Горещи новини
- Дания ще инвестира в отбраната 19 милиарда евро за 10 години
- Байдън обсъди с Ердоган F-16 и членството на Швеция в НАТО
- РФ за първи път разположи в геостационарна орбита пълна групировка от хидрометеорологични спътници
- „ОТБРАНИТЕЛЕН ЩИТ 23“ - Част 2 Действията на авиацията (ГОЛЯМА АВИАЦИОННА ГАЛЕРИЯ)
- NBC: Мъж катастрофира с камион пред Белия дом, за да сложи край на демокрацията в САЩ
- „ОТБРАНИТЕЛЕН ЩИТ 23“ - Ден за демонстриране на способности на учението Част 1 (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- /ВИДЕО/: В Киев казаха, че нямат "пряко отношение" към атаките с БЛА срещу Москва
- Студенти от „Инженерна екология” посетиха Центъра по хидро- и аеродинамика – Варна
- Ново хидрографско оборудване ще подпомага работата на ИАППД
- Морският свят оживява в светещи стенописи на крайбрежната алея в Приморско
Ако всичко протече нормално предстои първи полет с L-39ZA до края на месеца в учебната авиационна група (УАГ) Долна Митрополия.
Това видя екипът на сп."Клуб КРИЛЕ" при посещението си на 3 април. Списание КРИЛЕ първо писа за завръщането на L-39ZA през тази година -
http://www.pan.bg/view_article-1-14760-GenMihov-L-39ZA-shte-letqt-oshte-tazi-godina-Izboryt-na-nov-iztrebitel-trqbva-da-e-syobrazen-sys-zakona.html
В момента текат финалните процеси за завръщането в строя на реактивните учебно-бойни самолети.
Екип от чешката фирма "Аероводоходи", заедно с българските си колеги, работят по 3 броя L-39, като 2 от тях са в хангара на ЕПОВР, а третият е бил транспортиран в завод "Терем-Георги бенковски" в авиобаза Граф Игнатиево. Всъщност в ЕПОВР има и още един борд L-39, който се ремонтира, но той ще бъде подготвен за следващата партида от общо 2 единици, които се планират да полетят през 2014 г. Планираният брой на L-39 e 6 самолета.
Според сайта на ВВС: "Връщането им в строя стана възможно след няколкогодишни усилия от страна ва ВВС и състава на учебната авиогрупа. Като резултат през септември 2012 г. бе сключено рамково споразумение с чешката фирма „Аероводоходи“ за извършване на капитално-възстановителни работи."
Облитането на L-39 ще бъде извършено от чешки пилоти, а след това и български. За целта още през януари т.г. българските летци започнаха курс на обучение на тренажора на L-39ZA.
Тренажорът на L-39
ЕПОВР
Последни приготовления
Българският екип от специалисти
Българо-чешката дружба, която ще вдигне L-39ZA във въздуха
Скоро ще ги видим в полет
История:
Припомняме, че на 24 септември 2012 г. българското МО сключи с чешката "АЕРО Водоходи" АД Договор № УД 03-22/24.09.2012 г. за Рамково споразумение за възстановяване на летателната годност на самолети L-39ZA и осигуряване на експлоатацията им.
Според Договорът се предвижда засега да бъдат възстановени 2 плюс 2 броя Л-39, като първите 2 вече са почти готови.
Чешката "Аероводоходи" бе подала документи за процедурата за възлагане на обществена поръчка за възстановяване на летателната годност на учебно-тренировъчните самолети L-39 ZA.
Процедурата бе обявена на 22 декември 2011 г., а крайният срок за подаване на документи бе 6 февруари 2012 г. От МО коментираха, че е само една фирма, защото само тя има лиценз.
Дълго време фирмата производител на самолети Л-39 "Аероводоходи", като единствена лицензирана с подписа си за възстановяване не подхождаше сериозно към предложението на българските ВВС. Както се знае България има 4 модернизирани и леко озападнени Л-39 и 2 ремонтирани двигателя за тях. Българските техници са в състояние да сменят двигателите на 2 от самолетите и те ще бъдат в състояние веднага да летят, но е необходим подпис на лицензирана фирма, каквато единствена е "Аероводоходи".
Трябва да се има предвид, че "Аероводоходи" не е ремонтна фирма, а фирмата която бе предназначена за ремонт в старата чехословашка авио индустрия бе в град Тренчин, който сега е в рамките на Словакия. Заводът в Пловдив "Терем-Георги Бенковски", чийто консултант е ген. Михов ще бъде само посредник при сделката, а ремонтът ще се извършва от завода в Тренчин, който вероятно е сключил договор с "Аероводоходи" за ползване на неговия лиценз.
Учебно-тренировъчен самолет Л-39 е изцяло свързан с обучение на летци за МиГ-29.
Припомняме, че на 8 март м.г. в София се проведе презентация на чешката фирма "Аероводоходи".
Тогава екипът на компанията представи най-новите решения във връзка с възстановяването на летателната годност и удължаването на ресурса на L-39ZA от състава на българските ВВС.
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Знае ли някой още колко часове остават на Л-39 ?
"Планираният брой на L-39 e 6 самолета" И какво ще стане с другите 4-5 броя ?
Някой знае, само че някой друг не знае как се задават въпроси. Общият технически ресурс на L-39ZA е 4500 часа, а междуремонтният - 1500 часа или 15 години. След едно общо удължаване по години ресурсът им стана 17 години. Този период изтече в края на 2007 г. Тоест, към момента "остатъчните часове" на самолета са 0 (нула). И на втория въпрос мога да отговоря, но смятам, че информацията не касае широката общественост.
