Горещи новини
- Новият командир на ВВС ген.-майор Николай Русев: "Аз вярвам в колегите си и съм сигурен, че заедно ще успеем"
- /ВИДЕО/: По време на земетресение в Тайланд с магнитуд 7,7 се срути висока сграда
- Протестите в Турция: Задържани са около 1900 души, 150 полицаи са ранени /ВИДЕО/
- Зеленски: Русия се готви за настъпление в три региона на Украйна
- В Израел се подновяват антиправителствените протести
- Путин предложи да се въведе "временно управление" в Украйна, за да се проведат там демократични избори
- ВМС ПОЧЕТОХА 112-ТА ГОДИШНИНА ОТ ПРЕВЗЕМАНЕТО НА ОДРИНСКАТА КРЕПОСТ
- България с 4 медала след втория ден на Петите световни военни зимни игри в Люцерн (Швейцария) (ГАЛЕРИЯ)
- Financial Times: САЩ искат контрола върху всички ресурси на Украйна - Киев плаща цялата помощ от САЩ
- РФ отговори на изявленията на Макрон за миротворци в Украйна: ЕС не е готов да воюва с Русия

pan.bg
На 13 февруари подводницата HMS Halland беше спусната на вода в корабостроителницата Saab Kockums в Карлскруна. Това е последната модернизирана единица от типа A19 Gotland. HMS Halland е третият кораб от поредицата, подложен на обширна модернизация HTMGtd (Halvtidsmodifiering Gotland; Gotland-class mid-life modernisation). Това беше постигнато преди при прототипа на HMS Gotland (през 2018 г.) и неговия сестрински кораб HMS Uppland (2019 г.). Договорът за изпълнение на модернизацията HTMGtd Hallanda беше подписан между Saab Kockums и FMV (Försvarets materielverk - Администрация за доставки на въоръжените сили) през март 2022 г. Стойността му е 1,1 милиарда шведски крони. В рамките на HTMGtd беше решено да се изберат същите системи като тези, предвидени за следващото поколение подводници Blekinge (A26), които в момента са в процес на изграждане. Така се постигна унифициране на оборудването, което доведе до стандартизация на хардуера (сервиз и резервни части) и улесни обучението на екипажа и възможността за тестване на възприетите решения преди завършване на конструкцията на прототипа A26. След HTMGtd HMS Gotland получи нови технически системи за наблюдение, включително сонар, радар и оптикоелектронни устройства. Носът е снабден с активен сонар SA9510S и многолъчев ехолот EM 2040 Dual RX – и двата произведени от Kongsberg Maritime. Първият се използва за подводна навигация и избягване на препятствия, включително откриване на котви и плаващи мини. Освен това, той е проектиран да картографира профила на морското дъно пред кораба. Сонарът генерира 3D изображения. Поддържа се от ехолот с висока разделителна способност. Друга нова функция е премахването на единствения перископ Thales Optronics CK038 с конвенционален оптичен канал. Той беше заменена от оптикоелектронната система Safran Series 30 SOM (search optronic mast). Тя е монтирана под здрав непробиваем корпуса и е разположена в телескопична, опростена пластмасова мачта, а сензорите са свързани към бойната система на подводницата чрез оптични влакна. Тактическата система за радиоразузнаване RESM също бе планирана за подмяна. Оригиналната система Thales Manta S беше заменена от Exelis (Harris) ES-3701U. Системата прехваща, анализира и идентифицира сигнали в обхватите на радара, дори и в условия на активни смущения. Промените в системите за наблюдение доведоха до необходимостта от подмяна и на бойната система. Това се дължи и на нейното стареене и край на експлоатационния й живот. Съществуващата система Saab (бивш CelsiusTech Systems) IPS-19, „подводен“ вариант на 9LV Mk 3, известен във ВМС на Швеция като SESUB 940, е заменен с по-нова версия. Новата бойна система е защитена и от кибератаки. Поради забавянето на програмата A26, шведите бяха принудени "да реанимират" старите единици A17S , които преди това искаха да продадат на Полша.
По информация на https://zbiam.pl/
Снимка: Saab
Превод и редактиране: pan.bg
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

Други публикации
Напиши коментар