Горещи новини
- Турският дрон Aksungur постави рекорд по височина
- Турция пуска своя система за излитане и кацане на хеликоптери
- Във ВВВУ започна летателен стаж на курсанти с нови хеликоптери и самолети (ГОЛЯМА СТАЖАНТСКА ГАЛЕРИЯ)
- Руска зенитна ракета 40Н6 ли свали украинския изтребител F-16?
- ООН: В Газа настъпи е най-тежката ситуация от началото на атаките - надвиснала е хуманитарна катастрофа
- Lockheed Martin ще увеличи броя на експерименталните F-35 Lightning II
- Напредък на програмата LTAMDS
- Ирак се интересува от руски БЛА "Куб" и "СКАТ"
- Американски ракети AGM-88E AARGM срещу хусите
- Във Върховната Рада признаха, че Украйна все още купува руски газ

pan.bg
Както съобщи гръцкият сайт OnAlert на 13 март 2025 г., модернизацията на четирите подводници от типа Papanikolis (една от тях е показана на сниката) и закупуването на нови подводници са сред програмите, които се очаква да бъдат обявени от гръцкия министър-председател в парламента на 27 март 2025 г. Едновременно с това първата партида от 44 тежки торпеда SeaHake Mod4 трябва да пристигне във военноморската база Саламис в началото на лятото, след значителните закъснения, дължащи се на прекъсвания на веригата за доставки. Гръцкият флот дава приоритет на подобряването на своя подводен флот, за да поддържа оперативните способности, установени с придобиването на четири подводници от типа Papanikolis, базирани на германските тип 214, и модернизацията на Okeanos (S-118), подводница от типа Poseidon, базирана на германската тип 209. По време на морската криза през 2020 г. между Гърция и Турция, тези подводници са проследили множество турски надводни кораби, като са останали неоткрити. Типът Papanikolis е базиран на подводницата тип 214, дизелелектрическа ударна подводница, снабдена със система за задвижване с независимо от въздуха захранване (Air-independent propulsion - AIP), използваща водородни горивни клетки с полимерна електролитна мембрана (PEM) на Siemens. Дължината й е 65 m, ширината - 6,3 m, а водоизместването - 1860 t. Подводницата може да работи с максимална скорост под вода от 20 възела и да се гмурка на дълбочина, близка до 400 m. Проектирана е за продължителност на плаването до 84 дни, с възможност да остане под водата за продължителни периоди от време благо-дарение на своята AIP система. Въоръжението й се състои от осем 533-mm торпедни апарата, способни да изстрелват тежки торпеда UGM-84 Sub-Harpoon. Тяхната задвижваща система включва два дизелови двигателя MTU 16V-396, два зареждащи генератора Piller NTB56.40-10 и електрически мотор Siemens Permasyn, задвижващ нискошумно витло с обратно изкривяване за минимизиране на акустичния подпис. Две тежки торпеда SeaHake Mod4 вече са пристигнали във военноморската база Саламин за целите на обучението и сертифицирането. Тези торпеда нямат бойни глави, а вместо това са оборудвани с устройства, които излъчват светлина и отделят специална течност, за да улеснят извличането им след изстрелване. Те се насочват по оптичен кабел от подводницата, осигуряващ висока точност на попадението. След като батерията им се изтощи, те изплуват на повърхността за извличане. Първите тренировъчни изстрелвания са планирани за май, като през следващите месеци ще има допълнителни учения. Учебните торпеда могат да бъдат превърнати в оперативно оръжие чрез инсталиране на 260 kg експлозивни бойни глави. До края на 2025 г. се очаква гръцкият флот да получи повечето от тежките торпеда, които ще заменят по-старите торпеда SUT Mod0, придобити през 1980 г., и моделите SST4, които остават в употреба. Торпедата SeaHake Mod4 са проектирани за скорости до 50 възела и обхват над 50 km. Те разполагат с усъвършенствани системи за електронно противодействие (Electronic counter-countermeasures (ECCM). Тези торпеда могат да работят както с активни, така и с пасивни системи за насочване и се насочват прецизно чрез оптични кабели. Те могат да бъдат изстрелвани от различни дълбочини при различни морски условия, като същевременно избягват съвременните примамки и контрамерки. Тежащи над 1,5 t, те носят 260 kg експлозивен материал, способен да причини значителни щети на големи военноморски съдове. Първоначалният график за доставка на тези торпеда беше определен за 2023 г., но производителят Atlas Elektronik посочи проблеми с доставките на материали, свързани с войната в Украйна, като причина за забавянето. Гръцкият флот също така експлоатира пет по-стари подводници тип 209. Две единици "209/1100" са в експлоатация повече от 52 години, а две единици "209/1200" имат близо 45 години експлоатационна история. Дългосрочната стратегия включва придобиването на четири нови подводници, които да заменят тези остарели кораби. Гръцкият флот е изразил интерес към няколко проекта, включително: немския Type 209 1400 Mod, френския Scorpene Evolved и Barracuda и шведския Saab A26. Основно изискване е тези подводници да бъдат конструирани в гръцки корабостроителници, за да се запази част от инвестициите в националната индустрия. Именно министърът на националната отбрана Никос Дендиас е предложил пакета от въоръжения, който включва придобиването на четири нови подводници заедно с инициативата за модернизация на тези от типа Papanikolis. Военноморският щаб получи политическо одобрение да проведе проучване на пазара и да поиска оферти за новите подводници, които ще бъдат въведени постепенно през следващото десетилетие. Предвижда се модернизираната подводница Okeanos (S-118) да остане в експлоатация поне още 15 години. Планът на ВМС на Гърция е да завърши програмата за модернизация на типа Papanikolis заедно с доставката на новите подводници, което ще доведе до създаването на флот от девет оперативни подводници, включително Okeanos.
По информация на https://armyrecognition.com/news
Източник на снимката: Hellenic Navy
Превод и редактиране: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар