"Бастион" се превърна в "Крепост"

Pan.bg 25 юни 2020 | 22:21 views (827) commentaries(0)
img
pan.bg
На фона на отмяната на голямото международно военно изложение Eurosatory 2020, на 8 юни френската компания ARQUUS стартира своето виртуално отбранително изложение E-XPO, за да демонстрира последните си иновации в областта на тактическите, военните и бронираните машини, както и услугите си за поддръжка. По-специално на изложението бяха демонстрирани Fortress Mk 2, Sherpa Light Scout и VAB Mk 3. През годините френската компания ARQUUS (по-рано известна като Renault Trucks Defense) натрупа значителен опит в проектирането и производството на бронирани, тактически и логистични колесни машини. Понастоящем ARQUUS предлага пълна гама от бронетранспортьори и тактически военни камиони в конфигурации 4x4, 6x6 и 8x8 с тегло до 32 t. Богатият 100-годишен опит на Renault Trucks Defense черпи от наследството на две компании, Berliet и Renault, които изиграха решаваща роля за френската армия по време на Първата и Втората световни войни. Компанията все още е основен доставчик на френската армия с международно признато ноу-хау, внедрено в производството на повече от 30 000 военни транспортни средства в експлоатация по целия свят. Fortress Mk 2 („Крепост“) представлява ново поколение двуосни бронетранспортьори и е еволюция на основната версия Mk 1, наричана преди Bastion HM (High Mobility). Бронетранспортьорът Bastion е разработен на базата на шасито на лекия тактически камион VLRA, изпитан в боя, произведен от френската компания ACMAT, която сега е част от ARQUUS. Fortress Mk 1 (на снимката) е брониран Bastion с по-мощен двигател, развиващ 340 к. с. и е оборудван с независимо окачване за повишаване на неговата мобилност. Бронираният автомобил се предлага в два варианта: БТР и товарен. "Крепостта" е с балистична защита и ниво на защита от мини STANAG 4569 Level 2. Машината от варианта Mk 2 е подобрена версия на Mk1, предлагаща балистична и противоминна защита, надстроена до ниво STANAG 4569 Level 3, като същевременно поддържа теглото на машината на нивото на Mk.1 от 14 500 kg. Машината е с бронирана конструкция монокок с V-образен корпус. Целта на V-образните корпуси е да увеличи живучестта на транспортното средство и екипажа чрез отклоняване на насочената нагоре експлозия от наземна мина или импровизираното взривно устройство далеч от превозното средство, както и създаването на наклонена бронирана повърхност. Наклонената броня увеличава количеството на материала, през който трябва да премине




балистичен снаряд, за да проникне в превозно средство, и увеличава вероятността за рикошет. Конструкцията на Fortress MK 2 е разделена на три основни секции: двигателят е отпред, екипажът е в средата (включително водачът и командирът), а отделението за десанта е отзад, проектирано да побере 9 пехотинци. Fortress Mk 2 работи с 6-цилиндров дизелов двигател MD7 с мощност от 340 к. с. комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия. Машината може да достигне максимална скорост от 120 km/h, като максималният й запас от ход е 1200 km.
Л. Дойчинов
По информация на armyrecognition.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка