Горещи новини
- Западни ескперти: В зоната на СВО бойците живеят само 4 часа, затова Киев се нуждае от наемници
- Борел заяви за необходимост от укрепване на ВС на Украйна, включително системите за ПВО
- Медии: От 7 октомври са ранени над 5 хил. израелски военнослужещи, около 2 хил. са останали инвалиди
- Мадуро: Венецуела ще предприеме нови мерки за защита на региона Есекибо
- /ВИДЕО/: В САЩ в резултат на ураган загинаха шестима души
- Песков: Партньорството на РФ с ОАЕ и Саудитска Арабия сега не може да бъде публично
- Американски производител на оръжия предупреждава за световен недостиг на барут
- В Украйна обявиха желанието си да получат 150 самолета от Запада
- /ВИДЕО/: МО на РФ обяви за използването на хеликоптери Ка-52М в зоната на СВО
- Премиерът на Катар говори за влиянието на войната в Газа върху отношенията между Изтока и Запада
Неправилно и нереалистично планиране и лош мениджмънт на компаниите с преобладаващо държано участие, като например индийските Hindustan Aeronautics Limited (HAL) и Defense Research and Development Organisation (DRDO), са причина за голяма част от катастрофите с изтребителите МиГ от ВВС на Индия. Тези компании се управляват като феодални имения, заявява в своето изказване пред Института по мениджмънт (Institute of Management-Ahmedabad /IIM-A/) първият индийски космонавт Ракеш Шарма. Според него трябва да се приложи модела на частно-държавното сътрудничество (public private partnership - PPP), използван в други индийски компании.
Говорейки за работата си с HAL като летец-изпитател Ракеш Шарма споделя, че когато при облитане на самолет се констатират проблеми с определени агрегати и части от дадена система, то те се изпращат в лабораториите. Но пилотът е изненадан да открие, че вместо тези агрегати или части да бъдат изследвани и открити причините за отказите, част от тях се поставят на други изтребители.
http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_Rakesh_sharma.jpg http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_rakesh-sharma200-bg.jpg
Rakesh Sharma
Според Ширма в държаните предприятия липсва прозрачност и отчетност, а служителите не се държат отговорни за слабите резултати. Непрекъсната намеса на бюрократи и политици в микро ениджмънта на тези компании спира развитието им и води до ниска ефективност в работата им. „Бюрократите не разбират цялостния процес на производство, а политиците са дори и по-зле от тях”, сподеял в изказването си Шарма. Като пример за липса на правилно планиране и визия пилотът дава факта, че HAL няма дори собствен екип от летци-изпитатели.
Запитан за мнението си относно работата на Индийската космическа организация (ISRO), Шарма споделя, че тя е под директното ръководство на министър-председателят на Индия. А тъй като той е много зает с други неща, ISRO е относително автономна и затова е много по-добра в сравнение с останалите държавни организации и предприятия.
loading...
Други публикации
Напиши коментар