Финландскaта бронирана машина SISU GPV

Pan.bg 12 дек 2019 | 11:01 views (413) commentaries(0)
img
pan.bg
Отбранителното подразделение на SISU Defense на финландската автомобилна компания SISU Auto изнесе информация за разработването на модифицираната "многоцелева" версия на представената по-рано бронемашина SISU GTP клас MRAP 4Х4, обозначена като SISU GPV (General Purpose Vehicle). За разлика от демонстрираните прототипи на SISU GTP, които имаха обемен брониран корпус с капацитет от 10 до 16 души (включително екипажа), SISU GPV разполага с двуредова бронирана кабина с капацитет от четири или пет души и монтирана отзад каросерия или платформа за качване на товар. SISU GPV използва по-мощен дизелов двигател Mercedes-Benz OM926 с мощност 300 к.с. (типът и мощността на двигателя на машината GTP не бяха официално оповестени) и 6-степенната автоматична скоростна кутия Allison 3500SP, както и обновена трансмисия. Прототипът на базовата машина SISU GTP бе представен за първи път през 2018 година. Подобно на другата финландска машина PMPV от клас MRAP производство на компанията Protolab (също използваща автомобилната част на SISU Auto), бронемашината SISU GTP се предлага основно предимно като сравнително евтин заместител на доста многобройния парк от армейски БТР също произведен от SISU. Това са БТР серия ХА (SISU Pasi) 6x6 произведени през 1980-те години. През април 2018 г. първият прототип на SISU GTP беше предаден за тестване на Министерството на отбраната на Финландия. Според разработчика, SISU GTP е модулна бронемашина с максимално бойно тегло 14 t и максимално тегло на полезния товар до 4500 kg (до 5000 kg във версията GPV) (включително масата на възможното допълнително брониране). Нивата на балистична и противоминна защита не се разкриват. За да се усили защитата от мини, бойното/десантното отделение е поставено отделно от рамата на машината, осигурявайки V-образно дъно за това отделение при плоското дъно на самата машина (което пък осигурява добра проходимост в снега). За да се защити екипажът и десанта, се използва неразкрит засега набор от мерки, наречен общо "Технология SISU Crew Body". Дължината на корпуса е 6 m, височината - 2,5 m, ширината - 2,5 m. Машината е оборудвана с независимо окачване на четирите колела и механизъм за блокиране на диференциала на двете оси. Максималната скорост е повече от 100 km/h. Запасът от ход е до 700 km. Използваните гуми




са 365/80 R20. Все още няма известни клиенти за машините SISU GTP и GPV. През ноември 2018 г. машината SISU GTP бе избрана на търг от Министерството на отбраната на Латвия за бронемашина 4х4, но договорът със SISU Auto за покупката им на стойност 200 милиона долара, който се подготвяше за подписване, беше обжалван от латвийските регулаторни органи поради нарушение на тръжните процедури. Но през август 2019 г. Министерството на отбраната на Латвия отново поднови търга.
Л. Дойчинов
По информация на https://bmpd.livejournal.com
Снимка: SISU Auto
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка