Горещи новини
- Честита Баба Марта! Здрави, румени, засмени ...
- Сбогом F-16: ВВС на САЩ изграждат нов изтребител, който да замени F-16 Fighting Falcon
- Американските ВВС с B-1 Lancer, в Норвегия: първи патрул над Баренцово море
- ИАРА определи индивидуалните квоти за улов на калкан през 2021 г.
- ВЕТРОХОДНА РЕГАТА "ТРЕТИ МАРТ" - ВАРНА 2021
- Националният отбор на Беларус по кану-каяк за юноши и девойки проявява интерес към Русе за спортен лагер
- F-35 е миналото: изтребителят от 6-то поколение на ВВС на САЩ ще бъде всичко
- Този самолет за 350 милиона долара остава във въздуха за цяла седмица
- Руската версия: Как Вашингтон лиши България от Южен поток
- Каракачанов в руски медии: След ремонт Су-25 отговаря на стандартите на НАТО
Уолкър “Бъд” Меурин следва инженерство и започва службата си във ВВС на армията на САЩ през септември 1941, три месеца преди нападението на Пърл Хабър.
Първото му назначение е в изтребителна група във Великобритания, като първият свален от него самолет е неговия собствен. По време на тренировъчен полет той се доближава твърде близо до ескортирания от него бомбардировач В-24, закача витлото на един от двигателите му и трябва да скочи с парашут. Месец по-късно през август 1943 г. възстановява честа си като сваля със своя P-47 Thunderbolt първите два немски изтребители. През октомври тов става въздушен ас, което означава, че е отбелязал пет победи във въздуха. До края на годината броят на свалените от него самолети нараства на десет, като така той става първият “двоен ас” на Европейския театър на военни действия. Три от тях са свалени по време на “свободен лов”.
През март 1944 година трябва да скочи с парашут от тежко повредения си изтребител, като френската съпротива оказва помощ и го прехвърля във Великобритания. Преместен е във Филипините, като до края на войната броя на свалените от него самолети нараства до двадесет. Този брой достига до 24 по време на участието му в Корейската война.
До последно лети на леки самолети и получава много писма от влюбени в авиацията хора. В интервю пред списанието на ВВС “Airman” през 2003 г. Уолкър “Бъд” Меурин споделя, че когато постъпва във ВВС си е мислил, че само дори възможността да срещне истински въздушн ас би го направил щастлив.
loading...
Други публикации
Напиши коментар