Горещи новини
- ГЩ, Украйна: Напрежение в Кураховското и Покровското направление
- Бойци на ГУР повредиха руския миночистач "Олександър Обухов"
- Британското разузнаване: През септември руснаците претърпяха рекордни загуби във войната в Украйна
- ДА СИ СПОМНИМ: 11 ГОДИНИ БЕЗ КОМАНДИРА НА ГАБРОВНИЦА и АС НА ТУ-134 ДИМИТЪР МЕДАРСКИ
- ГАЛЕРИЯ - 80 ГОДИНИ ОТ ГЕРОЙСКАТА СМЪРТ НА ВЪЗДУШНИЯ АС ПЕТЪР БОЧЕВ
- Девет ключови цели: кои цели в Иран Израел може да атакува
- Вучич: „Конфликтът в Близкия изток ще улесни напредването на руснаците в Украйна“
- Британски политолог: Догодина Украйна ще започне ново контранастъпление
- Генерал-майор Нейко Ненов е удостоен посмъртно с награда за 25-ата годишнина на Бригада „Югоизточна Европа“
- На Сирски е поставена задача, на всяка цена да задържи Курск
" alt="img" /> Базови миночистачи проект 1265 "Яхонт"
(НАТО - клас "Соня")
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Основните типове базови миночистачи в третото следвоенно десетилетие са по-нататъшно развитие на тези, които се строят през второто следвоенно десетилетие.
Главният конструктор на проект 1265 е Д. И. Рудаков (след това А. Т. Ильичев). Прототипът е построен в корабостроителния завод в Петрозаводск и влиза в състава на флота на 31 декември 1972 г.
В сравнение с предишните миночистачи от 60-те години на проект 1265 въоръжението е с по-съвременно противоминно оръжие и прибори.
Автономността е увеличена от 7 до 15 денонощия, има допълнителните средства за свръзка. На кораба са приложени комплекс от мерки за понижаване на магнитното, електрическото и електромагнитното поле. На него е подобрена обитаемостта, възприето е целогодишно кондициониране на въздуха в жилищните помещения и бойните постове. Корабът е с много добри мореходни качества.
Новият миночистач има комплекс от противоминно въоръжение - дълбоководен контактен трал, неконтактен акустичен трал, електромагнитен трал, соленоиден трал, търсач-унищожител на мини, хидроакустична станция за откриване на котвени и дънни мини, хидроакустична станция за подводна свръзка.
Тактико-технически характеристики
За нуждите на Българския флот са доставени 4 кораба с наименования и бордови номера както следва: "Бриз", "Шквал", "Прибой", "Щорм" - No 61, 62, 63, 64. Построени са в СССР.
Водоизместване - 390/430 т.
Размери:
- дължина - 49,0 м;
- широчина - 8,8 м;
- газене - 2,75 м (със спускаема ХАС - 4,8 м).
Задвижване - 2 дизелови двигателя 9ДРА 210 с мощност 2200 к. с. (2х1100 к. с.), 2 винта, ЗДГ-100.
Скорост - 15 възла.
Район на действие - 1700 морски мили при скорост 10 възла. Автономност - 15 денонощия.
Гориво - 27,1 т.
Екипаж - 43 души (5 офицери, 20 старшини, 18 матроси).
Въоръжение - артилерийско 1 двойно 30-мм оръдие - АК-230, 1 двойно 25-мм оръдие, 2х4ПЗРК "Стрела" 2М-3М.
Тралове - контактен ПЭМТ-4, соленоиден електромагнитен СТ-2, акустичен АТ-5, повърхностен мрежов трал ТС-1, ХАС МГ-69, МГ-79 за търсене на котвени и дънни мини, контактен ГКТ-2
Базиране - Атия (Бургас).
(НАТО - клас "Соня")
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Основните типове базови миночистачи в третото следвоенно десетилетие са по-нататъшно развитие на тези, които се строят през второто следвоенно десетилетие.
Главният конструктор на проект 1265 е Д. И. Рудаков (след това А. Т. Ильичев). Прототипът е построен в корабостроителния завод в Петрозаводск и влиза в състава на флота на 31 декември 1972 г.
В сравнение с предишните миночистачи от 60-те години на проект 1265 въоръжението е с по-съвременно противоминно оръжие и прибори.
Автономността е увеличена от 7 до 15 денонощия, има допълнителните средства за свръзка. На кораба са приложени комплекс от мерки за понижаване на магнитното, електрическото и електромагнитното поле. На него е подобрена обитаемостта, възприето е целогодишно кондициониране на въздуха в жилищните помещения и бойните постове. Корабът е с много добри мореходни качества.
Новият миночистач има комплекс от противоминно въоръжение - дълбоководен контактен трал, неконтактен акустичен трал, електромагнитен трал, соленоиден трал, търсач-унищожител на мини, хидроакустична станция за откриване на котвени и дънни мини, хидроакустична станция за подводна свръзка.
Тактико-технически характеристики
За нуждите на Българския флот са доставени 4 кораба с наименования и бордови номера както следва: "Бриз", "Шквал", "Прибой", "Щорм" - No 61, 62, 63, 64. Построени са в СССР.
Водоизместване - 390/430 т.
Размери:
- дължина - 49,0 м;
- широчина - 8,8 м;
- газене - 2,75 м (със спускаема ХАС - 4,8 м).
Задвижване - 2 дизелови двигателя 9ДРА 210 с мощност 2200 к. с. (2х1100 к. с.), 2 винта, ЗДГ-100.
Скорост - 15 възла.
Район на действие - 1700 морски мили при скорост 10 възла. Автономност - 15 денонощия.
Гориво - 27,1 т.
Екипаж - 43 души (5 офицери, 20 старшини, 18 матроси).
Въоръжение - артилерийско 1 двойно 30-мм оръдие - АК-230, 1 двойно 25-мм оръдие, 2х4ПЗРК "Стрела" 2М-3М.
Тралове - контактен ПЭМТ-4, соленоиден електромагнитен СТ-2, акустичен АТ-5, повърхностен мрежов трал ТС-1, ХАС МГ-69, МГ-79 за търсене на котвени и дънни мини, контактен ГКТ-2
Базиране - Атия (Бургас).
Други публикации
Напиши коментар
Допусната е техническа грешка. Трал ПЕМТ-4 не е контактен, а електромагнитен. При получаване на кораба не сме имали "повърхностен мрежов трал". На въоръжине имаше също телевизионен търсач.