Да живее братската служба.
Май някой не е в час..AERO Vodochody a.s``не е в Тренчин, който сега е в рамките на Словакия``a в Чехия 257 70 Odolena Voda tel: 420 255 761 111.
``чийто консултант е ген. Михов ще бъде само посредник при сделката``
Да се радва на рyско участие в акциите на фирмата с над 50%,иначе с английският и чешкият език е гола вода ..
P.S
За вас,колко пъти трябва да се регистрирам?
xasan2 е са ще баннат. Иначе нема лошо ..по-добре консултант и летящи машини отколкото консултант и не летящи ... (Както става в повечето случай в БГ)
Да им закачат по една картечница и по една ракета и да ги пускат за air policing :) че то май скоро време миговете ще ги заземят...
Към 4-ри
И летящи чинии правя,само кажете с какви двигатели да сложа!!
От военната академия имам литература с числа 0000
Като,стар кашик и Графалия мисля за авиацията -Успех
Техниците за тия машини сигурно сте ги събирали от цялата страна - те не останаха такива, дето са ги поддържали.
Ама да видим колко ще хвръкнат и за колко време ще ги водим "летящи"...
Колкото до Михов ясно е защо копа гроб на ВВС - за да може след това да прилапва парички от реанимацията на вегетиращия организъм, който го създаде. Дано бъдеш възмезден подобаващо!
№2
Би било редно да ни "светнеш" щом имаш информация .
От 36 доставени машини 1 катастрофирала , в момента има 11-12 , 23 машини ги няма продадени и т.н .
И във прословутата Бяла Книга е заложено да имаме 18 обучителя , при 6 "Пилатус" и 12 Л-39 да изчезнат още 6 ще стане лошо.
Хасане, Аероводоходи и ремонтният завод в Тренчин са две различни фирми. Не бъркай ориза с барута. До 456 - останали сме такива, дето сме ги поддържали. И то доста, за всеобщо учудване. Самолетите са поддържани по всички документи за продължително съхранение, правени са им регулярни регламентни прегледи по време, изобщо нишо не им е спестявано. А колко време ще се водят "летящи"? Ами 7,5 г. след приемането им от КВР (капитално-възстановителен ремонт). Ни повече, ни по малко.
Влади, точният брой авиационна техника, била тя изправна или неизправна, числяща се в определено военно формирование засега е класифицирана информация. Като я декласифицират, ще я публикувам.
Към 9- ти.
а една фирма ли говорим ,която е правила L-29-L-59-L-159 и Л-410???
Словаците не ги меши,те си нямат история .
Да не възкръсвам колеги в моята сфера/не техници на самолети/ и те са им помагали в превода ..
Сега като си помисля ,преди 5-6 години ми предлагаха Л-39 за 6 млн крони дели го на 22-23 kc=260870 български лева ,без комисионна ,в тоз момент-колко самолета и пилота могат да си възвърнат -формата /грубо казано /
Към 9- ти-2-pи пaт!!!
И преди да попиташ ,се интересувай от историята на Икаrус,не са самолети а автобуси-разчленени
Хасане хасане..... "разчленен" може да е някой автобус в пункт за желязо. "Икарус" е известен в БГ със съчленени автобуси. Да не говорим, че не далеч не произвеждат само такъв тип...
хасанчо правилно е написал, че не е българин, не му се чудете за разчленените автобуси. Ще се радва да докопа повече информация.
Браво младите летци отново ще имат професионална подготовка , но още колко време ще ги държат е въпроса ? През 2005 гарантираха модернизацията на Су-25 и оставането му на въоражение до 2018,през 2009 казаха ,че ще лети до 2016 и през 2012 казаха ,че ще лети до 2014 .Така че нищо се не знае за L-39ZA.
Абе old_school каква класифицирана информация ?! Къде я видя в България ?! Целия свят знае , че в България има 12 самолети на ВЪОРАЖЕНИЕ L-39ZA.Вече е друг въпроса , че може да има и някой друг някъде по заводите или хангарите , и от МО да го крият за да го продадат на безценица и да си вземат някой друг бонус.
Страхотна новина , но все още има самолети , които са на земята . Имам 2 въпроса.
Нашите L-39 са модефикация ZA , на който има 23-мм оръдие и възможност за Нурс и други оръжия.
Някога в миналото курсантите изпълнява ли са стрелби ?
И вторя въпрос извън темата Българските ВВС колко Ми-17 имат 6 или 12 ?
Благодаря предварително :)
Д0 15-ти - след 01.12. 2012 г. истината е друга. Ако я знае целият свят, ти защо цитираш погрешно? Значи не я знае. Толкова по тази тема.
До 16-ти - да, държавният им изпит беше с бойно използване, и то не само фотострелба. Бомба, НАР, оръдие, както следва. Това, уви приключи в далечната 1999 г., ако се не лъжа. Последните стрелби въобще с L-39ZA датират от 2002 г. Тъжна истина.
До Хасан - нямам какво да ти кажа, гн ИкаГус. Четящите тук вече те прецениха.
Към 13-ти
Имаше малка загатка -закачка,по-точно-разчленени- съчленени, дадох пример с автобуси,но тука става дума за самолети-нали.
Вярно,в Тренчин има завод с писта за приемане и ремонт на самолети руска и друга техника,но нашите самолети -не са там-нали !!
Сега се радвайте ,но до-кога ли ?