Горещи новини
- Падналият на територията на Латвия руски дрон е бил оборудван с експлозиви
- Бойни катери и системи за ПВО: Швеция с нов пакет от помощ за Украйна на стойност 400 милиона евро
- ФОТОФАКТ: о.з. полк. Владо Пампоров получи картина с любимия му борд 211 на МиГ-23 за своя 75-и рожден ден
- Специализирани екипи от 3-о бригадно командване и на НВУ „Васил Левски” унищожиха невзривени боеприпаси
- The Economist: има заплаха от обкръжаване на ВСУ в Курахово
- „Испански пилот можеше да свали изтребител руско производство“: тренировъчен бой на Eurofighter с индийски Су-30МКИ
- ISW анализира как Русия може да плати на Иран за ракетите
- Анализатори прогнозират как и кога Русия ще използва иранските ракети
- ISW за изявленията на шефа на ЦРУ относно ядрените заплахи на Кремъл
- ГЩ, Украйна:Унищожени са още 1150 руски бойци за денонощие
" alt="img" /> НВИМ и инициативата "Здравей, музей!"
На 15 декември 2011 г. се проведе второто занятие на експерименталната група по музейно възпитание при 31 СУЧЕМ със старши възпитател Поля Арнаудова. Срещата започва с информация за резултатите от анкетата, а след това по желание се прочете съчинение на тема „ Защо в двора на музея оръдията мълчат“, направено като самостоятелна работа в къщи.
Съвсем изненадващо по време на занятието се появи кукла–момченце, от детски куклен театър, чийто автор е художникът Георги Петров.
То прояви желание присъставащите да му дадат ново име, като изходят от факта, че обича непрекъснато да задава въпроса „защо“ и отговорите му винаги започват със „защото“. След кратки дебати учениците се спряха на името Любопитко-многознайко. Децата, кръщавайки куклата, много бързо осъзнаха, че те също са любопитковци и искат всичко да знаят и по тоя повод нарекоха себе си любопитковци-многознайковци.
Вярна на себе си куклата постави първия си въпрос: Защо предметите в музея могат да говорят? Настъпи пълно мълчание и объркване. Веднъж отговорят на въпроса, защо в двора на музея оръдията мълчат, а пък сега– могат ли предметите, съхранени в музея, да говорят. За да им помогне куклата им постави следната задача: Разгледайте предметите поставени пред вас! Опишете устно какво виждате. Кажете за какво служат!
И така, многознайковците, въоръжени с лупи и линии, разглеждаха различни вещи, съхранявани в музея, и стигнаха до извода, какво е „музеен предмет“ и какви са неговите информационни свойства, какво е автентичен предмет, копие, уникат. Приятно се изненада д-р Стефанка Кръстева – ръководител на програмата „Здравей, музей“, от начина, по който деветгодишните деца се отнесоха към старите над 100 години книги. Те с голямо вълнение и страхопочитание разгръщаха овехтелите страници и се учудваха на странния правопис, радваха се, когато прочетат някоя дума, изписана с непознати букви, обсъждаха илюстрациите. Не по-малко любопитство предизвикаха у тях и старите документи, свързани с военната история на страната. У децата се появи усещането, че държат предмети с обществено значение и че и малкото копченце от пагона на изявен ваеннослужещ може да има социално и историческо значение. След това нарисуваха петлици, копчета от военни дрехи и порцелановата бъкличка с много интересна лична история.
Като обобщение за всичко направено до този момент, д-р Стефанка Кръстева им представи една сребърна чашка, подарена от руския император Николай ІІ на български опълченец. Децата я разглеждаха и направиха много добро описание на предмета.
Не се затрудниха и пред витрините, посветени на Васил Левски и на българския хайдутин. Тук те проявиха компетентност, отговаряйки на въпросите: защо в музеите има витрини и за какво служат те, какво трябва да бъде държанието на посетителите пред тях, защо всяка витрина съдържа такива предмети, с които може да се изгради един кратък разказ.
Срещата с учениците завърши с пожелание за весели празници и с обещание още през януари да направят ново занятие в музея.
На 15 декември 2011 г. се проведе второто занятие на експерименталната група по музейно възпитание при 31 СУЧЕМ със старши възпитател Поля Арнаудова. Срещата започва с информация за резултатите от анкетата, а след това по желание се прочете съчинение на тема „ Защо в двора на музея оръдията мълчат“, направено като самостоятелна работа в къщи.
Съвсем изненадващо по време на занятието се появи кукла–момченце, от детски куклен театър, чийто автор е художникът Георги Петров.
То прояви желание присъставащите да му дадат ново име, като изходят от факта, че обича непрекъснато да задава въпроса „защо“ и отговорите му винаги започват със „защото“. След кратки дебати учениците се спряха на името Любопитко-многознайко. Децата, кръщавайки куклата, много бързо осъзнаха, че те също са любопитковци и искат всичко да знаят и по тоя повод нарекоха себе си любопитковци-многознайковци.
Вярна на себе си куклата постави първия си въпрос: Защо предметите в музея могат да говорят? Настъпи пълно мълчание и объркване. Веднъж отговорят на въпроса, защо в двора на музея оръдията мълчат, а пък сега– могат ли предметите, съхранени в музея, да говорят. За да им помогне куклата им постави следната задача: Разгледайте предметите поставени пред вас! Опишете устно какво виждате. Кажете за какво служат!
И така, многознайковците, въоръжени с лупи и линии, разглеждаха различни вещи, съхранявани в музея, и стигнаха до извода, какво е „музеен предмет“ и какви са неговите информационни свойства, какво е автентичен предмет, копие, уникат. Приятно се изненада д-р Стефанка Кръстева – ръководител на програмата „Здравей, музей“, от начина, по който деветгодишните деца се отнесоха към старите над 100 години книги. Те с голямо вълнение и страхопочитание разгръщаха овехтелите страници и се учудваха на странния правопис, радваха се, когато прочетат някоя дума, изписана с непознати букви, обсъждаха илюстрациите. Не по-малко любопитство предизвикаха у тях и старите документи, свързани с военната история на страната. У децата се появи усещането, че държат предмети с обществено значение и че и малкото копченце от пагона на изявен ваеннослужещ може да има социално и историческо значение. След това нарисуваха петлици, копчета от военни дрехи и порцелановата бъкличка с много интересна лична история.
Като обобщение за всичко направено до този момент, д-р Стефанка Кръстева им представи една сребърна чашка, подарена от руския император Николай ІІ на български опълченец. Децата я разглеждаха и направиха много добро описание на предмета.
Не се затрудниха и пред витрините, посветени на Васил Левски и на българския хайдутин. Тук те проявиха компетентност, отговаряйки на въпросите: защо в музеите има витрини и за какво служат те, какво трябва да бъде държанието на посетителите пред тях, защо всяка витрина съдържа такива предмети, с които може да се изгради един кратък разказ.
Срещата с учениците завърши с пожелание за весели празници и с обещание още през януари да направят ново занятие в музея.
Други публикации
Напиши коментар