Горещи новини
- Палубният самолет Tejas кацна на борда на INS Vikrant
- Изграждането на ограда на границата между Полша и Русия ще започне през март
- Sky News: Министерството на финансите на Великобритания няма готовност да увеличи финансирането на военните
- Двата самолета C-27J Spartan на ВВС излетяха със спасителните екипи в помощ на пострадалите от земетресението в Турция
- Министърът на отбраната Димитър Стоянов: Продължаваме приоритетно с проектите за модернизация
- Financial Times: Abrams са по-малко подходящи за украинците от немския Leopard
- В Русия серийните доставки на екипировката "Легионер" ще започнат не по-рано от 2035 г
- Ръководителят на Курска област, шеф на създадената в региона народна милиция
- Земетресение с магнитуд 4,6 е станало в Румъния, трусове са усетени и в Молдова
- Земетресения в Турция и Сирия: НАТО и ЕС предлагат помощ

Пожелаваме му много здраве и дълголетие! И всички мечти да му се сбъднат - една от тях, издаването на предстояща книга!
От приятелите в списание КРИЛЕ!
Роден на 13 март 1936 г. в с. Оряховица, Старозагорско. От посочената дата фатална е не цифрата 13, а отразяваната в документите на притежателя им година. Навсякъде после тя е посочвана 1935 –а и основателно освидетелстваният... остарява по-скоро. А всичко това е направено, за да може младежът да постъпи по-рано във военното училище.
Още в ранното му детство семейството се премества в Казанлък, където тръгва на училище, завършва техникум по механотехника, започва да се занимава с авиомоделизъм. После постъпва в НВВУ “Г.Бенковски” –Долна Митрополия и го завършва през 1956 г.
Офицерската си служба започва като младши пилот на МиГ-15 в 25-и иап, Граф Игнатиево.. От 1959 г. е преместен в 19-и иап, където лети на МиГ-19С и достига до длъжност щурман на ескадрила. През 1964 г. му е присвоено най-високото звание – военен пилот първи клас.
От 1966 до 1969 г. учи във ВА “Г.С.Раковски”, командно-щабен профил и завършва академията с общ успех от държавните изпити – отличен 5,66. След дипломирането си една година е в щурманския отдел на 10-и САК в Пловдив, а от есента на следващата е назначен за ЗКПЧ на ескадрила в 44-и ВАП, Пловдив. През 1972 г. става заместник-командир по летателната част на вертолетния авиополк и от следващата – 1973 г., поема командването на вертолетчиците в Пловдив.

Снимка - личен архив
Есента на 1977 г. става старши преподавател в катедра ВВС към военната академия. Пет години по-късно защитава дисертация и придобива научна степен доктор. През 1985 г. е избран за доцент. Приключва военната си служба през 1990 г. като полковник, с офицерски стаж от 34 години и с нальот от около 3500 часа на 9 типа самолети и 3 типа вертолети.
След пенсионирането си пет години работи като хоноруван преподавател в учебния център на АК “Балкан” и четири години е преводач към научния отдел на военната академия. Владее руски, английски и международния език есперанто. С помощта на последния поддържа контакти със свои колети от редица страни от всички континенти. Имал е възможност да посети много държави, с които поддържа езикова връзка, като участва от 1992 г. редовно на международните есперантски конгреси.
На двете любими неща в живота си – авиация и есперанто – е посветил своята автобиографична книга “Небето и зелената звезда”, отпечатана през 2006 г. Подготвени за издаване са и пътеписите му “С есперанто по света”. Инициатор е за съставянето на тоталния бестселър “Вертолетчиците разказват”.
ОЩЕ ЗА ВЛАДО ПОПОВ:
http://www.pan.bg/view_article-31-2162-Vlado-Popov-na-kosym-ot-zemqta.html
loading...
Други публикации
Напиши коментар