Горещи новини
- /ВИДЕО/: Балтийският флот провежда учения по безопасност на навигацията
- Украински пленник спаси руски войник от FPV дрон
- В РФ обвиниха Германия в русофобия и неонацизъм заради изгонването на Русия от честванията за 9 май
- При взрив на боеприпаси във Владимирска област има пострадали, но няма заплаха за живота им /СНИМКИ/
- Военни протести и обиколки на полигони: Какво се случва в "коалицията на желаещите" /ВИДЕО/
- /ВИДЕО/: Кадри от удари на FAB-500 по бойци и техника на ВСУ в посока Брянск
- Шефът на дипломацията на ЕС обвини САЩ, че не използват лостовете за влияние срещу Русия
- При нападение от екстремисти в Индия са убити най-малко 26 души
- Sky News: Отложиха преговорите в Лондон, тъй като Киев отхвърли плана на САЩ да признае Крим за руски
- FT: Рубио отказа да отиде в Лондон. Преговорите между САЩ и Русия за Украйна продължават без Европа

pan.bg
На 21 март Министерството на отбраната на Съединените щати обяви подписването на договор с Bell Textron за поръчка на нова партида палубни транспортни самолети CMV-22B Osprey с вертикално излитане и кацане. Този договор, един от последните за програмата, е на стойност 590 млн. USD и трябва да бъде завършен до януари 2028 г. Към момента на подписването е отпуснат първият транш от бюджетни средства в размер на 132,1 млн. щ. Според споразумението Bell и Boeing трябва да доставят пет самолета от този тип. Транспортният самолет с вертикално излитане и кацане CMV-22B Osprey заменя Grumman C-2 Greyhound във ВМС на САЩ. Основната задача на тези самолети е да поддържат логистичната верига между базите на сушата и бойната авионосна група. Общо Министерството на отбраната планира да поръча 44 самолета от новото поколение. Първоначалната оперативна способност на първата ескадрила беше постигната през декември 2021 г. Първите експлоатационни опити показват, че CMV-22B може не само да замени C-2 Greyhound, но и да даде възможност за изпълнение на нови задачи за авионосните групи. Благодарение на възможността за вертикално излитане и кацане, самолетът може да доставя товари директно от сушата до избрани кораби, без процеса на претоварване на хеликоптер на борда на самолетоносач. Освен това големият оперативен обхват и възможностите на комуникационните системи означават, че машината може да допълни потенциала на E-2D Hawkeye при задачи за координиране на въздушните операции.
По информация на https://zbiam.pl/
Илюстрация: US Navy
Превод и редактиране: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар