Открита е причината за теча на гориво, довел до поредното спиране от полети на F-35B STOVL

Pan.bg 30 яну 2013 | 15:02 views (10274) commentaries(0)
img flightglobal.com

Екипите инженери, работещи по изтребителя F-35 Joint Strike Fighter (JSF) откриха вероятната причина за отказа, когато на 16 януари поради теч на гориво е прекратено излитане на F-35B STOVL. Изключени са вероятностите това да е поради грешка в техническата експлоатация или конструктивен недостатък. Причината е горивно-хидравличен тръбопровод (с цел спестяване на тегло вместо стандартна хидравлична течност се използва гориво) към работен цилиндър на едно от соплата, който тръбопровод не отговаря на техническите параметри и е със занижени стойности на качествени показатели. Подобен производствен дефект са открити на още шест самолета F-35B STOVL. Такъв тръбопровод няма на другите две модификации на F-35 Joint Strike Fighter (А и С) и те не са спрени от полети.
Дефектните тръбопроводи са върнати на основния доставчик Pratt & Whitney за замяна. Те са произведени от Stratoflex -поддостачик на спомената по-горе компания. Stratoflex, както и компаниите Rolls-Royce и Pratt &Whitney са предприели мерки за повишаване качествения контрол на производството и съвместимостта на различните части, блокове и системи.
Разработва се план за връщане към полети на 25-те изтребителя F-35B, в който са залегнали мерки за замяна и уточняване проверки на горивните тръбопроводи.
F-35B STOVL е най-проблемният вариант от трите модификации. Той бе на крачка от спиране от изпитания и производство, когато министърът на отбраната на САЩ даде едногодишен изпитателен срок, през който да бъдат отстранени възникналите проблеми.

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка