Нова придобивка за гръцките ВМС

Pan.bg 21 юни 2024 | 16:02 views (759) commentaries(0)
img
pan.bg
На 11 юни във военноморската база в Саламин, най-голямото съоръжение от този тип на гръцките военноморски сили (PN, Polemikó Naftikó), се състоя церемония по вдигане на флага на борда на спомагателния кораб Perseas (A 377). Поръчаният кораб е първият в гръцката история, посветен на т.нар обща поддръжка за дейността на други звена, включително специалните сили. Най-важното е, че това не е кораб, построен "от нулата" по поръчка на Polemikó Naftikó, а дарен от фондацията с нестопанска цел Aikaterini Laskaridis. Заслужава да се отбележи, че това е петият кораб, дарен от тази фондация на националните ВМС. През декември 2014 г. беше доставена 37-m ветроходна яхта Kyknos (A 484), както и три кораба за доставки. Atlas (A 471, бивш Stril Neptun, доставен на PN на 2 декември 2019 г., 5300 t), Heracles (A 472, бивш Highland Navigator, доставен на 6 юли 2020 г., 6900 t) и Aias (A 473, бивш Wilson Atlantic, в PN от 25 ноември 2021 г., 7500 t). Perseas е подходящо преустроеният изследователски кораб Viking Vision, закупен през 2017 г. от норвежката компания Eidesvik Offshore ASA. Построен е през 1993 г. като риболовен траулер по проект VS 105 SRV. През 2007 г. той претърпява първата си реконструкция, при която е адаптиран за изпълнение на изследователски задачи, на стойност над 50 милиона щатски долара. Отвън най-важната разлика е промяната на цвета от синьо и бяло до плътно сиво. Новата придобивка на PN е с водоизместване от 9811 t с размери 105,0 x 24,0 x 8,5 m. Задвижването се състои от един дизелов двигател Wärtsila 16V32 с мощност 7360 kW, който чрез редуктор Rolls-Royce 4500 AGHC-KS 60 задижва единичен задвижващ вал, завършващ с винт Kamewa Ulstein CP/4500AGHV. Максималната скорост е 17 възела. Поради предишната си употреба, Perseas има четири генератора за енергия, включително три MaK 9M25 (с мощност 2850 kW) и един MaK 8M25 (с мощност 2540 kW). За да се осигурят подходящи маневрени свойства, корабът е оборудван с един тласкащ двигател Kamewa Ulstein TT 2200 DPN с мощност 1200 kW на носа и две азимутни тласкащи устройства Kamewa Aquamaster CP US285 с мощност 2500 kW всеки от тях на кърмата. На носовата палуба има площадка за кацане на хеликоптер с допустимо натоварване 12,8 t и диаметър на витлото до 22,2 m. На задната палуба има три крана, включително два от типа MacGregor HMC1610 LK 80-17 (отстрани). и MacGregor HMC1610 LK 55-17 (отзад). Всички те са с допустимо работно натоварване от 10 t, като този на кърмата е с по-малък обсег (5,5 m срещу 8,0 m на страничните). Голямата площ на кърмовата палуба ще позволи транспортирането на до 20 полутвърди десантни лодки тип RHIB на специалните сили. Допълнително предимство е възможността за бързото им спускане на вода или качвне на палубата чрез рампата на кърмата. Постоянният екипаж се състои само от 18 души, с 44 налични каюти, осигуряващи спални места за общо 70 души. В случай на хуманитарна мисия е възможно да вземе на борда си до 200 души.
По информация на https://zbiam.pl/
Автор Марчин Чала (Marcin Chała)
Снимка: Polemikó Naftikó
Превод и редактиране: pan.bg

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка