага работата на ИАППД
- Морският свят оживява в светещи стенописи на крайбрежната алея в Приморско
- „България Еър“ с договор с Iberia за втори кодшеър до и от Барселона след дългогодишно опериране до и от Мадрид

Припомняме, че на самолетите им бе удължен междуремонтния ресурс по години в авиобаза Долна Митрополия. Процедурата бе извършена с български и чешки техници, като част от договора за възстановяване на летателната годност на самолетите между ВВС и Aero Vodochody.
Ето какво отговори полк. Григорий Стаменов, командир на УАГр.(Учебно авиационна група) „Г. Бенковски” в началото на април 2013 г. пред екип на сп."Клуб КРИЛЕ"

(сн.ВВС - Оги Стефанов)
- L-39ZA бяха спрени от полети през 2007 г. поради изтичане на ресурса им по време. Връщането им в строя стана възможно след няколкогодишни усилия от страна на ВВС и състава на учебната авиогрупа. Като резултат през септември 2012 г. бе сключено рамково споразумение с чешката фирма „Аероводоходи“ за извършване на капитално-възстановителни ремонти (КВР). Така че, L-39ZA Albatros тази година ще полети. Това вече мога да го твърдя, имайки предвид дейностите, които се изпълняват в момента. Засега това ще стане с 3 самолета, като се надявам в бъдеще да са повече, както е предвидено в договора. Връщането на L-39ZA в строя ще ни позволи да провеждаме още по-пълно и качествено обучение на летателен състав, защото с този самолет може да се изпълнят задачи за реално бойно използване по земни и въздушни цели. Нещо което правим сега с РС-9М, но само с фотокартечницата. В края на месеца, ако всичко се развива по план и няма пречки, ще започнем с полети за облитане, полети за възстановяване на подготовката на пилотите и поетапно ще навлезем в нормална летателна експлоатация.
По отношение на втората част от въпроса, за участието на инженерно-техническия състав, мога да кажа, че със своята експертиза и желание за работа те дават своя принос за връщането на самолета в експлоатация. По принцип не се изисква участие от наша страна, но нашия инженерно-технически състав помага винаги, когато и с каквото се наложи. Помагат, първо защото това са наши самолети, и второ, защото това е полезно за възстановяване и на техните навици по експлоатацията на самолета.
Малко повече детайли за това, как ще протече възстановяването на летателната дейност с L-39ZA. Ремонтните дейности се изпълняват от специалистите на производителя „Аероводоходи”-Чехия и ТЕРЕМ „Георги Бенковски”-Пловдив. Първите два самолета ще преминат през процедури за възстановяване на летателната годност и удължаване на ресурса по време тук при нас, на място. На останалите ще се извърши КВР в халетата на завода в Граф Игнатиево. Когато те са готови, и първите 2 ще преминат през КВР. Така всички самолетите ще получат удължаване на ресурса.
Заводското облитане ще е от летци на „Аероходоходи”. Облитането за приемането на самолетите ще се осъществи от наши летци с участието на летците на фирмата-изпълнител на ремонтните дейности. Следва програма за възстановяване на летателните способности на нашите летци. Тази програма е обсъдена, огледана отвсякъде, приета, утвърдена и се надявам да се реализира безпроизшествено. Планирано е в процеса на възстановяване да се използва и тренажорът TL-39, доставен на времето със самолетите, и върнат към експлоатация от нашите специалисти. Плановете предвиждат на първия етап да се възстанови подготовката в по-прости условия, а крайната цел е пълното бойно използване на самолета и неговите възможности, включително бордовите оръжия. Идеята е обучението на младите пилоти да преминава и през този самолет, като целта ще не е толкова да се трупа нальот, а по-скоро обучаемите да се запознаят практически с всички видове подготовки и бойно използване.
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Пожелавам ви успех за възраждането на бившата сила и мош на българските ВВС!
Голям приятел на България: Егор Амбарян, Армения
БРАВО на полковника за хубавите думи и оценката му за своя инженерно технически състав!Нека има все повече самолети на мястото, от което всеки един от нас по един или друг начин е научил какво е това авиация!