Горещи новини
- Секретна мисия на ракетата Minotaur IV
- Москва протестира срещу Токио заради планове за тренировъчна стрелба до руските граници
- Американската армия ще инвестира в производството на разузнавателни аеростати
- Зеленски обяви готовността си да купи от САЩ 10 системи за противовъздушна отбрана Patriot
- Гърция подписа договор за закупуване на противокорабни ракети MM40 Exocet Block.3C
- До 9 май летищата в Санкт Петербург и Волгоград ще бъдат преименувани на Ленинград и Сталинград
- САЩ не подкрепиха плана на Израел за удар по ядрените съоръжения на Иран
- Нова награда за човек от екипа на „Клуб КРИЛЕ“
- 2024 г. - рекордна за гражданската ни авиация - отзиви от 23-ата среща на българската гражданска авиация (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- /ВИДЕО/: Песков заяви, че новите региони са неразделна част от Русия
Снимка - архив Popay
Из сп. "Морски сговор", бр. 5 от май 1929 г.
Четирима души български моряци са образували събирателно дружество "Тракия" и са закупили моторния шлеп "Волонта", като са го преименували на името на дружеството си "Тракия". Въпросният моторен шлеп е строен през 1917 г. от английското военно адмиралтейство във военното пристанище Ливерпул с извънредно здрава конструкция - обслужвал е между английски и французки брегове през канала Ламанш, а впоследствие е почнал да обслужва по средното течение на Дунав българския и румънския бряг. Шлепът е с водоизместимост 251 тона и с 220 тона товароспособност, с бързина 9 км в час срещу течението и 15 км в час по течението.
Моторният шлеп "Тракия" ще обслужва българското крайбрежие, като пренася от едно местно пристанище на друго разни стоки и предмети при конкурентни навла. Шлепът е записан в списъка на корабите при ломското пристанище. Моторният шлеп "Тракия" се явява пръв български търговски моторен шлеп по река Дунав. Стопаните на шлепа трябва да се насърчават и да им се даде съдействие. Нека и ние си създадем собствен български търговски флот по Дунав, който да обслужва не само нашите крайбрежия, но и целия Дунав от Регенсбург до Сулина, за да се развее знамето ни по чуждестранните пристанища и да се види, че България е крайдунавска държава и има свой собствен търговски флот за обслужване на износната и вносната й търговия.
Секретарят на Ломския клон на Българския народен морски сговор
В раздел "БГ Речен флот" е публикувана нова информация за:
Шлеп "Дунав 1"
http://www.pan.bg/view_article-37-9060-Shlep-Dunav-1-postr-1895-g%29.html
Моторен влекач "Мария"
http://www.pan.bg/view_article-37-9061-Motoren-vlekach-Mariq-postr-1913-g%29.html
Моторен влекач "Дунав"
http://www.pan.bg/view_article-37-9062-Motoren-vlekach-Dunav-postr-1913-g%29.html
Танк "Каблешков"
http://www.pan.bg/view_article-37-9117-Tank-Kableshkov-postr-1914-g%29.html
Танк "Волов"
http://www.pan.bg/view_article-37-9119-Tank-Volov-postr-1914-g%29.html
Танк "Караджата"
http://www.pan.bg/view_article-37-9118-Tank-Karadzhata-postr-1914-g%29.html
Моторен шлеп "Истер"
http://www.pan.bg/view_article-37-9126-Motoren-shlep-Ister-ok-1914-g%29.html
Шлеп "Янтра"
http://www.pan.bg/view_article-37-9127-Shlep-Qntra-postr-1914-g%29.html
Други публикации
Напиши коментар