Горещи новини
- Shot: ВСУ струпват голямо количество техника на НАТО и елитно подразделение в Суджа край Курск
- Зеленски призова Запада да предостави на Киев повече системи за противовъздушна отбрана Patriot
- В Сирия въведоха забрана за внос на стоки от Русия, Иран и Израел, отварят пътя за внос от други страни
- The Wall Street Journal: Тръмп възнамерява да посети Китай след встъпването в длъжност
- Гутериш: Разпределянето на хуманитарна помощ в Газа няма да бъде лесно
- Примирието влезе в сила в ивицата Газа. Нетаняху: Израел може да поднови войната с по-голяма мощ
- /ВИДЕО/ Мирошник: Пленени украински бойци разказаха за заповед да се убиват рускоезични
- Москва: Нормализирането на отношенията със САЩ ще отнеме десетилетия
- Bloomberg: Шестима от десетте най-богати хора в света посетиха имението на Тръмп
- Бербок обясни вирусна снимка с Шолц, протегнал ръка към нея, а тя е с гръб към него /СНИМКА/
pan.bg
На европейската платформа за обществени поръчки TED (Tenders Electronic Daily), шведската агенция за обществени поръчки Försvarets Materielverk (FMV) обяви сключването на рамков договор с BAE Systems Hägglunds за доставка на 436 броя съчленени превозни средства за всякакъв терен Bv 410. Договорът се оценява на 7,6 милиарда шведски крони (690 милиона евро) и включва резервни части и логистична поддръжка. Договорът е в рамките на програмата Cold-Weather All-Terrain Vehicle (CATV), към която Швеция, Германия, Обединеното кралство и Нидерландия се присъединиха през 2019 г., за да разработят съвместно превозно средство за всички терени като наследник на Hägglunds Bv 206. Намерението е да се създадат пет национални версии въз основа на резултата от съвместната разработка, в който ще се вземе най-доброто от локално разработените системи. Германия има нужда от 140 машини на очаквана цена от около 280 милиона евро. В момента Германия е в процес на финализиране на техническите си изисквания, след което ще бъде поискано одобрение от парламента за първоначална покупка от 25 милиона евро, съобщава ресурса Estonian Free Press. Около 18 милиона евро от специалния фонд на Бундесвера са отделени за проекта през 2023 г. и бюджетни кредити за поети задължения от малко под 1,2 милиарда евро за следващите години. Това съобщение за новата шведска поръчка е донякъде озадачаващо. Шведската агенция за обществени поръчки (FMV) е подписала договор с BAE Systems за производство и доставка на 127 превозни средства Bandvagn 410, подобрена версия на верижната бронирана всъдеходна машина BvS10 MkII, с напълно автоматични трансмисии Allison - 127 превозни средства, а не 436. Bandvagn 410 предлага висока тактическа мобилност в труден терен, както и амфибийна способност. Максималната й скорост може да достигне до 65 km/h. От FMV заявяват, че Bandvagn 410 предлага уникални възможности в трудни терени и ситуации. Поставят се строги изисквания за оперативна надеждност на верижното превозно средство, което може да се използва в перспективна бойна среда. Това включва и отделните компоненти в машината, сред които Allison Transmission Series 3000 е много важна част. IM Transmission, оторизиран дистрибутор на Allison, отговаря за доставката на скоростната кутия за FMV: „Ние работихме с Allison Transmission по отношение на трансмисиите за нашия Bandvagn 410 от дълго време и сме много доволни от качествения продукт, който Allison доставя. Сътрудничеството ни с IM Transmission също работи много добре. Те са гъвкав и отговорен доставчик, с когото поддържаме добри отношения“, каза Ола Торен, мениджър по комуникациите в BAE Systems. „Нашата трансмисия Allison 3000 допринася за отлична маневреност при движение в труден терен или навигация в тесни пространства, като същевременно осигурява превъзходна стартова способност и способност за бързо ускорение“, каза Матс Халгрен, разработчик на пазара Nordics в Allison Transmission. BvS10 MkII беше представен за първи път пред публика на изложението за отбрана DSEI 2009 в Лондон. Има по-голям полезен товар, по-високо ниво на защита поради преработения под на корпуса и нов пакет броня, по-мощен двигател Cummins и модернизирана електрическа система. По-ранните версии на Bandvagn 410 вече могат да бъдат намерени в шведските въоръжени сили, като моделът се произвежда с трансмисии от Allison от самото начало. Доставката на 127-те превозни средства беше планирано да започне през 2022 г. и да завърши през 2024 г. По всичко изглежда, че поръчката на шведската армия е увеличена до 436 превозни средства, но тази цифра остава да бъде проверена. В допълнение към Швеция, Германия, Обединеното кралство и Нидерландия в момента използват по-ранните версии на Bandvagn 410. Шведската поръчка е част от съвместна поръчка, извършена от тези страни. В зависимост от това какво са решили страните може да има общо между 500 и 900 машини.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.armyrecognition.com/
Илюстрации: MoD и BAE Systems
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар