Горещи новини
- Кой манипулира сателитните снимки на израелската авиобаза Неватим с F-35I поразена от ирански ракети? (ГАЛЕРИЯ)
- САЩ ще похарчат 1,2 милиарда долара за защита срещу атаките на Иран и хутите
- САЩ обясниха отказа си да свалят руски ракети над Украйна
- International Armored Group откри първия си завод в България за бронирани машини и дронове (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- Министър Атанас Илков прие посланика на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук
- Първите доставки втечнен природен газ за България пристигнаха на терминала в Александруполис
- Румен Радев: Подобряването на свързаността между България и Румъния е от ключово значение за икономическото развитие на региона
- Държавният глава Румен Радев проведе среща с изпълнителния директор на германското предприятие „Diehl Defence”
- Израел нанесе нова серия от въздушни удари по Бейрут
- Президентът Румен Радев: Българската нация продължава да черпи вдъхновение от делото на цар Самуил и от самоотвержения труд на учените, които изследват богатата ни история
aeronews.alle.bg
Два тайвански учебно тренировъчни самолета AT-3 Ziqiang, производство Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC) в Тайван са се сблъскали на 3 февруари в 16:10 часа местно време. Едната машина борд 0809 и сериен номер 74-6009 е била повредена и екипажа е катапултирал успешно. В момента той е в болница с леки наранявания. Втората борд 0816 сериен номер 75-6016 се е приземила успешно с минимални повреди. Подлежи на възстановяване.
Справка:
Първият прототип на самолета XAT-3, борд 0801 сериен номер 00-6001 извършва първия си полет на 16 септември 1980 година. Заедно с вторият прототип борд 0802 извършват серия изпитания, след което Republic of China Air Force (ROCAF) поръчва 60 самолета. Първият постъпва в ROCAF Academy през 1988 година, като замества F-5E в демонстрационната група на академията. На 9 септември 1989 година самолетите AIDC AT-3 започват да постъпват и в 35th Combat Squadron (Night Attack). Те са въоръжени с двойна 12,7 милиметрова картечница и бомби. По-късно са изтеглени и са прехвърлени в академията, където се събират всички AT-3А от борд 0803 до борд 0862.
На база на самолета се разработва и лек изтребител XA-3. Изработени са два прототипа бордове 0901 и 0902. По-късно към тях се присъединява и борд 0825. На трите машини e монтирана противокорабна ракета Hsiung Feng II (HF-2) ("Brave Wind II") тайванско производство на „Chungshan Institute of Science and Technology“ по време на третата тайванска криза през 1995 година.
Всички години за полети 45 самолета, произведени след 1989 година са подложени на модернизация през периода 2001-2006 година. Тя е от вида Mid-Life Update MLU и на машините са монтирани РЛС „APG-66T“ и индикатор на предното стъкло (HUD) от F-16. Удължен е срока на експлоатация с 15 години. Първите ще бъдат извадени от експлоатация през 2016 година.
Предполага се, че Тайван разполага с около 40 самолета AT-3В с MLU и няколко немодернизирани AT-3А.
Два тайвански учебно тренировъчни самолета AT-3 Ziqiang, производство Aerospace Industrial Development Corporation (AIDC) в Тайван са се сблъскали на 3 февруари в 16:10 часа местно време. Едната машина борд 0809 и сериен номер 74-6009 е била повредена и екипажа е катапултирал успешно. В момента той е в болница с леки наранявания. Втората борд 0816 сериен номер 75-6016 се е приземила успешно с минимални повреди. Подлежи на възстановяване.
Справка:
Първият прототип на самолета XAT-3, борд 0801 сериен номер 00-6001 извършва първия си полет на 16 септември 1980 година. Заедно с вторият прототип борд 0802 извършват серия изпитания, след което Republic of China Air Force (ROCAF) поръчва 60 самолета. Първият постъпва в ROCAF Academy през 1988 година, като замества F-5E в демонстрационната група на академията. На 9 септември 1989 година самолетите AIDC AT-3 започват да постъпват и в 35th Combat Squadron (Night Attack). Те са въоръжени с двойна 12,7 милиметрова картечница и бомби. По-късно са изтеглени и са прехвърлени в академията, където се събират всички AT-3А от борд 0803 до борд 0862.
На база на самолета се разработва и лек изтребител XA-3. Изработени са два прототипа бордове 0901 и 0902. По-късно към тях се присъединява и борд 0825. На трите машини e монтирана противокорабна ракета Hsiung Feng II (HF-2) ("Brave Wind II") тайванско производство на „Chungshan Institute of Science and Technology“ по време на третата тайванска криза през 1995 година.
Всички години за полети 45 самолета, произведени след 1989 година са подложени на модернизация през периода 2001-2006 година. Тя е от вида Mid-Life Update MLU и на машините са монтирани РЛС „APG-66T“ и индикатор на предното стъкло (HUD) от F-16. Удължен е срока на експлоатация с 15 години. Първите ще бъдат извадени от експлоатация през 2016 година.
Предполага се, че Тайван разполага с около 40 самолета AT-3В с MLU и няколко немодернизирани AT-3А.
Други публикации
Напиши коментар