Горещи новини
- Израел твърди, че е нанесъл въздушен удар по оръжията на армията на Асад в Южна Сирия
- Тръмп допуска среща с Путин преди края на февруари /ВИДЕО/
- Тръмп допуска разполагането на американски доброволци в Украйна
- Тръмп: Русия може, но не иска да унищожи украинските градове /ВИДЕО/
- Тръмп: САЩ предоставиха 350 милиарда долара помощ на Украйна, но къде са тези пари?
- В САЩ допуснаха Русия да запази територии, окупирани по време на СВО
- ГВ "Север": Руските войски в Курска област настъпват в посока Суджа /КАРТА/
- Зеленски: Нито една от страните няма да спечели конфликта на бойното поле
- Състоя се първата среща между Русия и САЩ за Украйна. Какво се знае за резултатите от нея?
- ВМС ОТДАДОХА ПОЧИТ ПРЕД ПАМЕТТА НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ ВЪВ ВАРНА (ГАЛЕРИЯ)
На 29 февруари част от двудневния сбор на командира на ВМС контраадмирал Румен Николов премина на летище „Чайка”. В хангара два от трите вертолета „Пантер” бяха оборудвани в различни варианти за мисията търсене и спасяване на море. Пред основния команден състав на флота, представители на местната власт, на взаимодействащи държавни институции и на медии командирът на Морската вертолетна авиобаза подполковник Милен Хинтоларски разясни историята, използването по света, тактико-техническите характеристики и задачите на най-модерната машина на фирмата производител. Той направи акцент върху морското търсене и спасяване, а и в отговор на журналистически въпроси картината му бе изяснена в основните й рамки.
Стотина вертолети „Пантер” са основен летателен флот на Бреговата охрана на САЩ от 1985 г. насам, в това число и в района на Аляска. Температурният диапазон на използването им е от минус 40 до плюс 50 градуса. Машината може да спасява от 3 до 5 души като на борда си има двама пилоти, оператор на лебедката, плувец спасител и медицинско лице. Радиусът на действие от 150 – до 180 (с допълнителен резервоар) морски мили с работа в района 30 минути и резерв 30 минути и продължителност на полета 3 часа и 45 минути (4 часа и 30 минути с допълнителен резервоар) напълно покрива отговорната зона на страната ни по международните конвенции. В хода на досегашната подготовка в авиобазата са обучени шестима пилоти и трима оператори на лебедката.
Важен за спасителните действия е 4-каналният автопилот, който по схема от Координационния център осигурява систематично търсене в зададен предполагаем район, сближаване и зависване над обекта на разстояние от един кабелт. Лебедката позволява вдигане и спускане на товари и хора (бедстващи, специални сили, плувец-спасител и т.н.) с максимално тегло до 272 кг, а дължината на кабела е 90 м. Управлението се извършва от оператор, който има възможност да премества вертолета спрямо точката на зависване чрез джой стик. В различни модулни варианти вертолетът може да използва вместо седалки до 4 носилки, да превозва до 10 души от специалните части и др. Предстои в бъдеще да бъде доставено оръдието и торпедата. В началото на лятото се очаква подготовката на авиобазата да приключи предсрочно, при което с новите машини да се изпълняват всичките им свойствени задачи в прости и сложни условия, денем и нощем, по визуален и инструментален способ.
След разясненията сред качилите се на борд 902 бяха командирът на ВМС контраадмирал Румен Николов, бургаският областен управител Константин Гребенаров, варненският кмет Кирил Йорданов и командирът на Военноморска база Бургас комодор Митко Петев. Пилотиран от капитан Христо Радкев вертолетът излетя, около час демонстрира качествата си над крайбрежието, направи два кръга и един „бръснач” над летището и кацна на пистата му.
Други публикации
Напиши коментар