Горещи новини
- Вашингтон изпраща в Украйна бивши афганистански военно-транспортни хеликоптери Ми-17
- Генералният секретар на НАТО каза, че няма да спекулира по темата за експлозиите в Крим
- Властите на Енергодар: Украинските войски откриха масиран огън по града
- В Нова Каховка е унищожена база на руските окупатори
- УТС T-45C Goshawk се е разбил в САЩ
- Тайван провежда военни учения на фона на натиска от страна на Китай
- КФОР увеличи присъствието си на границата между Косово и Сърбия
- Путин е сменил командващия на Черноморският флот, съобщават руски медии
- Военнослужещи от 2-ра Тунджанска механизирана бригада в помощ на населението при обезвреждане на невзривени боеприпаси
- Военно-окръжната прокуратура в Пловдив образува досъдебно производство за простреляните мъж и жена
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
Кораб "Св. Георги" (постр. 1918 г.)
Построен - през 1918 г., в Турция
Вместимост, БРТ - 30
Вместимост, НРТ - 17
Товароспособност в тона - 40
Вписан в "Книгата за големите кораби" при пристанищата към 1.II.1938 г. в раздел Варна (всичко - 19 кораба).
Петър Иванов Търновски. Българското дунавско параходно дело. Защо не успя едно велико кооперативно дело. Печатница "Художник" - София.
Кораб "Св. Георги" ("Селемет")
Двумачтов ветроход с бушприт, построен в Турция, Синоп, товароподемност - 40 т, БРТ - 34, НРТ - 17, излиза от експл. около 1940 г. в Хайфа.
Списък 3 Руски кораби, дошли у нас след революцията през 1917 г. и вдигнали български флаг (по данни на имигрантите и на съвременници)
Тремол Иванов, Морското търговско корабоплаване на Третата българска държава, ИК Галактика, 1996 г.
Кораб "Св. Георги"
Тонаж - 40, стъкмяване - двумачтова, строена - Турция, собственик - Михаил Г. Василев
Таблица от стр. 41, раздел "Гемии, движени само с ветрила"
Алатов, Ст. Залезът на българското гемиджийство
Научно-популярен алманах "ФАР-83"
Забележка: според Тремол Иванов "Св. Георги", купен от Конфино, е използван за разтоварване на изселници евреи от големите кораби на палестинския бряг. Остава в Хайфа. Има и друга версия: че през 1940 г. е потънал в Сулинския канал; според Стайко Алатов "в Хайфа останаха нашите гемии "Св. Георги", "Кооператор", "Успех", "Орион", "Нептун" и др.; според Боян Драганов "За да се улесни нелегалното дебаркиране на бежанците на палестинския бряг, Конфино закупува и изпраща в тамошните води малките гемии "Св.Георги" и "Орион"; Атанас Панайотов и Мариана Кръстева в статията "Българският "Титаник": "Според ветерана капитан Стайко Алатов в Хайфа остават общо 6 български ветрохода: "Св. Георги" (бивш турски "Селемет"), "Кооператор", "Орион", "Нептун", "Шипка" и "Успех". "Св. Георги" наистина е купен от д-р Конфино, но потъва пред Сулина в края на 1940 г., без човешки жертви".
loading...
Други публикации
Напиши коментар