Горещи новини
- /ВИДЕО/: Мрежата си спомни думите на Жириновски за бъдещето на Сирия след свалянето на Асад
- Появиха се съобщения за подготовка за изтегляне на руската авиация от Сирия /СНИМКА/
- Руското външно министерство направи изявление относно ситуацията в Сирия
- Зеленски отказа предложението на Тръмп за незабавно прекратяване на огъня в Украйна, разчита на САЩ и целия свят
- Доналд Тръмп призова за незабавно прекратяване на огъня в Украйна
- Флотилен адмирал (о.р.) проф. Боян Медникаров отличен с орден от президента Румен Радев
- Депутат от Държавната дума: Русия вероятно ще бъде принудена да демонтира и изведе техника от Сирия
- Reuters: Много е вероятно Асад да е загинал в самолетна катастрофа
- Тръмп оцени загубите на ВСУ на 400 хиляди военнослужещи и на много повече цивилни
- Трети випуск парамедици с дипломи от ВМА
Към края на 1938 г. търговците братя Алшех докараха във Варна русенските двехилядитонни шлепове „Арда” и „Витоша”. С влекача „Иван Вазов” под командуването на капитан Писмений тези шлепове започнаха да извозват каменни въглища от Бургас за Варна. След като дейността се разрасна, докараха от Русе още един шлеп.
Алатов, Ст. Залезът на българското гемиджийство. В: Научно-популярен алманах "ФАР-83"
В края на 1938 г. братя Алашек - търговци и комисионери от Варна, докарват от р. Дунав в Черно море шлеповете „Арда” и „Витоша”, заедно с влекача "Ив. Вазов", под командването на капитан Писмений. С тях започват превоз на каменни въглища от Бургас за Варна. По-късно е докаран и трети шлеп.
Тремол Иванов, Морското търговско корабоплаване на Третата българска държава, ИК Галактика, 1996 г.
Бележка 1: Зад братя Алшех/Алашек вероятно стои събирателно дружество "Братя Алшех" от Варна, което се е занимавало с търговия с жито в периода 1932-1944 г. Дружеството е включено под номер 426 в "Сборник от материали за документалното богатство на Варненския край", издание на Окръжен държавен архив от 1978 г. със съставители Мария Пенкова, Борислав Дряновски, Люба Петкова и Стефан Лилов.
Бележка 2: За един "моторен влекач "Иван Вазов" с 56,2 бр. рег. т, собственост на Българското а. д. за речни и морски транспорти, Русе" съобщава
Давид Б. Коен в книгата "Ограбването и разоряването на българското стопанство от германските империалисти през Втората световна война", издание на "Наука и изкуство" от 1966 г. Не е известно дали влекача "Иван Вазов", използван за доставянето на шлеповете „Арда” и „Витоша” от р. Дунав на Черно море през 1938 г. е идентичен с моторния влекач "Иван Вазов", за който съобщава Д. Коен.
Бележка 3: През 1948 г. се извършва национализация на съдовете на акционерни дружества и на отделни частни лица. Те се предават в собственост на параходство БРП и пристанищното управление...Национализирани са корабите, както следва:...От Петко Ник. Пърпов - влекачи "Шумен",
"Ботев", шлеп "Преслав", мот. лодка "Септември", дълбачка "Дойран"...От А. Пинкас - влекач "Ив. Вазов", шлеп "Арда", танк "Пирин"...
Дойков В., Радоев Й. и Казаков Й. Български трицвет по Дунава. Варна, 1985 г.
Алатов, Ст. Залезът на българското гемиджийство. В: Научно-популярен алманах "ФАР-83"
В края на 1938 г. братя Алашек - търговци и комисионери от Варна, докарват от р. Дунав в Черно море шлеповете „Арда” и „Витоша”, заедно с влекача "Ив. Вазов", под командването на капитан Писмений. С тях започват превоз на каменни въглища от Бургас за Варна. По-късно е докаран и трети шлеп.
Тремол Иванов, Морското търговско корабоплаване на Третата българска държава, ИК Галактика, 1996 г.
Бележка 1: Зад братя Алшех/Алашек вероятно стои събирателно дружество "Братя Алшех" от Варна, което се е занимавало с търговия с жито в периода 1932-1944 г. Дружеството е включено под номер 426 в "Сборник от материали за документалното богатство на Варненския край", издание на Окръжен държавен архив от 1978 г. със съставители Мария Пенкова, Борислав Дряновски, Люба Петкова и Стефан Лилов.
Бележка 2: За един "моторен влекач "Иван Вазов" с 56,2 бр. рег. т, собственост на Българското а. д. за речни и морски транспорти, Русе" съобщава
Давид Б. Коен в книгата "Ограбването и разоряването на българското стопанство от германските империалисти през Втората световна война", издание на "Наука и изкуство" от 1966 г. Не е известно дали влекача "Иван Вазов", използван за доставянето на шлеповете „Арда” и „Витоша” от р. Дунав на Черно море през 1938 г. е идентичен с моторния влекач "Иван Вазов", за който съобщава Д. Коен.
Бележка 3: През 1948 г. се извършва национализация на съдовете на акционерни дружества и на отделни частни лица. Те се предават в собственост на параходство БРП и пристанищното управление...Национализирани са корабите, както следва:...От Петко Ник. Пърпов - влекачи "Шумен",
"Ботев", шлеп "Преслав", мот. лодка "Септември", дълбачка "Дойран"...От А. Пинкас - влекач "Ив. Вазов", шлеп "Арда", танк "Пирин"...
Дойков В., Радоев Й. и Казаков Й. Български трицвет по Дунава. Варна, 1985 г.
Други публикации
Напиши коментар