Хидрографски кораб проект 861-МВ

Pan.bg 08 юли 2011 | 07:49 views (8165) commentaries(5)
image" alt="img" /> Хидрографски кораб проект 861-МВ
(НАТО - клас "Мома")

И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000

Важно условие за осигуряване на висока бойна готовност през 60-те години става систематичното разузнаване силите на вероятния противник във всички възможни райони на плаване още в мирно време. То се провежда с цел навременното откриване на възможната заплаха от страна на вероятния противник и подготовката на адекватни ответни мерки.


След широкото внедряване във флотa първоначално на радиовръзките, а след това и на радиолокационните и хидроакустически системи (т. е. радиотехническите системи), основните източници на информация за вероятния противник стават радио- и радиотехническите излъчвания.

За водене на радиотехническо разузнаване по тези излъчвания в районите, където се намират военноморските сили на вероятния противник, се налага да се създаде система от разузнавателни кораби. Трябва да се отбележи, че подобни кораби има в състава на почти всички флотове.

Част от строящите се хидрографски кораби са доставени като разузнавателни. Във флота на Съветския съюз се появяват следните разузнавателни кораби (СРЗК) проект 850 и през 1965 - 1973 г. МРЗК проект 861М.

За нуждите на Българския флот е поръчан такъв кораб в Полша.

Тактико-технически данни

Корабът е построен в Гданск, Полша, през 1977 г. Под български флаг плава под името "Адмирал Бранимир Орманов" с бордови номер 431 и е базиран във Варна.

Водоизместване

-стандартно - 1400 т
-пълно - 1530 т.

Размери:

- дължина - 73,34 м;
- широчина - 10,8 м;
- газене - 3,9 м.

Задвижване - два дизелови двигателя "Згода - Зульцер" 6ТД48 с мощност 4400 к. с.(2х2200 к. с.), 2 винта.

Скорост - 17,0 възла.

Лаборатории - 4.

Район на действие - 10 000 морски мили при скорост 12 възла.

Автономност - 25 денонощия.

Екипаж - 85 души (от тях 19 научни сътрудници).

Електроника - 2 РЛС "Дон", 1 РЛС "Палма".

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 5

  1. #1
    andrei72 23 дек 2011, 21:04
     
    0
     
    0

    малко поправки в текста : първо район на действие 10848nm при икономичен ход - 11 възла - 140 об/мин. и стъпка на винтовете - 6,3; второ - автономност - 35 денонощия

  2. #2
    andrei72 23 дек 2011, 21:08
     
    0
     
    0

    и трето което пропуснах- спуснат на вода 25.12.1975 г а вдигане на ВМФлаг 29.03.1976г

  3. #3
    Пом. ком ХК-401 30 юли 2012, 16:11
     
    0
     
    0

    и бордовият номер беше 401

  4. #4
    1964 22 окт 2014, 15:29
     
    0
     
    0

    Двигателите, мисля бяха 2х1800 кс, винтовете с ВРШ, не може да е пуснат на вода 1975, а да е произведен 1977г. Рефрежираторна система, парна отопление, ел. отопление, паротушен, система против обледеняване,противопожарна система и т.н. и т. н. Много хубав мореходен, с възможности за плаване в полярни и тропически води. За мен е чест, че бях част от историята му и от иторията на ВМФ и на НРБ

  5. #5
    Вальо 20 май 2015, 21:23
     
    0
     
    0

    Изпълнявах задачи на този кораб през есента на 1986 година. Хареса ми и никога няма да забравя тези дни. Дори тогава получих свидетелство за морско кръщене за името "Змиорка" :) над 10000 мили. Незабравимо преживяване!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка