Горещи новини
- В Швеция заложиха подводница от клас Blekinge
- В Полша назоваха следващата цел на Русия след Украйна
- Американските военни отровиха водата край бреговете на Япония
- Ново военно формирование в състава на Сухопътните войски
- При стрелба в Чикаго са ранени четирима души
- Албания преговаря с НАТО за изграждането на военноморска база в Адриатическо море
- Съвместното командване на силите отбеляза своя празник
- Радев: България има своя принос за създаването на Фонда за иновации на НАТО
- Президентът: Българските граждани, нашето общество и институции имат нужда от сигурност, предвидимост и надеждна защита на обществения интерес
- Нови находки правят още по-внушително съкровището от нос Чироза
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
Парушев, Т. Морското стопанство на България 1918-1944 г. Книгоиздателство "Зограф", 2002
Глава III Полагане на основите на съвременното корабостроене и кораборемонт в България през периода 1923-1944 г.
1. Утвърждаване на водещите позиции на държавния сектор в българското корабостроене (1918-1944 г.)
След 1935 г. пристанищната работилница във Варна навлиза в нов етап от своето развитие. За първи път в бюджета й е включен параграф, според който се отпускат необходимите средства за постройка на първия български железен самоходен кораб...(стр. 97)
Благодарение на самоотвержения труд на работниците и специалистите от работилницата моторният железен кораб "Галата" е спуснат на вода през пролетта на 1937 г. Той е с 29 бр.р.т и може да развива скорост 9,7 мили в час, което е близко до проектната му скорост. Едновременно се завършва и строежът на четиритонната моторна лодка "Лилия". (стр. 98)
Иванов, Т. Страници от историята на българското корабостроене, Варна, 1998
Глава II. Създаване и развитие на държавната корабостроителна промишленост в България
2. Варненска пристанищна работилница
През юни 1937 г. са извършени изпитванията на моторния кораб, който е наименуван "Галата". При натоварването му развива скорост 9,7 възла. Едновременно са извършени изпитванията и на четиритонната дървена моторна лодка "Лилия" Бележка 17 (дължина - 8,9 м, широчина - 1,97 м, височина - 0,85 м, мотор 14 к.с.), чиито проектант е Тодор Плющев.
Бележка 17. Предназначена да разхожда по р. Камчия туристите, превозени по море до устието на реката.
Повече информация за работилницата за лодки на Тодор Симеонов Плющев във Варна (ок. 1924 г.) тук:
http://pan.bg/view_article-36-12022-Rabotilnicata-za-lodki-na-Todor-Simeonov-Pljushtev-vyv-Varna-ok-1924-g%29.html
Кънчев, К. Нашето Черноморие, Варна, 1938
Морското крайбрежно плаване напоследък застъпва в своите редовни пътувания и р. Камчия, като плаването по море се извършва от моторна лодка "Галата", а това по р. Камчия - от моторна лодка "Лилия"


loading...
Други публикации
Напиши коментар