Горещи новини
- Зеленски в Суми представи своя „план за победа“ над Русия
- The Washington Post разказа как Хамас подготвя "изненада" за Израел
- Новият лидер на Хизбула загина след удар по Бейрут
- В Лондон окачиха плоча в памет на марулята, която „оцеля“ след премиерството на Лиз Тръс
- МО РФ: Руска ПВО свали HIMARS и Hammer
- Тръмп призова да не се забранява на Израел да атакува ядрените съоръжения на Иран
- СЗО предупреди за разпространението на силно заразния вирус Марбург. Какво трябва да знаете
- /ВИДЕО/: Космическият кораб Crew Dragon ще се върне на Земята на 8 октомври
- Премиерът Димитър Главчев и министър Красимира Стоянова наградиха екипите на ДАО, евакуирали българските граждани от Ливан
- Държавният глава връчи отличията на лауреатите на президентската инициатива Награда „Джон Атанасов“ за 2024 година
Кораб за размагнитване проект 1799
"Капитан I ранг Димитър Добрев" - No 206
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Корабът е построен в Щетин, Полша, и предаден на България през 1988 г.
Предназначен е за извършване на електромагнитна обработка на кораби с водоизместване до 15 000 t.
Възможностите на СБР вече не стигат и са необходими кораби с нови ТТХ. Такава поръчка от ВМФ е дадена на ЦКБ-51 през 1965 г. За главен конструктор на този кораб, проект 1799, е назначен А. С. Рачков. Корабът е снабден със специлна нискомагнитна енергетична установка за осигуряване на размагнитване със система за автоматично регулиране. Тя е оборудвана с необходимата измервателна апаратура. Корпусът на кораба е изработен от нискомагнитна стомана.
Прототипът е построен през 1970 г. в Хабаровския корабостроителен завод.
В други флотове: Полша, Югославия.
Тактико-технически характеристики
Водоизместване, стандартно - 1854 т, пълно - 2005 т.
Размери:
- дължина - 69,5 м;
- широчина - 13,8 м;
- газене - 3,8 м.
Задвижване - два дизелови двигателя "Згода-Зулцер" 8-АL (2х1400 к. с.) с обща мощност 2800 к. с., 2 винта, 2 ДГ-400, 1 ДГ-220, 2 ДГ-645, 1 ДГ-260.
Скорост - 13,8 възла.
Район на действие - 1100 морски мили при скорост 13 възла.
Автономност - 30 денонощия.
Екипаж - 36 души (6 офицери, 20 старшини и 10 матроси).
Електроника - РЛС "Печора".
"Капитан I ранг Димитър Добрев" - No 206
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Корабът е построен в Щетин, Полша, и предаден на България през 1988 г.
Предназначен е за извършване на електромагнитна обработка на кораби с водоизместване до 15 000 t.
Възможностите на СБР вече не стигат и са необходими кораби с нови ТТХ. Такава поръчка от ВМФ е дадена на ЦКБ-51 през 1965 г. За главен конструктор на този кораб, проект 1799, е назначен А. С. Рачков. Корабът е снабден със специлна нискомагнитна енергетична установка за осигуряване на размагнитване със система за автоматично регулиране. Тя е оборудвана с необходимата измервателна апаратура. Корпусът на кораба е изработен от нискомагнитна стомана.
Прототипът е построен през 1970 г. в Хабаровския корабостроителен завод.
В други флотове: Полша, Югославия.
Тактико-технически характеристики
Водоизместване, стандартно - 1854 т, пълно - 2005 т.
Размери:
- дължина - 69,5 м;
- широчина - 13,8 м;
- газене - 3,8 м.
Задвижване - два дизелови двигателя "Згода-Зулцер" 8-АL (2х1400 к. с.) с обща мощност 2800 к. с., 2 винта, 2 ДГ-400, 1 ДГ-220, 2 ДГ-645, 1 ДГ-260.
Скорост - 13,8 възла.
Район на действие - 1100 морски мили при скорост 13 възла.
Автономност - 30 денонощия.
Екипаж - 36 души (6 офицери, 20 старшини и 10 матроси).
Електроника - РЛС "Печора".
Други публикации
Напиши коментар
А дали проекта е 1799 ???
Не е. Поне според документите на ВМС от последните
20 години това е проект 130.